آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

**ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
**ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
**ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
**نظر یادت نره**

آخرین نظرات
نویسندگان

دریافت
عنوان: دعوت نامه
حجم: 3.08 مگابایت
توضیحات: دعوت نامه

نظرات  (۱۴)

سلام به دوستان.من رشتم بازرگانی هست و تو این زمینه تحقیق کردم.کاری به اینکه در حال حاضر دارم تو زمینه بازاریابی شبکه ای کار میکنیم نداریم.به حلال و حرام بودن
آن بیشتر توجه کنیم.راستش هیچ اندیشه یکوئستی تو اون ندیدم چون همه چی سرجای خودش انجام میشه.مجوز داره،رهبر مستقیم نفرمودن که حرامه یا حلاله و فرمودن در صورتی که شورای محترم نگهبان تایید کنن ما باید تابع آن باشیم و طبق این لینک http://baadraan-ir.blogfa.com/post/8/%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%A8%D8%A7%D9%86هیچ مشکلی از نظر قانونی و شرعی نداره،به جای اینکه تبلیغ تو تلویزیون و رسانه های دیگه کنه گفته باید سینه سینه انجام بشه و اینطور ما بصورت درصدی به افراد پرسانت میدیم.هر کدوم هم بنا به دلایلی این پورسانتها داده میشه.نمونش اینه که درذ شرکت بیز در قانون جدید فقط میتونی 300 در بار اول خرید بزنی و یک ورودی بگیری.این چه عیبی داره.اگر حرفهای قانع کننده ای داری بفرما نه هرچی نظر خودتونه.ضمنا شما هنوز فکر میکگنی داخل کوئست هستی وگرنه این طرح برای جوونای بیکار و هرکسی هست که در زندگیش بدبختی کشیده.قابل توجه جنابعالی که بنده خودم از 10 سالگی در مساجد هستم و الان 30 سالمه و به دفتر مرجع خودم هم تماس گرفتم.پس الکی مغز جوونا رو منحرف نفرما.در شبکه های خودمون شبکه 1 و برنامه پایش، اخبار 20:30،رئیس محترم نیروی انتظامی در گفتگوی شبانهدر مورد این مسائل حرف زدن و از آپارات میتونید ببینید.
واقعا متاسفم براتون اگه یه دفه جای این که برا موفق نشدن توی نتورک وقت و انرژی میزارید میومدید درست و اصولی مثل ادمای موفق توی هر صنعتی حتی غیر نتورک  کار می کردید الان نتیجه می گرفتید  
می دونم الان همتون میایید می گید بهترین تلاشتون رو کردید ولی اینو بخونید و یه نگاه به خودتون بندازید که چقدر ادم های ضعیف و قابل ترحمی هستید 
#داستان_کوتاه
مسیر سخت پولدار شدن

مرد میلیاردر قبل از سخنرانیش خطاب به حضار گفت:
از میون شما خانوم ها و آقایون، کسی هست که دوست داشته باشه جای من باشه، یه آدم پولدار و موفق؟ همه دست بلند کردند! مرد میلیاردر لبخندی زد و حرفاشو شروع کرد: با سه تا از رفیق های دوره تحصیل، یه شرکت پشتیبانی راه انداختیم و افتادیم توی کار. اما هنوز یه سال نشده، طعم ورشکستگی پنجاه میلیونی رو چشیدیم!رفیق اولم از تیم جدا شد و رفت دنبال درسش! ولی من با اون دو تا رفیق، به راهم ادامه دادم. اینبار یه ایده رو به مرحله تولید رسوندیم، اما بازار تقاضا جواب نداد و ورشکست شدیم! این دفعه دویست میلیون! رفیق دوم هم از ما جدا شدو رفت پی کارش!
من موندم و رفیق سوم. بعد از مدتی با همین رفیق سوم، شرکت جدید حمل و نقل راه انداختیم، اما چیزی نگذشت که شکست خوردیم. این بار حجم ضررهای ما به نیم میلیارد رسید! رفیق سوم مستاصل شد و رفت پی شغل کارمندیش! توی این گیرودار، با همسرم تجارت جدیدی رو راه انداختیم و کارمون تا صادرات کالا هم رشد کرد. اوضاع خوب بود و ما به سوددهی رسیدیم اما یهو توی یه تصادف لعنتی، همسرمو از دست دادم! همه چی بهم ریخت و تعادل مالیمو از دست دادم! شرکت افتاد توی چاله ورشکستگی با دو میلیارد بدهی! شکست پشت شکست!

