آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

**ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
**ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
**ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
**نظر یادت نره**

آخرین نظرات
نویسندگان

جواب :

 درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود، نکته اصلی اینست که از درآمد حاصله از فروش در زیر مجموعه نباید پورسانتی دریافت شود چون اکل مال بالباطل است.

پورسانت در بازاریابی  شبکه ای یعنی اینکه شخص با معرفی این تجارت به اطرافیان و معرفی آنها به شرکت، گروه فروش خود را شکل می دهد. سودی از خرید و فروش و معامله افراد گروه فروش از سوی شرکت به این شخص معرفی کننده داده می شود.  و این سود  طبق پلنهای درآمد زائی شرکتها، درصدهای مشخصی از قیمت کالاهای فروخته شده در گروه فروش است که به  عنوان پورسانت و پاداش داده می شود. و این نوع معامله به صورت شبکه ای اشکال شرعی دارد و غیر قانونی است.

تنها در صورتی که سود بدست آمده از طریق شبکه نباشد، «بازاریاب اول» در ازای فروش سود بگیرد (نه پورسانت از زیر مجموعه)؛ اشکال ندارد. اما غیر از این بازاریابی توضیح داده شده، معامله و کسب سود(پورسانت) از زیرمجموعه حرام است. در استفتائات جدید حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته نیز که در ادامه اشاره می شود، به حرمت این نوع معامله اشاره شده است.

مجوز قانونی بازاریابی شبکه ای

مجوز قانونی بازاریابی شبکه ای

مجوز رسمی بازاریابی شبکه ای مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت و معدن نیز اگر موارد بالا را رعایت نکرده باشد اعتبار شرعی ندارد و اصلا مورد قبول نمی باشد. در تماس تلفنی که با دفتر استفتائات-قم حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته داشتیم، به غیر قانونی بودن این مجوز تصریح کردند [شماره تماس ۰۲۵-۳۷۷۴۶۶۶۶ ]. لذا این فعالیتها هیچ وجه شرعی ندارد و سزاوار است مومنین از این نوع فعالیت ها برحذر باشند و  با نهی از منکر در مقابل این کارها بایستند و دیگران را آگاه نمایند.

لازم به ذکر است تا الان هیچ مصوبه رسمی درباره بازاریابی شبکه ای از سوی مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان به تصویب نرسیده است، برای تحقیق می توانید در سایت مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ایران به آدرس : http://rc.majlis.ir/fa/law جستجو کنید و اگر مصوبه ای را درباره بازاریابی شبکه ای و یا دریافت پورسانت دیدید اطلاع دهید، ما بررسی کردیم نبود و اگر هم می بود خود همین شرکتها با آب و تاب بدان استناد می کردند!. ضمنا قانون تجارت الکترونیک عام هست و مورد قبول می باشد نباید به اشتباه آن را با بازاریابی شبکه ای و دریافت پورسانت از زیر مجموعه یکی دانست. علاوه بر این متصور نیست که مجلس و شورای نگهبان با وجود اینهمه فتوای حرمت مراجع بزرگی همچون آیت الله سیستانی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله نوری همدانی و آیت الله وحید خراسانی دامت برکاتهم  و … چنین معاملاتی را اجازه دهند. فتوای رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته که در زیر آمده است نشان دهنده حرمت این معاملات است فتوای ایشان این چنین است:

درآمد به دست آمده از طریق شرکت های بازاریابی شبکه ای و چند سطحی حلال نیست واکل مال به باطل است./ یا می فرمایند: .کسب درآمد از این طریق اشکال [شرعی] دارد.

ما در قسمت احکام – بخش احکام بازاریابی سایت هدانا نظر مراجع عظام تقلید را در حرمت این معاملات مطرح کرده ایم، در ادامه نیز متن استفتاءاتی از دفتر رهبری را برای شما آورده ایم که بخوبی نمایانگر خلاف شرع بودن این نوع بازاریابی و تجارت می باشد.

………………………………………………………………………………………………………….

مطابق نظر آیت الله خامنه ای

مطابق نظر آیت الله خامنه ای

جدیدترین استفتائات مقام معظم رهبری درباره بازاریابی شبکه ای

بازاریابى شبکه‌اى هرمی

خرید کتاب و داخل شدن در چرخه بازاریابى هرمى

خرید کتاب و داخل شدن در چرخه بازاریابى هرمى

خرید کتاب و داخل شدن در چرخه بازاریابى هرمى

س: یک شرکت داخلى فروش کتاب، براى عضویت مبلغى دریافت مى‌کند و در ازاى آن کتاب‌هاى درخواستى را با پست مجانى ارسال مى‌کند. همچنین  اگر هر عضو، افراد دیگرى را به عضویت شرکت ترغیب کند، به ازاى هر دو نفر و با شرایط خاص، مبلغ دو هزار تومان به شخص معرفى کننده به عنوان حق بازار یابى پرداخت مى‌کند. عضویت افراد به صورت شبکه‌اى ثبت مى‌شود و هر  شخص، داراى دو نفر زیر مجموعه مى‌گردد. در صورت تشکیل یک زوج به عنوان زیر مجموعه یک شخص، دو هزار تومان به او و همه افرادى که بالاتر از او مى‌باشند پرداخت مى‌گردد فرایند فوق چه حکمى دارد؟
ج) اینگونه معامله وجه شرعى ندارد.

منبع: سایت رسمی مقام معظم رهبری (leader.ir). 


فروش کالا همراه با دریافت پورسانت 

نظر آیت الله خامنه ای درباره ی بازاریابی شبکه ای

نظر آیت الله خامنه ای درباره ی بازاریابی شبکه ای

س: مدتى است در شرکتى که فعالیتش در زمینه بازاریابى شبکه‌اى است مشغول به کارشده‌ام. هر کسى براى ورود به شرکت باید محصولاتى را خریدارى کند که در این خرید ۲۱ درصد پورسانت  به او تعلق مى‌‌گیرد. سپس چند نفر را به شرکت معرفى کرده و آنها هم چند نفر دیگر را و همینطور تا آخر پیش مى‌‌رود.
ما به افرادى که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم معرفى مى‌‌کنیم باید آموزش بدهیم و شرکت هم مقدارى از سود خود را به عنوان پورسانت به ما مى‌‌دهد.
حکم این پول چیست؟
البته لازم است بگویم اگر کسى که وارد شرکت مى‌شود هر ماه خرید نکند پورسانتى هم به او تعلق نمى‌‌گیرد هرچند افراد شبکه او میلیون‌ها تومان خرید کرده باشند. در ضمن به ما مجوّزى نشان دادند که تأیید مى‌‌کند کار شرکت به صورت قانونى است.
ج) صورت شرعى ندارد و این قبیل موارد باید بر اساس قوانین مصوّب مجلس شوراى اسلامى و مورد تأیید شوراى محترم نگهبان باشد و در صورت نبود چنین قانونى ، لازم است از طریق مجارى آن اقدام شود.

