آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

**ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
**ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
**ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
**نظر یادت نره**

آخرین نظرات
نویسندگان
 
موفقیت در زندگی کار ساده ای نیست! زیرا 95در صد مردمی که هر روزه با آنها برخورد می کنید، آدم های منفی نگری هستند. نیاز به رقابت چندانی ندارید و کافی است که خودتان را در گروه 5 در صدی آدم های مثبت نگر قرار دهید. با این حال، باید یه بهانه ها و و غر و لندهای آن 95 درصدی هم که اطراف شمایند پاسخ دهید. هدف این پست آماده کردن شما برای مقاومت در برابر این بهانه هاست. شاید تعجب کنید، اما بد نیست بدانید که بیشتر این بهانه ها از افراد نزدیک به شما ساطع می شود و این طبیعی است. این نه بخاطر آن است که آنها از شما بدشان می آید، بلکه به این دلیل است که تجارت نتورک مارکتینگ را نمی فهمند.
در پاسخگویی به بهانه ها، ما بدنبال بحث و جدال با دیگران و اثبات اینکه آنها اشتباه می کنند نیستیم، قصد ما دادن اطلاعات لازم به آنها برای اتخاذ تصمیم بهتر است. در اینجا چند بهانه عمده را که ممکن است در طول فعالیتتان در نتورک مارکتینگ با آنها برخورد کنید، مطرح کرده و توضیحات ساده ای در باب چگونگی پاسخ گویی به آنها در اختیار شما قرار می دهیم.
 
 

بهانه اول: این کار دسیسه هرمی / غیرقانونی است!

دسیسه های هرمی چهار ویژگی دارند:
  1. هیچ نوع محصول یا خدماتی از طرف شرکت ارائه نمی شود.
  2. محصولات یا خدمات با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسند تا شرکت بتواند از عهده پورسانت ها و طرح های تشویقی اعضا برآید.
  3. برای جلب بیشتر افراد، باید مخ زنی کرد. (مخ زنی شامل بلوف زدن، دروغ گفتن، ….)
  4. برای کسانی که دیرتر به کار روی می آورند ممکن نیست به لحاظ موقعیت و درآمد از پیشینیان خود جلو بزنند
هر کدام از این چهار ویژگی کافی است تا طرح یک شرکت را به دسیبسه هرمی تبدیل کند و جایگاه قانونی اش را مخدوش کند. شرکت های بازاریابی شبکه ای از طرف دولت مجوز فروش مستقیم می گیرند. حال آنکه دسیسه های هرمی فاقد مجوز هستند.
 
 

بهانه دوم: محصولات نسبتا گران هستند

گاهی پیش می آید که بعضی افراد ادعا می کنند قیمت محصولات نسبتا گران است. برای اینکه بتوانید پاسخی منطقی به این چنین افرادی بدهید باید اول از محصول شرکت خود که قیمت آن نسبتا بالاست اطلاعات کافی و کاملی داشته باشید تا بتوانید دلیل و علت بالا بودن نسبی قیمت را برای وی شرح داده و وی را توجیه نموده و مجاب به خرید و استفاده از محصول نمایید. در بازاریابی شبکه ای فروش بصورت مستقیم بوده و عملا واسطه ها و دلال ها حذف می شوند. پس بنابر این قیمت نباید از رنج بازار بیشتر باشد. حال اگر قیمت مقداری بالاست باید بگردیم و علت را بیابیم. علت تفاوت قیمت در عوامل مهمی چون: وارداتی بودن محصول و در نتیجه اضافه شدن حق گمرک به روی قیمت،  کیفیت بسیار بالای محصول در مقایسه با نمونه موجود در بازار، حجم بالای محصول، چند کاره بودن محصول و سایر عوامل است. بنابر این اگر شما از محصول خود شناخت کافی داشته باشید و به فرد مشتری اطلاعات کافی در مورد محصول خود ارائه دهید و از مقایسه نابجای آن با محصولات مشابه به کیفیت به مراتب پایینتر جلوگیری کنید دیگر کسی نمی تواند به محصول شما گران بگوید.
 
 

بهانه سوم: شما برای بالادستی ها کار می کنید و دیگران را ثروتمند می کنید

نتورک مارکتینک تجارت خود شماست. به همین خاطر به اندازه تلاشتان درآمد کسب خواهید کرد. بلادستی هایتان درصد بسیار کمی از تجارت شما سود خواهند برد. این سود هم بخاطر دعوت شما به این تجارت و کمک و آموزش شماست. شما نیز بابت معرفی کردن مشتریان مجموعه تان به این تجارت و کمک به آنها پورسانت دریافت خواهید کرد. نتورک مارکتینگ موقعیتی برد – برد برای همه افراد است. در اغلب موارد این بالادستی ها هستند که برای شما کار می کنند، زیرا آنها تمام فوت و فن این حرفه را به شما می آموزند تا موفق شوید، چرا که موفقیت آنها در گرو موفق کردن شماست.
 