مدتی بعد پسر کوچیکم بخاطر تومور مغزی فوت کرد. چند سال بعد، ازدواج دوم داشتم که به طلاق فوری منجر شد! بالاخره در مرز پنجاه و هفت سالگی، با پسر بزرگم شرکت جدیدی زدیم با محصول جدید. اولش تقاضا خوب بود اما با واردات بی رویه نمونه جنس ما، محصولمون افت فروش پیدا کرد و باز ورشکست شدیم. هفت سال حبس رو بخاطر درگیری با طلبکارهای دولتی و خصوصی گذروندم! و اموالمون همش مصادره شد! شکست ها باهام بودند و منم هنوز بودم!

به محض رهایی از حبس، باز کار جدیدی رو استارت زدیم و این بار موفق شدیم. شرکتمون افتاد توی درآمد و وضعمون خوب شد. من به سرعت و با یه رشد عالی، از چاله بدهی ها دراومدم. الان شرکت من ده شرکت وابسته داره و شده یه هلدینگ بزرگ، اونم با ده هزار پرسنل.

مرد میلیاردر بعد از رسیدن به این قسمت از حرف هاش، از حضار پرسید: همونطور که شنیدید، من برای رسیدن به این مرحله از زندگی، تاوان دادم. عذاب کشیدم. آیا کسی حاضر هست بازم مسیر منو طی کنه؟

هیچ کس دستشو بلند نکرد! مرد میلیاردر پوز خنده بلندی کرد و سپس با گفتن یه جمله از پشت تریبون اومد پائین : خیلی هاتون دوست دارید الان جای من باشید اما حاضر به طی کردن مسیر سختی نیستید که من طی کردم نیستید’
ببین دوست عزیز
اگ میخای اطلاعات صحیح درمورد شرکت های بازاریابی شبکه ای داشته باشی بروتو یه سایت متعبر
مثل ایران هشدار
این دوستان هم ک دارن منفی میزنن رفتن شرکت های هرمی ضرر کردن الکی دارن جو میدن