منبع: سایت رسمی مقام معظم رهبری (leader.ir).


بازاریابی شرکت پنبه ریز

بازاریابی شرکت پنبه ریز

«درآمد به دست آمده از طریق شرکت های بازاریابی شبکه ای و چند سطحی مانند شرکت پنبه ریزحلال نیست واکل مال به باطل است».

سوال : 

باسلام آیا درآمد به دست آمده از طریق شرکت های بازاریابی شبکه ای و چند سطحی مانند شرکت پنبه ریز حلال است یا خیر؟
(جواب) درفرض سؤال درآمد بدست آمده حلال نیست واکل مال به باطل است.
 
 
منبع: می توانید کد پیگری « 7157a5ede4c82ffa31af3616026e52c5 » را «اینجا» برای سایت رسمی مقام معظم رهبری  ارسال کنید و درخواست سوال و جواب را داشته باشید .

 
 
فتوای جدید مقام معظم رهبری در مورد بازاریابی شبکه ای

فتوای مقام معظم رهبری در مورد بازاریابی شبکه ای

 

با سلام
۱۱ شرکت به طور رسمی با مجوز وزارت صنعت معدن تجارت مشغول بازایابی شبکه ای هستند.
سیستم درآمد زایی این شرکت ها به صورت خرید و فروش خود فرد و تیم فروشی که ایجاد کرده می باشد( نوع و پلن درآمد زایی هر شرکت متفاوت است اما به طور کلی از سود شرکت به صورت درصدی درآمد کسب می شود)
اما بازاریابی شبکه ای نه در مجلس قانونی دارد نه تبیعتا شورای نگهبان نظری ذر مورد آن بین کرده است مسئله ی اصلی این است که بر خلاف کوئست هم محصول وجود دارد(محصول هم مصرفی است هم به قیمت)و جدا از بحث اشتغال زایی به تولید ملی و برند کردن آن کمک میکند 
افراد زیادی مشغول به این کار هستند که چون مجوز وزارت را دیده اند پیش خودشان این فکر را می کنند که پس از لحاظ شرعی حلال نیز می باشد.
آیا درآمد حاصل از این شغل حلال است یا خیر؟؟

[پاسخ:] به طور کلى بازاریابى شبکه‌اى صورت شرعی ندارد و این قبیل موارد باید بر اساس قوانین مصوّب مجلس شورای اسلامی و مورد تأیید شورای محترم نگهبان باشد و در صورت نبود قانون هم لازم است از طریق مجاری قانونی اقدام شود.و کسب درآمد از این طریق اشکال دارد.

منبع: کد پیگری «a3473541181d02df».


سلام علیکم

اینجانب در یک شرکت فروشنده انواع مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی و … کار میکنم که وظیفه اعضای آن ، بازاریابی و فروش محصولات غذایی این شرکت مانند چای و عسل و یکسری محصولات غذایی دیگر و همچنین محصولات آرایشی و بهداشتی است.فعالیت این شرکت دارای چند ویژگی خاص است:
۱-این شرکت دارای مجوز رسمی فعالیت در زمینه بازاریابی و فروش محصولات تحت عنوان Network Marketing(بازاریابی شبکه ای) از وزارت صنعت ، معدن و تجارت می باشد.
۲-این شرکت به جای اینکه درصدهایی از سود فروش محصولات را به واسطه های مختلف و مغازه داران بپردازد شیوه جدیدی را به کارگرفته که دادن سود به واسطه ها حذف شده و در این روش یک محصول مستقیما از کارخانه تولید کننده آن محصول برای بنده ارسال می شود و بنده وقتی بازاریابی میکنم اگر موفق به جذب مشتری شدم ، محصول را مستفیما به مشتری تحویل می دهم بدون اینکه مغازه یا چندین واسطه در کار باشد.
۳-بنده وقتی یک محصول را می فروشم درصدی از فروش این کالا مستقیما به بنده پرداخت می شود.
۴-این شرکت برای اینکه محصولات بدون واسطه به صورت مستقیم از کارخانه توسط بنده بازاریاب مستقیم به دست مصرف کننده برسد طرحی را به اجرا گذاشته تا هم بنده که قبلا بیکاربودم شاغل شوم و هم سود مناسبی کسب کنم.دراین طرح تا دوهدف : الف)فروش بیشتر محصولا ت خودشان ب)برای تشویق بنده به فروش بیشتر که نتیجه آن رسیدن سود بیشتر هم به بنده هم به شرکت می باشد اعلام نموده که بنده می توانم افردای را برای بازاریابی تشویق کنم و آنها هم مانند بنده شاغل شوند(وآنها نیز افرادی را برای بازاریابی تشویق کنند) و اگر موفق شدند بفروشند آنها هم مانند بنده درصدی از سود حاصل را از فروش را کسب نمایند.
۵-نکته مورد سوال اینجاست که اینجانب وظیفه دارم وقتی بازاریاب یا بازاریابانی را جذب کنم آنها را اولا طی جلسات متعدد و به صورت مستمر آموزش بدهم و در مورد کیفیت محصولات و نحوه بازاریابی و نحوه پاسخ دادن به سوالات مشتری و… آموزش بدهم و ثانیا به صورت مرتب و دوره ای با تماس یا پیامک یا ملاقات حضوری عملکرد آنهارا تفحص و رصد کنم و اگر موفق به فروش نشدندو مشکلی در کارشان دارند رفع اشکال نموده و در راه موفقیت و بازاریابی و فروش آنها را راهنمایی و کمک نمایم.این پیگیری ها و آموزش ها مستلزم صرف وقت زیاد و پرداخت هزینه شخصی می باشد که در مقابل این هزینه های من شرکت روشی را گذاشته که وقتی بازاریاب یا بازاریابان تحت پوشش بنده یک محصول را می فروشد علاوه بر سودی که معادل و مانند سود فروش بنده دریافت می کند ،سود کمتری هم به ازای هزینه های را که اینجانب صرف کرده ام به بنده می دهد.که این سود مطلقا از سود فرد بازاریاب تحت پوشش بنده کم نمی شود بلکه از محل سود شرکت است که برای تشویق بنده به فعالیت بیشتر و نیز برای جبران هزینه هایی که صرف نموده ام به اینجانب پرداخت می نماید.
۶-تکرار و تاکید می نمایم سودی از محل فروش بازاریابان تحت پوشش اینجانب به بنده پرداخت می گردد به هیچ وجه از سود سایر بازاریابان کم نمی شود و این سود اضافه را که درصد کمتر از سود فروش مستقیم خودم می باشد شرکت پرداخت می کند تا بنده هم تشویق به ادامه کار و فعالیت بیشتر شوم و هم هزینه هایی که کرده ام جبران شود.
۷-سوال بنده از حضرتعالی این است که این دو نوع سودی که بنده از شرکت دریافت می نمایم(سود مستقیم و سود حاصل از فروش سایر بازاریابان) آیا حلال است و مشکل شرعی دارد یا خیر؟
با تشکر از حضرتعالی