 

بهانه چهارم: از کار فروش خوشم نمی آید / نمی توانم بفروشم

این تجارت بر پایه فروش صرف نیست. بیشتر نتورکرهای موفق فروشنده نیستند. در حقیقت، بیشتر فروشنده ها، مادامی که رویکرد و دیدگاهشان نسبت به نتورک مارکتینگ را تغییر ندهند، نمی توانند موفق شوند. نتورک مارکتینگ تجارتی است که تفاوت های زیادی با تجارت سنتی و صنعت فروش دارد. در نتورک مارکتینگ ما در وهله اول مصرف کننده محصولات هستیم و تجربیاتمان را به آدمهایی که می شناسیم منتقل می کنیم. ما محصولات یا خدماتی را که از آنها استفاده می کنیم و آنها را مفید و درآمدزا می دانیم به دیگران نیز پیشنهاد می دهیم. این کار با کار فروشنده که عموما خودش هیچگاه مصرف کننده اجناسی که می فروشد نیست، متفاوت است. در نتورک مارتینگ ما معمولا مشتری هایمان را پیگیری و ملاقات می کنیم. در ثانی، ما همگی فروشنده متولد می شویم. اگر درست به این مساله فکر کنید، ما همه روزه در حال فروشیم. تفاوت اینجاست که بابت فروشمان هیچ درآمدی نصیبمان نمی شود. اگر شما به یک رستوران خوب بروید، آن را به دوستانتان پیشنهاد می کنید. همچنین اگر فیلم خوبی ببینید یا کتاب خوبی بخوانید، آنها را به افرادی که می شناسید پیشنهاد می کنید. این کار هم نوعی فروش است. اما بدون هیچگونه مزایایی برای شما!
 
 

بهانه پنجم: وقت ندارم

معمولا این بهانه را مردم برای فرار از از تصمیم گیری جهت ورود به کار می آورند. وقت تنها چیزی است که همه ما بصورت مساوی در اختیار داریم، چه فقیر، چه غنی. شما هر شبانه روز 24 ساعت وقت دارید، نه بیشتر نه کمتر. ما ذزمان محدودی را به اموری که در قهرست اولویت ما قرار دارند اختصاص می دهیم، مانند کار، تفریح، بودن با خانواده و غیره. اگر ساختن مجموعه در نتورک مارکتینگ در لیست اولویت ما قرار نگیرد، هیچ گاه زمانی را به آن اختصاص نخواهیم داد. بنابر این، طریقه برخورد با چنین پراسپکتی این است که مزایای نتورک مارکتینگ را به او نشان دهیم و اینکه چگونه می تواند با اختصاص پاره ای از وقتش به نتورک مارکتینگ برای ساختن مجموعه اش در آینده، به اهداف و آرزوهایش بزسد.
مفهوم اهرم زمان از طریق نتورک مارکتینگ را به او نشان دهید. همچنین برای او تفاوت میان، با سطل آب آوردن و لوله کشی کردن را توضیح دهید. یک کارمند و حتی کسی که برای خودش کار می کند در حقیقت با سطل آب می آورد، چرا که دارد زمان را با پول معاوضه می کند. ممکن است سطل او از سطل دیگران بزرگتر باشد، اما به مجر آنکه نتواند بر سر چشمه برود و برای خانواده اش آب بیاورد، دیگر آبی در کار نخواهد بود. درآمد در پی فعالیت او می آید. در نتورک مارکتینگریال شخص یک خط لوله می سازد. حتی اگر خط لوله کوچک هم باشد، دیگر نیازی نیست برای تامین آب خانواده خودمان را تا سرچشمه به زحمت بینداریم. هر وقت خط لوله آماده باشد، آب سرازیر خواهد شد، حتی برای نسل های بعدی. این همان مفهومی است که تحت عنوان درآمد مرکب یا درآمد انفعالی از آن یاد کردیم.
 

بهانه ششم: این یک کار پاره وقت است و بدرد زنهای خانه  دار می خورد!

بیشتر افرادی که نتورک مارکتینگ را درک نکرده اند، تصور می کنند این یک تجارت کم اهمیت است که به درد زنهای خانه دار و آدمهای بیکار می خورد. این تصوری نادرست از این تجارت است. حقیقت آن است که نتورک مارکتینگ اکنون بعنوان بزرگترین فرصت تجاری در طول تاریخ دنیا شناخته شده است. افرادی نظیر دکتر چارلز کینگ، رابرت کیوساکی، زیگ زیگلار، برک هج، جان میلتون فاگ، ریچارد پو و جان مکنچ و دیگران این کار را مورد تایید قرار داده اند. اینها نویسندگان معروف و مشاوران تجاری موفقی هستند. هم اکنون نتورک مارکتینگ در برخی دانشکده ها و دانشگاه های ایالات متحده تدریس می شود. امروزه بسیاری از تاجران و متخصصین دیگر هستند که نتورک مارکتینگ را به صورت پاره وقت یا تمام وقت انجام می دهند. بسیاری از آنها درآمدهای میلیون دلاری دارند و از یک زندگی فوق العاده لذت می برند. اینها به گفته پروفسور چارلز کینگ «پیشه وران مدرن» هستند.

نظرات  (۲)

  • امیر علیزاده
  • بهترین راه و بهترین تجارت برای تضمین اینده همین شغل است،در واقع شما خود را با اندکی زمان و تلاش روزانه بین٣ الی ٥ سال خود را بازنشسته و ثروتمند میکنید، از همه مهم تر یک شغل موج سومی است و شما همسو با موج اقتصادی حرکت میکنید و زیر موجهای قبلی له نمیشوید
    بهانه 4 دقیقا درسته و درست هندل نشده!
    چرا؟
    دقیقا این کار طبق سایت ایران هشدار باید قدرت فروش داشته باشید.
    .
    کلا این نوع تجارتو بهتون پیشنهاد نمیکنم و توصیه میکنم وارد این کار نشوید
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.