رد بازاریابی شبکه ای از طریق قانون.
در ابتدا عرض کنم بنده دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق دانشگاه فردوسی مشهد هستم و تمامی مطالب من علمی و زیر نظر اساتید حرفه حقوق تهیه شده و خدمتتون عرض کنم که عنوان پایان نامه من "بستر بازاریابی شبکه ای در ایران" و من تحقیق جامع ای در مورد نت ورک و دسیسه های هرمی از داخل و خارج کشور داشتم و با اساتید عالی حقوق و هم مراجع عظام بحث کرده ام.
من نمیخوام از تاسیس و استارت و ماهیت این شرکت ها بگم فقط میخوام یک مورد واسه شما مشخصه بشه
""غیر قانونی و غیر شرعی بودن بازاریابی شبکه ای""لطفا مطالعه کنید.با این مطلب دهن تمامی لیدر ها و کسانی که سراغتون میان واسه فالو رو ببندید و دوستانی که واستون عزیز هستند رو میتونید به قول نتورکرها فالو منفی کنید و از اعدام نجاتشون بدید.
بله درست خواندید"اعدام"
 من خودم از لیدرهای ابر تجارت کهکشان بودم که نت قانونی رو تیر ٩١ استارت زدم و با چهار محور فعال با نزدیک به سه هزار زیر مجموعه(حداقل دو هزار نفر اکتیو)  و درامد استیبل ١٨ میلیون(تونستم نیسان مورانو  رو ویژن بکشم حتی)در اسفند  ٩٢ لغو اکانت زدم(نفر ١٩ از ٢٥ نفر بچه های میدون شرکت بودم،اهل فن میدونن که تمام تصمیمات شعب در شب نشینی های اهل میدون تعیین میشه)پس این وصله های نتونستی و تنبلی و واسه نت نیستی به من نمیچسبه.دوستانی که تو ابرتجارت مشهد شعبه خیابان بهار کار میکردند منو میشناسن چون وقتی رفتم کل تیمم رو بردم (شیفت نکردم تو یک شرکت دیگه) و این حرکت سر صدا کرد تو شرکت .بماند تو پست قبلی توضیح دادم  چرا این نت رو رها کردم و دلیلش هم ١-غیر قانونی بودن،٢-حرام بودن درامد چون درامد این شرکت ها مصداق ایه" اکل مال به باطل" هست .دوستان لقمه حلال رو جدی بگیرید فردا روز همین لقمه میشه نطفه و میشه بلا جونتون از من گفتن.اکل مال به باطل دقیقا مثل ربا گرفتن هست یعنی"جنگ با خدا"من اصلا ادم خشک مذهبی نیستم اما حق الناس و نون حلال حالیمه چون بابا خدابیامرزم همیشه بهم یاد میداد نون حلال بخورم.خب شروع میکنیم:
تماما "منطقی" و با دلیل و ارجاع به "رفرنس های قانونی" حرف میزنم.
اول صحبتم با اونایی که  هر کسی که از این تجارت میره بیرون بهش میگین:" خودتون نتونستید، تو نتونستی ، تنبل بودید ، کار رو قبول نداشتید ، نت ورک واسه همه است اما همه واسه نت نیستند و ...
ببینید شما دو دسته هستید:
١-یا پراسپکت هستید و تازه وارد که ذهنیت شما از نتورک عین یک برگه سفیده که همه چی میشه روش نوشت پس خودتون رو گول نزنید حرف هایی رو عین طوطی تکرار میکنید که ما (لیدرهای سطوح بالا) خودمون بهتون یاد دادیم( نتورکرهای نزدیک به هد یا لگ شرکت اسمشو میزارن پارادایم شیفت که همون بستن و طراحی ذهن زیر مجموعه است)
به احتمال زیاد خودتون از "داپلیکیت" خبر دارید .داپلیکیت همون شبیه سازی زیر مجموعه است با بالاسری ها یعنی شبکه واحد.(حالا صبر کنید که به جایی برسید که بهتون بگن شما فکر نکن مغز بالاسری هات رو بزار تو سرت فقط)
٢-یا خودتون از اون دسته لیدر هایی هستید که خودتون میدونید داستان چیه و جواب هر گونه سمپاشی رو(که همون ابجکشن های تهاجمی و قهری است) با تحقیر یا سوال جواب میدید.(دوستان تازه وارد میدونید که جلسات حل ابجکشن واسه همین موقع هاست دیگه ،نه؟هر کس میاد قبل جلسه باس ده تا ابجکشنی که تو طول هفته با اون مواجه شده بیان کنه تا مابقی اعضا گوش هاشون با این سوالات یا دغدغه ها اشنا بشه و جواب این سوال رو بدونند شاید که باهاش روبرو بشن)
حالا ببینید نتورک(به اصطلاح) قانونی در ایران دو تا مشکل داره:
١-قانونی         ٢-شرعی