[پاسخ: ]به طور کلی بازاریابى شبکه‌اى صورت شرعی ندارد و این قبیل موارد باید بر اساس قوانین مصوّب مجلس شورای اسلامی و مورد تأیید شورای محترم نگهبان باشد و در صورت نبود قانون مصوب مجلس و مورد تأیید شورای محترم نگهبان، مشروعیت آن ثابت نیست.

منبع: کد پیگری «29a43e8eda067890d82a02ba951a4cbb» .



معنی پورسانت چیست

معنی پورسانت چیست ؟

  پورسانت برگرفته از لغت فرانسوی pourcentage (پورسانتاژ) و به معنای درصد، میزان سود و حق دلالی است.[۱] از لحاظ قانونی و نیز حرمت شرعی دارای ملاحظاتی بوده و تحت شرایطی غیرقانونی بوده یا حرام می گردد.  فرهنگ فرانسه به فارسی (نفیسی)، ج ۲ ص ۴۸۹٫

در کشور ما برای آن این کلمه معادل فارسی «درصدانه» در نظر گرفته شده است. پورسانت به دو شکل زیر در بازار مطرح است :

الف)درصدانه در واقع درصدی از مال محسوب می‌شود. پورسانت از یک طرف می‌تواند یک حق کمیسیونی باشد که در قالب پرداخت میزان مشخص از مبلغ معامله نمایان می‌شود. از طرف دیگر این لغت در معنای مبالغی نیز به کار می‌رود که مستخدمان دولتی به صورت پنهانی و غیرقانونی در هنگام انجام معاملات دولتی به نفع خود دریافت می‌کنند. پورسانت به صورت‌های مختلفی نظیر حق کمیسیون، هدیه یا پاداش پرداخت می‌شود.  این موضوع در عرف جامعه ما با همان واژه پورسانت شناخته می‌شود. قابل ذکر است که قانون مجازات عمومی مصوب سال ۱۳۰۴ اولین قانونی بود که صراحتا عمل اخذ پورسانت توسط ماموران دولتی در معاملات، مزایده‌ها و مناقصات را یک جرم قابل مجازات دانسته بود.باشگاه خبرنگاران.

ب)- پورسانت در بازاریابی  شبکه ای یعنی اینکه شخص با معرفی این تجارت به اطرافیان و معرفی آنها به شرکت، گروه فروش خود را شکل می دهد. سودی از خرید و فروش و معامله افراد گروه فروش از سوی شرکت به این شخص معرفی کننده داده می شود.  و این سود  طبق پلنهای درآمد زائی شرکتها، درصدهای مشخصی از قیمت کالاهای فروخته شده در گروه فروش است که به  عنوان پورسانت و پاداش داده می شود. و این نوع معامله به صورت شبکه ای اشکال شرعی دارد و غیر قانونی است.

معنی صورت شرعی ندارد چیست

معنی صورت شرعی ندارد چیست؟

باتوجه به سوال بیشتر عزیزان لازم است عرض کنیم معنی اینکه کاری صورت شرعی ندارد این نیست که به شرع ربطی ندارد که درباره آن نظر دهد! . این یک اشتباه و سوء برداشت است که کسی تصور نماید دین الهی برای رفتارهای انسان هیچ حکمی نداشته باشد و از بحث شرع خارج باشد!. اصطلاحات فقهی نیازمند دانش فقهی و آشنایی با زبان علم فقه است.

احکام پنجگانه در اصطلاح فقه اسلامی عبارتند از:
۱. وجوب،۲. حرمت، ۳. استحباب (ندب)، ۴. کراهت، ۵. اباحه؛ که از آن‌ها به احکام تکلیفی تعبیر می‌شود. احکم تکلیفى همان بایدها و نبایدها است که به طور مستقیم به فعل مکلّف مرتبط است و موضوع آن انجام یا ترک فعلى به وسیله مکلّف است. اگر خوب توجه کنید تمام رفتارهای انسان از جهت شرعی از این پنج قسم خارج نیست. یعنی هر کاری شما انجام می دهید یکی از حالت های بالا را دارد البته بیشترین حالت همان حالت اباحه است.

نکته:  آنچه صورت شرعی دارد، وجوب، استحباب ؛ کراهت و اباحه است، یعنی شرع این امور را اجازه داده و برای انسان مشروع است انجام دهد. حال اگر می فرمایند صورت شرعی ندارد، یعنی شرع اجازه نداده؛منظور حرمت است!. اگر به فتوای رهبری که درباره حکم درآمد حاصل از این معاملات مثل شرکت پنبه ریز هست توجه کنید می بینید ایشان فرموده اند حلال نیست واکل مال به باطل است.

……………………………….

