در پاسخ به این سخن باید گفت: درست است که هر روزه افرادی به سن 18 سالگی میرسند، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که قاعده این هرم انسانی نیز هر روز گسترده تر میگردد. این گسترده شدن روندی تساعدی دارد، در حالی که افرادی که به سن 18سالگی میرسند، معمولاً میانگین ثابتی دارند. پس به زودی به نقطه ای میرسیم که اگر شرکت جهت ادامه حیات خود، برای مثال به جذب روزانه 100 نفر نیاز داشته دارد، اما تعداد افرادی که روزانه به سن 18سالگی میرسند، مثلاً 50 نفر است! و این به معنای بی ثمر بودن استمساک به این نکته، جهت باسخ به اشکال «اشباع» میباشد.
حال با توجه به روند تصاعدی احتیاج به جذب نیرو در این شرکتها، به زودی آمار مثالی ما، 3 برابر میشود، زیرا آن 100 نفری که در آن روز چذب شده اند، دیر یا زود، باید خود نیز شبکه تشکیل دهند و هریک، 3 نفر دیگر را جذب کنند. اما کسانی که روزانه به سن 18سالگی میرسند، همواره همان تعداد 50 نفری که بطور مثالی ذکر شد، باقی میماند! به عبارت دیگر، تعداد ثابت 18ساله هایی که هر روز اضافه میشوند نیز اشباع میگردد؛ زیرا افزایش روزانه این تعداد ثابت میباشد، ولی روند افزایش تعداد افرادی که شرکت بطور روزانه جهت جذب در شبکه انسانی خود لازم دارد، نه تنها افزایشی است، بلکه افزایش آن روندی تصاعدی دارد!
این مطلب ساده نشان میدهد که چگونه لیدرهای این شرکتها، جهت منافع شخصی خویش، به هر دست آویزی چنگ میزنند و چگونه حق را با باطل میپوشانند و افراد را فریب میدهند! و این گوشه ای از قال و مقال این عرصه میباشد.
برگرفته شده از
http://on-networkers.blog.ir/
<
با حجم فروش 187 بیلون دلار تازه این آمار برای کمپانی های که عضو سازمان بین المللی هستن نه کمپانی های که به صورت افلاین کار میکنن با این حال فکر میکنم اگه اینها رو هم حساب کنیم حجم فروش دو برابر این باشه.
اگه مستند پایش رو دیده باشی دکتر یحرینی(یکی از عضای مجلس) خیلی کامل توصیح میده که برا این که ایرانم جزو wto اقتصاد جهانی بشه یکی از شرایتش اینه که تجارت نتورک مارکتینگ رو به رسمیت بشناسه وحد اقل 10 سال سابقه ی کار داشته باشه
این کار هیچوقت اشباع نمیشه چون همه از محصولات یه شرکت استفاده نمیکنن در واقع کیفیت محصول برا ادمها یک چیز نسبیه .تو هیچ جای دنیا اشباع نشده.