١-مشکل قانونی:بله درست شنیدید هیچ قانونی در ایران در مورد بازاریابی شبکه ای در ایران وجود ندارد.حالا توضیح میدم واستون تا بفهمید تو چه دامی افتادید.
همه سایت ها و وبلاگ ها رو بی خیال میشیم چون با گشت و گذاری که داخل سایت ها داشتم یا از روی غرض مطلب میذارن نه از روی منطق چون اونی که حتی یک روز واسه این به اصطلاح تجارت وقت گذاشته باس براش دلیل بیاری تا قبول کنه ما کاره ای نیستیم که بخواد به حرف ما اعتماد کنه شما مطمئن باش کسی که دعوت میشه به نتورک سیرکل(تحت نفوذ و داخل دایره نفوذ ذهنی و عاطفی)دعوت کنندشه پس حرف دعوت کنندش براش قابل قبول کننده تا ما.
خب از طریق لینک زیر وارد سایت خود شورای نگهبان میشیم:
‏http://www.shora-gc.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&ID=3b49dcbe-06fe-4f66-95ac-086136790aa4&LayoutID=2831b723-4600-4b35-bd1b-1596027a8546&CategoryID=8fac823a-5745-41b6-a9e2-b879c74deb7b&SearchKey=
ایا واستون پیچیده است جملات حقوقی؟اشکال نداره من خودم چون رشته حقوق خونده ام واستون توضیح میدم(توضیحات منو هم قبول ندارید ،فقط کافیه حداکثر ٥٠ هزار تومن خرج کنید برید جای یک وکیل حقوقی .ایا سرنوشت خودتون ارزش ٥٠ هزار تومن رو نداره؟)
خب راهنمایی تون میکنم.
در تاریخ ١٣٨٤/٣/٤  طرح ممنوعیت فعالیت شرکت‌های هرمی در قانون "تجارت الکترونیک" داخل مجلس تصویب شد.(طرح مصوبه خود مجلس هست که پس از بررسی آن در کمیسیون مربوطه به ان در صحن علنی مطرح میشه و بعد از رای گیری در صورت رای اکثریت به ان و تصویب در مجلس تقدیم به شورای نگهبان میشود)
خب این طرح در مجلس تصویب شد.ولی واسه اینکه با قانون و شرع مشکل داشت بعد از دوبار رفت و برگشت به شورای نگهبان تصویب شد.
(شورای نگهبان یک شورای دوازده نفره است که شامل شش حقوقدان و شش فقیه  می باشد.شش فقیه مصوبه های مجلس رو از نظر شرع اسلام بررسی میکنند و شش حقوقدان مصوبه های مجلس رو از نظر قانون اساسی کشور)اینو توضیح دادم که بدونید روال تصویب یک قانون چی هست.
خب ادامه میدیم.گفتیم این طرح(راستی لازم به ذکر بگم که این قانون مبارزه با شرکت های هرمی رو مجلس طبق طرح بررسی کرد یعنی دولت وقت طبق لایحه اون رو به مجلس نداده،چون مصوبه هایی که تو هیئت دولت تصویب میشه و ارائه میشه به مجلس رو لایحه می نامند و مصوبه های خود مجلس رو طرح مینامند) با دو بار رفت امد و رد شدن از فیلتر شورای نگهبان در تاریخ١٣٨٤/١٠/٢٨ تصویب شد.
سایت شورای نگهبان رو مشاهده بفرمایید:
در این قانون تصریح شده بر این اساس، فعالیت شرکت‌ها و مؤسسات با ""ساختار هرمی"" با ""شبکه بی‌انتها"" پس از تصویب قانون یادشده ممنوع بوده و کسانی که مبادرت به فعالیت در این شرکت‌ها می‌کنند، تحت تعقیب و مجازات قضایی قرار خواهند گرفت.
خب به جملات "ساختار هرمی" و "شبکه بی انتها" توجه بفرمایید.
پس این دوستان نتورکری که ادعا میکنند این قانون فقط واسه شرکت های هرمی هست یا از کژ فهمی خودشونه یا هم که ...خودتون بهتر میدونید (میشه حتی واسه فالو هم استفاده کرد ،کی به کی هستش، کی به این نکات ریز حقوقی فکر میکنه )
خب یک راست میریم سراغ اصل قانون:
1ـ یک بند به عنوان بند (ز) و یک تبصره به ماده(1) قانون مجازات اخلالگران در نظام  اقتصادی کشور مصوب 19/9/1369 الحاق می‌شود:
ماده1ـ ارتکاب هر یک از اعمال مذکور در بندهای ذیل جرم محسوب می‌شود و مرتکب به مجازات‌های مقرر در این قانون محکوم می‌شود:
...
ز ـ تأسیس، قبول نمایندگی و عضوگیری در بنگاه، مؤسسه، شرکت یا گروه به منظور کسب درآمد ناشی از افزایش اعضا به نحوی که اعضای جدید جهت کسب منفعت، افراد دیگری را جذب نموده و  توسعه زنجیر یا شبکه انسانی تداوم یابد.