لینک کوتاه مطلب: http://hadana.ir/?p=12345

نظرات  (۳۶)

  • علیرضا(علیچی)
  • من که گیج شدم در آخر این شرکتها مشکل دارن یا نه اگه مشکل دارن پس چرا باهاشون برخورد نمیشه چرا میزارین تا جوانان ب بیراهی کشیده شوند بعد اقدام کنید.لطفا ب فکر باشید.
    واقعا این شرکتها مشکل دارن یا نه؟
    سلام نمی دونستم ملت ما اینقدرقانونی ودرست کارن هشتادمیلیون دزددرکنارهم خیلی بااسایش زندگی می کن ازصبح تاشب سرمیلیونهاتو کارهای بیرون کلاه گذاشته میشه ولی صدای هیچ کس درنمیاد الکی سرخودمون کلاه نذاریم تومملکت همه کارها ازنظر قانون مشکل نداره ولی توعمل به مشکل می خوره
    امیدوارم که تمام شرکت های بازاریابی شبکه ای به زودی منحل شوند. چرا که وقت جوانان را تلف می کنند. 
    ان شاءالله که عمر بازاریابی شبکه ای در ایران بیش از سه ماه دیگر نباشد.
    بیشترمراجع میگن حرامه.مابقی میگن احتیاط به ترکه.بازم دلیل میارید مجوزداره،کمترین ضرر پوله که میدی،زمان وزندگیتو ازت میگیره.باورکنیدهیچی بهترازکارکردن نیست.امیدوارم این مجوزا هم باطل بشه که بهونه روازروی یه کارحرام برداره
    دوست عزیز و محترم مجتبی جان سلام تو استفتاء اخیر از رهبری اومده

    سؤال: همانگونه که مستحضرید آیین نامه ای توسط وزارت صنایع، جهت فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکه ای تنظیم شده است، خواهشمند است نظر فقهی مقام معظم رهبری(مدظلّه العالی) را در مورد این  آیین نامه و فعالیت طبق آن اعلام فرمایید.

    جواب: چنانچه آیین نامه مزبور از نظر شورای محترم نگهبان مورد تأیید باشد، فعالیت اقتصادی بر طبق آن فی نفسه اشکال ندارد.



    خب توی استفتا گفته شده آیین نامه نگفتن قسمتی از اون یعنی تمام آیین نامه مد نظر هست 


    در نامه شورای نگهبان هم اومده 

    نامه دیوان عدالت اداری، به‌شرح دادخواست تقدیمی مدعی خلاف شرع بودن؛ بندهای ب و ج ماده (1) آیین‌نامه اجرایی چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر افراد صنفی در فضای مجازی و ماده (1) دستورالعمل تأسیسی و نحوه فعالیت و نظارت بر شرکتهای بازاریابی شبکه‌ای

    پاسخ 
    موارد سوال فی نفسه اشکال ندارد 



    اگه دقت کنید توی استفتاء رهبری از لفظ آیین نامه و در نامه شورای نگهبان از موارد سوال یاد شده در واقع رهبر تمام آیین نامه رو برای تایید فعالیت در نظر گرفتن ولی شورای نگهبان قسمتی رو تایید کردن که فقط مربوط به تعاریف هست نه طرح سود دهی و بقیه موارد که نحوه ی اجراست 
    پس هنوز بر طبق فتوای رهبر تایید نشده هست
    دوستان بهترین مرجع وبسایت رهبری هست.
    http://www.leader.ir/fa/content/17054/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%A7%DB%8C
    در مورد تاییدیه شورای نکهبان هم با یه سرچ ساده میشه پیداش کرد.
    حق جو و حق طلب باشیم.
    از نظر رهبری بازاریابی شبکه ای از نظر شرعی مشکلی نداره.
    من فقط میخام بوونم کسی که میگه حرامه تا حالا کار کرده بدونه چه جوریه نتورک اختلاف طبفاتیو کم میکنه واسه همینه که خیلیا نمیخان بدستش بیارن
    حاجی اپدیت کن خودتو تو دیواری ....
    واقعا متاسفم که شما دوست عزیز مثلا اقتصاد خوندی.نتورک از لحاظ شرعی درست نیست راست میگی.،اینکه یه جوون لیسانس از بیکاری رفته کارتون خوابی و مجبوره از نداری بره سرک بکشه تو اشغال ها تا بلکم یه لقمه نون از فروش وسایل پلاستیکی دربیاره درسته.،،اینکه یه مرد بخاطر نداشتن فقط چند هزارتومن پول مجبور بچش رو از دست بده درسته...اینکه خیلی خیلی از زوجها برای نداشتن تامین فقط یه زندگی معمولی ازهم جدا میشن درسته..اینکه یکنفر بخاطر نداری با مدرک لیسانس مجبور سرچهارراه گل فروشی یا تو پیاده رو جوراب فروشی کنه درسته ...اینکه ...ولش کن چی بگ اینقدر زیاد که حد نداره..،نه عزیز من توصیه میکنم مدرکت رو واقعا بری واز اول دوباره شروع به خوندن کنی...من روانشناسم دارم و خدا میدونه روزی با چند نفر مراجع تو مطبم برخورد میکردم که از سر نداری زندگیشون داغون و بهم ریخته بود...آره حق با توست این کارمشکل داره چون راه وروش درست زندگی کردن رو به مردم یاد میده...اینکه دروغ گو نباشن اینکه یاد میگیرن شکر گزارنعمت های خدا باشن اینکه دست هم نوع خودشون بگیرن واونها رو هم رشد بدن...تو هیچی از نتورک نمیدونی دوست عزیز از واژه پر معنای نتورک هنوز نون رو درک نکردی چه برسه به خود واژه نتورک.،توصیه من اینه که بری واقعا مطالعه کنی بعد بیا بحث کن..،به هرحال براتون آرزوی خوشبختی میکنم و امیدوارم یه روز نه براساس احساس خودتون بلکه براساس علم ومنطق واقعی راجب نه تنها نتورک بلکه هرشغل دیگه ای نظر بدین.،،درپناه حق
    پاسخ:
    باسلام خدمت دوست عزیز وگرامی
    دوست عزیز شما درست میگی ولی یه چیز شما اگر بین بد وبدتر باشین کدوم رو انتخاب میکنیدعزیز من
     من نمیدونم شماچقدر وقت است که دارید کار میکنید  ولی بنده از روزی که نتورک وارد کشور شده درجریان هستم وهمین جوری نظر نمیدم اصلا یه سوالی مگه این وبلاگ چه سودی برای من داره ؟؟؟
    در پاسخ به اقا ابوالفضل عزیز باید بگم تمام ایین نامه از طرف شورای نگهبان تایید نشدن و در نامه ی شورای نگهبان هم اومده که موارد سوال نه کل ایین نامه و همونطور که استفتاء شما میگه میبایست کل ایین نامه تایید بشه در مورد موارد تاییدی از شورای نگهبان هم بگم که موارد مذکور در نامه ی شورا بند تعاریف عست و چون فی نفسه گفته شده یعنی به صورتی که در ایین نامه هست 
  • ابوالفضل
  • سلام
    در پاسخ به دوست عزیزمون " قیام اقیانوس" که زحمت کشیدن و در مورد دو کلمه ی "و" و "یا" در فتوای مقام معظم رهبری توضیحاتی دادن.

