آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

**ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
**ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
**ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
**نظر یادت نره**

آخرین نظرات
نویسندگان

موسی هنرپیشه

نگاهی به شرکت های بازاریابی شبکه ای

کشورهای توسعه یافته و در ایران کلان شهر ها و ازجمله تهران کمترین استقبال را از این گونه شرکت ها نموده و متأسفانه شهرهای کوچک از برخی از همین شرکتها استقبال نموده اند. به گونه ای که یکی از شرکتهای معروف در این زمینه در استان فارس 17 شعبه دارد در حالی که در کل استان تهران فقط یک شعبه دارد.

لامـــــرود/موسی هنرپیشه (کارشناس علوم قرآنی) - بدنبال استقبال زیاد خوانندگان از مقاله هشدار آمیز حقیر در مورد شرکت های بازایابی شبکه ای با عنوان «نگاهی به شرکت های بازاریابی شبکه ای» که در چند روزنامه و در فضاهای مجازی و بویژه در سایت لامرود منتشر شد و به دنبال سؤالات برخی از هم وطنان، بر آن شدم تا مطالبی دیگر  و البته مستند در این رابطه بنویسم. بخصوص آنکه امام جمعه محترم موقت لامرد در خطبه های 14/12/1394 از کارشناسان و دلسوزان فرهنگی خواسته اند که نسبت به آگاهی بخشی به مردم اقدام کنند: 

 

1- برخی از این شرکتها دارای مجوزهای قانونی هستند. امّا سایت های مختلف و از جمله سایت ایران هشدار به نشانی www.iranhoshdar.ir تذکر و هشدار داده اند که اعطای مجوز به شرکت های بازاریابی شبکه ای به معنی تأیید نحوه فعالیت آنها نمی باشد. برای اطلاعات بیشتر به سایت مذکور مراجعه فرمایید.

 

2-  کشورهای توسعه یافته و در ایران کلان شهر ها و ازجمله تهران کمترین استقبال را از این گونه شرکت ها نموده و متأسفانه شهرهای کوچک از برخی از همین شرکتها استقبال نموده اند. به گونه ای که یکی از شرکتهای معروف در این زمینه در استان فارس 17 شعبه دارد در حالی که در کل استان تهران فقط یک شعبه دارد.

 

3- پیش از این نمونه هایی از این شرکتها (البته بدون مجوز) حضور و فعالیت داشته اند که اکثراً توسط مقامات قضایی پلمپ شده اند. کافی است از باب مشت نمونه خروار، به تیترهای زیر توجه  و مراجعه کنید :

 

الف: شرکت ابر تجارت کهکشان پلمپ شد/ مالباختگان به دادگستری مراجعه نمایند. ( سایت لامرود 20 تیرماه 94)

ب: شرکت ابر تجارت .... پلمپ شد : به همت نیروهای اطلاعاتی سپاه شهرستان مهر و حکم دادستانی شرکت ابر تجارت ..... که بدون مجوز قانونی در وراوی در حال فعالیت بود پلمپ شد ( پایگاه تحلیلی خبری عصر مُهر)

ج: شرکت هرمی «ابر تجارت سیمرغ» در نی ریز هم پلمپ شد ( سایت شیرازه 28 شهریور ماه 1394)

تو خود حکایت مفصل بخوان از این مجمل...

 

4- معاونت های پیشگیری از جرم دادگستری های استانها کراراً مردم را به دقت و احتیاط در ورود به این گونه فعالیتها هشدار د اده اند و رئیس محترم دادگستری شهرستان لامرد در خطبه های نماز جمعه مورخه 14/12/ 1394 هشدار دادند که مردم عزیز  قبل از ورود به این گونه فعالیت ها با کارشناسان خُبره مشورت کنند.

 

از باب نمونه به این مطلب هشدار آمیز توجه فرمایید:

«معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی نسبت به برخی شرکتهای بازاریابی شبکه‌ای که فعالیتهای غیرقانونی انجام می‌دهند، هشدار داد.

سید امیر مرتضوی با بیان این موضوع که شماری از شرکتهای فعال در حوزه بازاریابی شبکه‌ای که دارای مجوز فعالیت بازاریابی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در سطح خراسان رضوی و بویژه شهر مشهد می‌باشند، از قوانین بازاریابی شبکه‌ای عدول نموده و به صورت غیرمجاز اقدام به ایجاد زیرشاخه و شعب به مانند فعالیتهای مشابه شرکتهای هرمی نموده و با برگزاری کلاسهای آموزشی به جذب اعضا به نحوی که هر عضو باید اقدام به جذب تعدادی اعضای دیگر به عنوان زیرشاخه نماید، می‌پردازند.


وی ادامه داد، برابر اخبار واصله از شهروندان، شعبی از شرکتهای مذکور در نقاطی از شهر مقدس مشهد تحت عنوان فعالیت آموزشی در حال فعالیت بازاریابی شبکه‌ای همانند شرکتهای هرمی می‌باشند.


وی ضمن هشدار به شهروندان گفت: به منظور پیشگیری از بروز تخلفات و کلاهبرداری‌های احتمالی از نیروی انتظامی خواسته شده است نسبت به بررسی و کنترل اقدامها و نحوه فعالیت و عضوگیری شرکتهای مذکور و همچنین سایر موارد مشابه اقدامات اطلاعاتی انجام شود.


معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین مشاهده شده پرونده‌هایی به علت شکایت شهروندان در حوزه پیشگیری از جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در این خصوص تشکیل شده است.

 

وی ضمن هشدار به خانواده‌ها در این خصوص که به تجربه ثابت شده است یکی از نتایج فعالیت این شرکتها به هم ریختن نهاد مقدس خانواده می‌باشد، گفت: دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به عنوان مدعی العموم با جدیت این موضوع را در دستورکار خود قرار داده است و یکی از دادیاران این حوزه تحت نظارت عالیه دادستان عمومی و انقلاب مشهد، موضوع را رصد و پیگیری می‌نمایند.

 

5- گزارش های تأیید نشده از سوی مقامات رسمی، حاکی از آن است که خانم های  بازاریاب برای یافتان زیر شاخه به برخی از پسران جوان مراجعه و ساعت ها در مورد ویژگی این شرکتها توضیح می دهند که اگر این جلسات به جلسات خانگی تبدیل شود، علاوه بر بیم فساد مالی، بیم فساد جنسی نیز به آن افزوده می شود.

 

متذکر می شود که منظور نگارنده از نوشتار فوق شرکت خاصی در شهرستان خاصی نبوده و بلکه بطور عموم ایران اسلامی و خاصه مردم شریف جنوب فارس و استانهای جنوبی را  مد نظر دارد که امید است مردم عزیز این خطه از کشور  به این هشدار ها توجه نمایند  و پولهای خود را در مسیر تولیدی قرار دهند. ان شاء الله

لینک منبع:سایت لامرود

نظرات  (۱)

سلام واقعا چرا دولت هیچ تصمیمی برای این شرکتها بر نمیدارد مردم میگویند چون دولت از این شرکتهامالیات میگیرد به مردم هم اهمیت نمیدهد دختران برای پیداکردن زیر مجموعه چه شبها که کنارپسرها توی یه خانه دریک اتاق میخابند واقعا چرا ......
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.