تبصره ـ پرونده‌هایی که قبل از تصویب این قانون تشکیل شده است برابر قوانین قبل رسیدگی می‌شود.
خب بنده، هم "ماده ١" ،"بند ز" و"تبصره" رو توضیح میدم واستون.
"ماده یک" >>>میگه هر فرد حقیقی(یعنی یک ادم) یا هر فرد حقوقی(مثل یک شرکت با سرمایه یا سهام مشخص با سرمایه گذاران وسهامداران مشخص) فعالیتی که بر اساس بند پایینی(که همون بند ز)هست انجام بده مطابق قانون  هایی که خدمتتون  بعدا عرض میکنم باهاش برخورد میشه.
خب "بند ز" >>> این بند فصل الخطابه دوست عزیز، نتورکر عزیز میخوای باور کن میخوای باور نکن.بند ز میگه: تاسیس هر گونه شرکت یا گرفتن نمایندگی از یک شرکت حالا میخواد داخلی باشه یا خارجی یا عضو گیری در هر بنگاه یا شرکت یا موسسه(بنگاه و شرکت و موسسه از نظر حقوقی،سرمایه ای و مالکان شرکت وشرکا با هم متفاوتند که لازم به توضیح نیست و خللی در موضوع ایجاد نمیکنه چون هر کس که سررشته ای در حقوق داره میتونه با بازی کردن کلمات کارش رو راه بندازه و مجلسی ها و شورای نگهبان خودشون واقف هستن به این موضوع و تمام راه ها رو برای فرار حقوقی و سوءاستفاده ها بسته اند) یا گروه که به منظور کسب درامد ایجاد بشه.حالا چه درامدی از کدوم راه؟ درامد ناشی از "افزایش اعضا" یعنی تشکیل شبکه و زیر شاخه و تیم فروش چند سطحی.در ادامه میاد موضوع رو کاملا باز میکنه دقت بفرمایید"درامد ناشی از افزایش اعضا به نحوی که اعضای جدید جهت کسب منافع افراد دیگری را جذب نموده و توسعه زنجیر یا شبکه انسانی ادامه یابد"
ایا واقعا این پیچیده است؟ داره واضح توضیح میده.آقایون،دوستان،نتورکرها واضح میگم ،بند ز میگه"""اگر شرکتی تاسیس بشه، اگر قبول نمایندگی شرکتی بشه یا اگر بنگاه،شرکت،موسسه و حتی گروهی تشکیل بشه(گروه ساده ترین اجتماع هست که از قید قانون در امانه نه اساسنامه شرکتی داره نه سهامش مشخصه نه فعالیتش نه اعضاء اون و نه مالکان گروه یعنی انتها بستن هرگونه سوءاستفاده) که درامد زایی اون از طریق تشکیل نیرو زنجیره انسانی باشه و افراد اون زنجیره بیان واسه درامدشون  تشکیل تیم فروش بدهند این کار خلاف قانونه.این قانون هم شامل بازاریابی شبکه ای و هم دسیسه های هرمی چون قانونی که تا جزئی ترین نکات رو رعایت کرده تهیه کنندگانش و فیلتر شورای نگهبان عقلشون نمیرسه که بین بازاریابی شبکه ای و دسیسه های هرمی تفاوت قائل بشن؟؟؟دوستان خودتون رو گول نزنید در قانون کاملا واضح بیان شده.
خب تبصره رو هم توضیح بدم.تبصره قانون میگه پرونده هایی که قبل تصویب این قانون تشکیل شده اند با قانون قبلی با این پرونده ها برخورد میشه که شامل شما نمیشه. پرونده هایی که در اینده نه چندان دور واسه شما دوستان نتورکر تشکیل خواهد شد با همین قانون با شما برخورد خواهد شد.
حالا مجازات نتورکر های حال و مفسدان اقتصادی اینده چه خواهد بود؟؟؟عرض میکنم ،به سایت شورا نگهبان قانون اساسی مراجعه کنید.
" ماده ٢" این قانون در مورد برخورد با این افراد به وضوح اعلام میکند:ماده2ـ هر یک از اعمال مذکور در بندهای ماده(1) چنانچه به قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران و یا به قصد مقابله با آن و یا با علم به مؤثر بودن اقدام در مقابله با نظام مزبور چنانچه در حد فساد فی‌الارض باشد مرتکب به اعدام و در غیر این صورت به حبس از پنج تا بیست‌ سال محکوم می‌شود و در هر دو صورت دادگاه به عنوان جزای مالی به ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آمده باشد حکم خواهد داد.
دادگاه می‌تواند علاوه بر جریمه مالی و حبس، مرتکب را به 20 تا 74 ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم نماید.