    فکر کنم که این فتوای جدید حضرت آقا مشکل رو حل کنه براتون.(فتوای 30 آذر 95):

    سؤال: همانگونه که مستحضرید آیین نامه ای توسط وزارت صنایع، جهت فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکه ای تنظیم شده است، خواهشمند است نظر فقهی مقام معظم رهبری(مدظلّه العالی) را در مورد این آیین نامه و فعالیت طبق آن اعلام فرمایید.

    جواب: چنانچه آیین نامه مزبور از نظر شورای محترم نگهبان مورد تأیید باشد، فعالیت اقتصادی بر طبق آن فی نفسه اشکال ندارد.

    http://www.leader.ir/fa/content/17054/
  • قیام اقیانوس
  • 🖋نکته مهم در مورد نامه شورای نگهبان آن است که در مورد بازاریابی شبکه ای، هر دو مرجع مذکور در استفتاء رهبری یعنی مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان باید* با هم و در راستای هم* و *متفقا*  اقدام کنند که طبیعتا نتیجه اقدام مشترک این دو نهاد *تصویب قانون* است.
    .
    اهل مطالعه میدانند که لفظ *و* با لفظ *یا* متفاوت است.
    وقتی گفته میشود: این *و* آن ؛ یعنی هر دو متفقا و باهم!!! یعنی رای هر کدام به تنهایی معتبر و نافذ نیست.
    وقتی گفته میشود: این *یا* آن ؛ یعنی هر کدام به تنهایی معتبر هستند و میتوانند محل اعتنا باشند و رایشان نافذ است.

    بنابر این *بازاریابی شبکه ای* باید به *تصویب مجلس شورای اسلامی *و* تایید شورای محترم نگهبان* برسد و این عین متن استفتاء امام المسلمین است.لذا نظر شورای نگهبان به فرض اعلام حلال بودن کسب به تنهایی غیر نافذ است(قابل توجه آنانی که خود را ولایت مدار و مقلد رهبری میدانند)
    بنابر بر این و نیز طبق نظر کارشناسان شورای نگهبان وزارت صنعت صلاحیت ورود به این حوزه را نداشته است چرا که چنین کسبی مصداق اکل مال به باطل و حرام و نیز به جهت انطباق با بند ز قانون م ا ن ا ک جرم میباشد.
    دوست خوبمون ابولفضل 
    همین ریش سفیدا بهره 30 درصد بانکی رو هم پذیرفتن. اخیرا ایت الله مکارم شیرازی هم دوباره در این مورد تاکید کردن که حرامه ولللیییی باز هم این کار تو بانک هامون کااااملااااا قانونیه.
    سلام 
    پاسخ به کامنت دوست خوبمون اقبالی
    دوست عزیز، زحمت کشیدی و مطالب زیادی رو تایپ کردی. قصر جسارت نداشته و ندارم 
    این طور که معلومه شما هیچ گونه اطلاعات درستی از این تجارت ندارید، و صرفا آواز دهل رو از دور شنیدین و فکر می کنین که بدون زحمت پول درمیاد. اگه بدون زحمت می بود همه پول درمیاوردن. کاری به این موضوع ندارم....
    فقط اینکه نظری که شما گذاشتی( قسمتی که درمورد بازاریابی شبکه ایه نه مابقی) فقط نظر شخصی خودتونه. 
    نهایتا اینکه فقهای شورای نگهبان که درس دین خوندن و ریش سفید کردن این کسب و کار رو حلال اعلام کردن ، اون وقت شما میگی که حلال نیست!!! شاه بخشیده شاهقلی نمی بخشه!!!

    ( یه نکته : کسب و کار حلاله و اگر طبق قانون انجام بشه درآمدش هم حلال خواهد بود)
    http://nazarat.shora-rc.ir/Forms/frmMatn.aspx?id=O4aA5n1wLgI=&TN=+YmQoBqiDl6mAWnlNOjAGPNQ7wzBFR7q&MN=csaqpt/F9Oo=

    گفتن نمیشه ولی شدددددد
    بازاریابی شبکه ای نگاه شورای محترم نگهبان مورد تایید قرار گرفت

    سلام. به نظر میاد بعضی ها معتقدن ما بازار یابی شبکه ای سالم هم داریم .
    به نظر بنده این کار میتونه پولدار کنه ادمو ولی مثه همه ی کارا زمان بره قطعا.
    ولی به نظر من نتورک سالم وجود نداره. 
    اولا که این کار هدر رفت انرژی هست و البته برای ادمای بی ارزش خوبه.یعنی کسی که کاری واقعا هیچ کاری ازش بر نمیاد...(که نداریم واقعا همچین ادمی مگر معلول ذهنی تام باشه)
    1-تو این مجموعه سازی ها اگر "سودی" که به شمایه بالا دستی به عنوان اموزش و انتقال تجربه داده میشه فقط باید "یک" بار دریافت بشه و به "مقدار مشخصی".شما کلاس هم ثبت نام کنید فقط یه بار و به میزان مشخصی باید بپردازید.پس سود کاملا از نظر شخص بنده مشکل شرعی داره.چه مراجع و شورای نگهبان و غیره بپذیرند یا نپذیرند.توجه کنید ما در کشوری هستیم که خیلی از اصول زیر پا نهاده میشود مثل بهره.
    2- چرا میگیم ربا حرامه؟؟چون جامعه و اقتصاد و فعالیت و کوشش  رو در جامعه کم میکنه و عده ای هر روز پولدار و پولدار تر میشن ..بدون این که کاری انجام بدن ...پس این کار هم مشکل شرعی داره...جامعه رو به سمت سقوط میکشونه....

    ************************
    چرا چین پیشرفت کرد؟؟؟چون بازاریابی شبکه ای داشت؟؟؟نه خیر....چون مردمی داشت که حاضر شدن کار کنن ...با مزد پایین...و هنوز هم دارن کار میکنن...همین هست که بهترین شرایط ممکن رو برای نسل های ایندشون خودشون و کشورشون فراهم اوردن.... 


    پول محوری نیز مسیله دیگری ست که بسیار به ان تاکید میشود.من نمیگویم پول بد است یا نه دین داشتن انرا نهی کرده و غیره...بلکه در دنیای امروز بسیار لازم است ...اما شما در این کار پول محور میشوید زندگیتان پول محور میشود نگاه تان فکرتان باورتان پول محور میشود...(البته بر اساس انچه در کشور ما رخ میدهد)و کم کم پول میشود "مهم ترین"مسیله زندگیتان.دیگر میگویید گور بابای همه چیز!!
    دیگر این که هیچ نظارت خاصی بر "رفتار" افراد و این که "چه افرادی" با" چه تخصصی" وارد کار میشوند خود جای تامل دارد.در واقع تخصص شما "هیچ "اهمینی ندارد.فقط این که چند عضو می اوردید مهم است.
    ****به جای انجام چنین کارهای بی ارزشی( که بعضی ها احساس میکنند دنیای دیگری شده با چند تا جمله داستان انگیزشی که مدتها پیش انها را در اینترنت خوانده ایم) بهتر است برویم طی کش شویم ابدارچی شویم کارگر کارخانه شویم که البته ارزش و فایده اش چندین برابر این کار منفعل و هدر دهنده انرژیست.
    جدا از همه ی این ها مورد "1" و"2"     """"اصلا""""" انکار پذیر نیستند.

    سلام نظرت درباره نامه دیوان عدالت اداری به شورای نگهبان درباره شرعی بودن بازاریابی شبکه و جواب مثبت شورا چیه؟
    تو سایت شورای نگهبانم موجوده تاریخ95/08/19

    بازاریابی شبکه ای به تایید شورای نگهبان رسید. تاریخ 95/8/24

    استعلام دیوان عدالت اداری از شورای نگهبان مبنی بر شرعی بودن بندهای" ب" و "ج " ماده ی یک "آیین نامه ی اجرایی چگونگی صدور و تمدید پروانه ی کسب و نحوه ی نظارت بر افراد صنفی در فضای مجازی" که مستقیما اشاره به تشکیل تیم فروش چند سطحی و همچنین دریافت کمیسیون از افراد زیرمجموعه در قبال آموزش و حمایت آنان دارد، شورای نگهبان بعد از بررسی، نهایتا حکم به عدم مغایرت آن ها با موازین شرع و اسلام داده است.

    این تاییدیه را میتوانید در سایت شورای نگهبان، و در قسمت " سامانه ی جامع نظرات شورای نگهبان" و یا با لینک زیر مشاهده فرمایید.

     

    http://nazarat.shora-rc.ir/Forms/frmShenasname.aspx?id=BLZrSCnOt1w=&TN=+YmQoBqiDl6cn/yWjaVTxg==&MN=csaqpt/F9Oo=

    با سلام
    حالا اگر کم خواسته باشم فقط پورسانت فروش خودم رو بگیرم وهیچ زیرمجموعه ای اضافه نکنم چی؟
    اینایی که شما از سایت رهبری گذاشتین فقط چندتا عکسه که میتونین خودتون ساخته باشید
    کد پیگیری هم که میگه پاسخ رو به ایمیل خودتون ارسال میکنه
    یک منبع قابل استناد بدین
    شما خودت مدرکت چیه که انقدر واضح و معرض داری میگی مشکل داره.....
    یعنی میگی دولت بدون اجازه رهبر (ره) مجوز داده...و همینجوری الکی الکی داره کار میکنه؟!
    چرا هرکس میاد میپرسه خیلی ساده و شیک بهش اطلاعات غلط میدی و میگی حرامه.....هر فتوایی مبنی بر حرام بودن بازاریابی شبکه ای برمیگرده به قبل از ۸۷......زمان شرکتهای خارجی.....که به دلیل ندادن مالیات از یه تاریخی به بعد به دولت ایران....ایران فعالیتش رو ممنوع کرد....
    حالا شرکتای بازاریابی شبکه ای توی ایران که به صورت ملی....و با مجوز و دارای صنفه.....و بالای ۳۰۰ شعبه  دارای مجوز توی سطح کشور داره که یک سرهنگ بازنشسته نیروی انتظامی که توی هر دفتر حضور داره و نظارت میکنه.....چطور میشه غیر قانونی و حرام باشه....برای چی میخواید حرف خودتونو به کرسی بنشونید.....هزینه تبلیغات توی تلویزیون و بیلبورد و تراکت که میلیاردی قیمتش و هزینش میشه...رو قطع کردم...و با یه عدد خیلی پایین تر این هزینه تبلیغاتو میدن به بازاریابی که تبلیغات کرده و مشتری به شرکت اضافه کرده....و توی تعریف اولیه از بازاریابی شبکه ای ...گفته شده زنجیره ای از مشتریان راضی....بابت خریدهایی که این افراد میکنند...و باعث و بانیش منه معرف بودم.....از طرف شرکت در قبال خرید افراد بهم پورسانت میده...نه اینکه از پورسانتاشون من پورسانت بگیرم.....تعریفا فرق میکنه...یکم ذهناتونو باز کنید...و حرفای خنده دار نرنید
    پاسخ:
    داخل وبلاگ جدید ترین استفتئات را جستجو کن خودت میبینی
  • محمدقربانی
  •  مطلب حقوقى و قانونى مرتبط با شرعى و قانونى بودن بازاریابى شبکه اى در ایران :

    در کشور ما قوانین زمانى که لایحه هستند و مصوبه مجلس شوراى اسلامى میشوند از نظر شرعى بررسى شده و سپس به قانون تبدیل میگردند، این وظیفه بر عهده شوراى نگهبان است .
    حال این موضوع تا چه اندازه در مورد بازاریابى شبکه اى ایرانى صدق میکند؟

     ماده ٨٧ :دولت را موظف به تدوین آیین نامه، به تصویب هیات عالی نظارت میکند  برای اصنافی که در زمینه ی تجارت الکترونیک فعالیت 
    میکنند.
    همانطور که  میدانید 
     بازاریابی شبکه ای در سال ٩٤ به صنف تبدیل شده است و این لایحه مربوطه به سال ١٣٩٢ میباشد ،
     اگر از نظرموازین شرع مقدس اسلام داراى اشکال ، ابهام یا عدم انطباق بود به دلیل اینکه مهم ترین وظیفه شورای نگهبان که بیشترین وقت شورا را به خود اختصاص می دهد، رسیدگی به مصوبات مجلس شورای اسلامی از جهت عدم مغایرت آنها با قانون اساسی و موازین اسلامی است مورد بررسى قرار گرفت،
    ‎زیرا طبق اصل 4 قانون اساسی کلیه قوانین و مقررات در همه زمینه ها باید بر اساس موازین اسلام باشد و به حکم اصل 72 ، مجلس شورای اسلامی نمی تواند قوانینی وضع کند که با اصول و احکام مذهب رسمی کشور یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد
     طبق قانون ، شورای نگهبان موظف است ظرف١٠  روز از تاریخ وصول نظر خودرا به مجلس اعلام کند که در صورت عدم مطابقت مجلس شورای اسلامی باید تجدید نظر کند و چنانچه شوراى نگهبان نظر خود را اعلام نکند چنان تلقى میشود که آن مصوبه با قانون اساسى و موازین شرع اسلام مطابقت دارد. 
    سپس رئیس مجلس مصوبه را جهت امضاء و ابلاغ طبق اصل ١٢٣ به رئیس جمهور ارسال میکند.  


    بدین ترتیب بازاریابی شبکه ای از دیدگاه مجلس کاملا قانونیست و شورای نگهبان هم آن را از نظر موازین اسلامى بررسى وتایید کرده است. 

    استدلال حقوقى و قانونى این است که:
     بازاریابی شبکه ای کاملا قانونی و شرعی است.


    برای اطلاع از صحت تایید شرعى و قانونی  بازاریابی شبکه ای از دیدگاه (مجلس شورای اسلامی ایران وشورای نگهبان):

    ⬅️فقط کافیست یک جستجوی ساده در اینترنت داشته باشید و عبارت👈( اصلاح قانون نظام صنفی کشور) 👉جستجو نمایید.

    👈که نامه دکتر علی لاریجانی "ریس مجلس" را به "دکتر حسن روحانی" نشان میدهد (در خصوص اصناف جدید: یکى از این اصناف بازاریابى شبکه اى میباشد که در سال ١٣٩٤ به یک صنف در ایران تبدیل شده است)👍
     
    پیروز باشید 
  • محمدرضا زال آقایی
  • والا رفیقای ماکه مارو پاره کردن که هی بیا بیز هی بیا بیز پولدار میشیم بنز میخریم فلان میکنیم ببدان میکنیم ولی از نظر من این قضیه بو داره و از نظر من که چهار سال اقتصاد خوندم توی دانشگاه واسم این سوال پیش اومده که اگر این شرکت اومده واسطه هارو حذف کرده پس به همون قیمتی که میخره میفروشه به مشتری پس پول این پورسانت هارو از کجا میده شرکت؟!!!! سود خودشو از کجا گیر میاره شرکت؟!!!! و آیا بهای تمام شده کالا های ساخته شده شرکت بیز که به فروش میرسه + پورسانت هایی که میده قطعا بیشتر از بهای تمام شده مجموع کالا هاست ، این شرکت ها چرا دارن این پول مفت رو میدن به مردم؟ دلیلشون چیه؟ آیا دارن به خودشون ضرر میزنن تا ما سود کنیم؟ به کجا داریم میریم اصلا نتوورک این نیست ، نتوورک ینی من یه کت تک 170 تومنی رو از تو سایت بخرم 70 تومن با همون کیفیت نه اینکه بیام کت 170 تومنی رو بخرم 180 اسمشم بزارم نتوورک ، نتوورکیای نادان همتون بدبخت میشید این شرکت دو سال دیگه جمع میشه میره پی کارش دیگه مجوز نمیگیره ولی شماها دستتون میمونه تو حنا و از کار هاتون بیکار میشید و سن اشتغالتون میسوزه ، برید دنبال یه شغل آبرو مند زن بگیرین به یه زندگی متعادل قانع باشید دوستان عزیز من همه چیز از قناعت بدست میاد مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد فک نکنین خیلی باسوادین و تیزین رفتین تو نتوورک نه عزیزم نه خیلی به ذهن خودت شک کن اگه رفتی تو این کار :-)
    پاشو بیا خودم پرزندت میکنم میکشونمت بالا . خجالت بکش با افکار عقب افتادت ملتو اسگل کردی و کل فتوا و قوانین رو بردی زیر سوال 
    پاسخ:
    سلام سارا خانم شما چند سال کار میکنی اصلا میدونی نتورک چیه ؟؟

    قضیه خیلی ساده اس پیچیده نکنید و به عقل سلیمتون مراجعه کنید:

    فرض کنید من 500 هزار تومن پول دادم استاد گرفتم برام تدریس کنه
    حالا من به درجه استادی رسیدم و میخوام تدریس کنم همون 500 هزار تومن.

    آیا استاد من هم باید از این تدریس من باید منفعت ببره و بگه مثلا چون من بهت یاد دادم از تدریسات بهم یه چیزی میچسبه!!!!

    قطعا هیچ عقل سلیمی اینو قبول نمیکنه و حتی توی اسلام هم حرامه....

    دیگه بقیه اش با خودتون که برای کلاهبرداری از دیگران سر خودتون کلاه میذارید!
  • ابوالفضل اسلام طلب
  • دوستان عزیز سلام، کی میگه که شورای نگهبان تایید نکرده؟ مرداد ماه 95 آخرین سندیه که می تونم بهتون بدم مبنی بر اینکه شورای نگهبان هیچ ایرادی نسبت به بازاریابی شبکه ای و فروش چند سطحی و پورسانت گرفتن از زیرمجموعه نگرفته. (آدرس تلگرامم: @almas94att)
    توی چند تا از همین سایت ها منابع رو براشون فرستادم ولی هیچ کدوم حاضر نشدن مدرکی که مثل روز روشن بود رو روی سایتشون قرار بدن و بگن که ما اشتباه کردیم.
    اینجا هم قرار نمی دم چون نظرم تایید نمی شه. توی تلگرام بهم پیام بدین تا براتون بذارم) مرسی: آدرس تلگرامم: @almas94att
    پاسخ:
    شما بفرستید بنده در وبلاگ نمایش میدهم

    دوست عزیز من بااطلاع خدمتت عرض میکنم ک تعریفت ازصورت شرعی کاملا اشتباهه وبغیر از سایت هدانا جای دیگه ای همچی تعریفی نکرده و بدون ک نویسنده،سایت هدانا برای ما سند محسوب نمیشه اگر راست میگی از یه کتاب فقهی رفرنس بده 
    پاسخ:
    نامه دروبلاگ بامهر وامضا موجود است
    http://antinetwork.blog.ir/1395/05/09/%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87
    دوست من قسمت نظرات مراجع ک مطلبت از ریشه مشکل داره ک مشکشو اونجا توضیح دادم و موضوع بعدی اینه ک قانونی ک تصویب شده در مورد تجارت الکترونیکه ک اونجا در مورد بازاریابی شبکه ای ومجوزش گفته طبق ایین نامه چگونگی صدور و مجوز.... وزارت باشد ک هرشرکتی باید تمام اون فاکتورارو داشته باشه تا بهش مجوز بدن   _     ضمنا مجلس در مورد هر شغل ی مصوبه نمیده ب شورای نگهبان واسه تایید مثلا بقالی و کامپیوتری و رستورانو.... همه رو بیاد بشینه سود و.... حساب کنن بیکار ک نیستن مجلس در مورد هر صنف ی مجوز میده ک بازاریابی شبکه ای هم زیرنظر صنف تجارت الکترونیکه
    دوست من قسمت نظرات مراجع ک مطلبت از ریشه مشکل داره ک مشکشو اونجا توضیح دادم و موضوع بعدی اینه ک قانونی ک تصویب شده در مورد تجارت الکترونیکه ک اونجا در مورد بازاریابی شبکه ای ومجوزش گفته طبق ایین نامه چگونگی صدور و مجوز.... وزارت باشد ک هرشرکتی باید تمام اون فاکتورارو داشته باشه تا بهش مجوز بدن   _     ضمنا مجلس در مورد هر شغل ی مصوبه نمیده ب شورای نگهبان واسه تایید مثلا بقالی و کامپیوتری و رستورانو.... همه رو بیاد بشینه سود و.... حساب کنن بیکار ک نیستن مجلس در مورد هر صنف ی مجوز میده ک بازاریابی شبکه ای هم زیرنظر صنف تجارت الکترونیکه
  • سید مهدی اعرابی
  • شما میگید اکثر فعالیت ما رویه مجموعه سازیه
    قبول
    ولی آیا شرکت های بازاریابی شبکه ای از مجموعه سازی به ما درامد میدن یا از فروش شبکه مون؟؟
    شبکه 1000 نفره بدون فروش به هیچ دردی نمیخوره
    ضمنا بازاریابی شبکه ای به عنوان یکی از اصناف در مجلس شورای اسلامی تایید شده اس و طبعا مورد تایید شورای محترم نگهبان هم هست
    و بعد اینکه من طبق فتوای مرجه تقلیدم آیت الله سیستانی میتونم از فتوای مرجع دیگری در این زمینه استفاده کنم
    آیت الله شبیری زنجانی کاملا این سیستم رو تاییدکردن و پورسانت بدست امده ازین کار رو شرعی اعلام کردن
    --------------------------------
    حالا ازون ور هم هستن شرکت ها و بازاریاب هایی که اصولی کار نمیکنن
    ولی این به این معنی نیس که کل بازاریابی شبکه ای رو ببرید زیر سوال
    با سلام .آیاشرکت بازاریابی شبکه ای بادران گستران ازنظرشرعی وقانونی درست است یاخیر؟
    پاسخ:
    از نظر شرعی اشکال دارد که در همین وبلاگ در قسمت شرعی بودن بازاریابی شبکه ای همه چیز موجود است وجدیدترین نامه وصحبت های ایت الله مکارم شیرازی درمشهد هم موجود است.واز نظر قانونی به تصویب مجلس نرسیده که قانون معتبر باشه فقط یک مصوبه از وزارت صنعت ومعدن وتجارت است.
  • سجاد بحرینی
  • اولا معظم له هیچ فتوایی مبنی بر حرمت بازاریابی شبکه ایی نداده اند و در شورای نگهبان هم در حال حل شدنه
    برادر من قم هستم بیا پرزنتت کنم اولین اکانت رو که بگیری دیگه اتوماتیک ازش خوشت میاد اووووووووووووکی
    اگه حرامه چرا جلوشونو نمیگیرن ؟ :/
    از اسمشم معلومه بازاریابی شبکه ای

    یعنی اصل بازاریابی هست
    اولا اکثر فعالیت فروش هست نه شبکه سازی

    اگه 200 تا شبکه داشته باشی و فروش کمی داشتی به تو چیزی نمیرسه
    اما اگه 2 نفر بودی و هر کدوم 1 میلیون فروش داشتی سود خوبی داری
    درسته؟


    الان شرکت هایی که ویزیتور دارن در واقع همون کارو میکنه
    ویزیتور زیر مجموعه شرکته

    شرکت ویزیتور رو اموزش میده چطور بفروشه و اگه فروخت هم شرکت سود می کنه هم ویزیتور

    عین بازاریابی شبکه ای که مثلا فرد رتبه 7 به فرد رتبه 8 اموزش میده بفروشه و اگه فروخت سودی از اون بابت به دست میاره

    اصلا سیستم سنتی هم همون
    مثلا شرکت سامسونگ محصولو میده به نمایندگی اسیا (زیرمجموعه 1) اون سود برمیداره میده رتبه 2 (نماینده خاورمیانه) اون سود برمیداره میده رتبه 3 (ایران) 4 اذربایجان شرقی 5 جلفا 6 منطقه ازاد 7 عمده فروش 8 فروشگاه مثلا حسینی خوب تو این حالت 8 تا واسطه هر کدوم هزینه حمل اضافی انبار داری برداشتان سود از کالایی ه هنوز فروش نرفته و خیلی مسائل دیگه

    کل دنیا سیستمه
    کل جهان هستی سیستمه

    اینطوری که کل تجارت حرامه
    پاسخ:
    عزیز مطمئنی که این شرکت ها تمامشان درست کار میکنن
    درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود، نکته اصلی اینست که از درآمد حاصله از فروش در زیر مجموعه نباید پورسانتی دریافت شود چون اکل مال بالباطل است.

    با این احتساب مثلا اموزشگاه های کنکور هم حرامند چون بابت قبولی ما در دانشگاه از ما پول میگیرند و اکل مال باطل هست

    چقدر تفسیر به رای
    پاسخ:
    خوب شما ها که اکثر فعالیتتون روی مجموعه سازی است ونه فورش
    واصلا اون به این چه ربطی داره
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.