یعنی دوست نتورکر که الان داری تیم تشکیل میدی و شاید در اینده تیمت ساخته بشه(بر فرض شکست نخوردنت -این شکست خوردن واژه شماست نه ما-) بر اساس تیمت و پولی که بدست آوردی این مواردت شامل شما میشه:
١-تیمت خیلی بزرگ باشه و به قول نت ورکر ها تاپ لیدر باشی،سقف زده باشی،ریوارد زده باشی شاید شامل مفسد فی الارض میشی و اعدام
٢-حالا در حد نخاله ها باشی یا خیلی پارتیت کلفت باشه در حد لالیگا(فکر پول رو نکن با پولت نمیتونی مجازات بخری و یا رشوه بدی همه درها بستس) از حبس بیست سال تا پنج سال و ضبط تمامی دارایی هایی که از نت جمع کردی شاملت میشه.
حالا خود دانی.صلاح مملکت خویش خسروان دانند.
مهم مهم مهم مهم مهم
خیلی مهم
اینجا رو خوب دقت کنید سر یک جلسه ای که منو دعوت کرده بودند به همین شرکت بادران یکی از لیدرهاشون اومد پلیتیک زد و این قسمت سایت رو واسم گفت که میخوام توضیح بدم واستون که با توپ کاملا پر برید سراغشون.
(این عده افراد فقط یک قسمت که به نفعشون هست رو وقتی تو دردسر می افتند میگن)
در ضمن مطمئن باشید هیچ کس این موارد رو واستون توضیح نمیده چون این عمل اسمش هست ابجکشن انداختن تو ذهن مشتری.
خب دیگه قشنگ دقت کنید
به سایت شورای نگهبان بر میگردیم.
در ادامه توضیحات میاد (اگه یادتون باشه گفتیم که دو بار این طرح از مجلس  رفت شورای نگهبان و دفعه اول به خاطر مشکلات و نقض های شرعی و ابهام قانونی  رد شد از طرف همین شورای نگهبان)چرا این طرح رد شد؟
مشکل و ابهام در همین "بند ز" بوده.
خب ابهام داخل چی؟ قبلا "بند ز" شامل چی بوده که رد شده؟
بررسی میکنیم.
در ابتدا ١-عینا جمله رو اینجا کپی میکنم،٢-سپس شبهه و دلیل و استدلال اون لیدر بادران رو میارم، ٣- سپس نظر تمامی اهل فن رشته حقوق که اساتید بنده و چندین حقوق دان برجسته مشهد هستند(اساتید دانشگاه فردوسی مشهد منو معرفی کردن بهشون ) رو واستون میارم که واستون روشن بشه داستان چیه.
باس کار رو سپرد به کاردان.
واسه من اصلا مهم نیست میخواید برید میخواید نرید تو این شرکت ها.منو تو قبر خودم میزارن شما رو تو قبر خودتون
میلیاردر بشید یک تومن هم به من نمیدید ،بدبخت هم بشید یک تومن از من کم نمیشه(الان یک عده نتورکر میان میگن منفی داری میدی)
از بحث دور نشیم.
١-عینا متن سایت:
 >>>""""دلیل مخالفت شورای نگهبان در مصوبه اول مجلس نیز وجود ابهام در بند (ز) ماده واحده بود. این بند، «هرگونه تأسیس، قبول نمایندگی، عضوگیری و ثبت‌نام در بنگاه، مؤسسه، گروه یا فهرست اسامی با وعده کسب درآمد ناشی از افزایش اعضا به صورت شبکه‌ای، خواه از طریق عرضه کالا یا خدمات یا اجبار به خرید کالا یا دریافت حق عضویت یا شیوه‌های مشابه دیگر خواه از طریق جلب مشتریان به عنوان بازاریاب یا به هر عنوان دیگر با وعده دریافت کالا یا خدمات رایگان یا به قیمتی کمتر از قیمت واقعی یا دادن درصد (پورسانت) یا توزیع جایزه» را به عنوان معاملات باطل تلقی کرده و جرم دانسته بود.""""
خب دوستان پس قبلا"بند ز" که دفعه اول توسط شورای نگهبان مبهم بوده و رد شده این بوده که در بالا اشاره شد.
حالا یعنی چی؟چرا این بند مبهم تشخیص داده شده از طرف شورای نگهبان؟ دوستان بدون اغراق بگم صاف زده به هدف شورای نگهبان
در "بند ز" دقت کنید دوباره:
این بند رو ساده تر بیان میکنیم و توضیحات ابهام رو هم بیان میکنیم >>در ابتدا بیان شده هرگونه تأسیس، قبول نمایندگی، عضوگیری و ثبت‌نام در بنگاه، مؤسسه، گروه یا فهرست اسامی(این رو بالا توضیح دادیم و این قسمت کاملا شبیه "بند ز" اصلاح شده است،ابهام از اینجا استارت میخوره و در انتها نمایان میشه) که وعده  کسب درامد از طریق تشکیل شبکه فروش و تشکیل زنجیر های انسانی بده حالا میخواد خواه ١-کالا بفروشه ،٢-خدمات ارائه کنه به افراد ،٣-اجبار به خرید کنه ،٤-حق عضویت بگیره  و تمامی راه های دیگه(شیوه‌های مشابه دیگر یعنی شبکه بسازی و هر کاری بکنی که درامد کسب بشه از تشکیل همین زنجیره)حالا میخواهد جذب افراد خواهان کار و کسب درامد در شرکت به نام و اسم بازاریاب باشد یا هر اسم و عنوان  دیگری ، حالا اون وعده درامدی که شرکت در ازای افزایش شبکه افراد وعده داده بود میخواهد به صورت کالای رایگان باشه(مثلا ماشین بدهند به افراد به صورت مجانی) یا خدمات رایگان باشه به افراد(مثل سفرهای وعده داده شده در کوئست نت،اینو بدونید ،گلدکوئست یکی از شاخه های کوئست نت بود که سکه میداد) یا این که کالا یا خدمات رو کمتر از قیمت واقعی به افراد ارائه بدهند و این کاهش قیمت همون درامد ناشی از افزایش شبکه فروش فرد هست که شرکت وعده داده است، ویا این که اون درامد وعده داده شرکت به صورت جایزه یا درصد باشد.(که همون پورسانت هست که الان در شرکت های به اصطلاح قانونی اعمال میشه)
خب متوجه شدید؟ یک بار دیگه کلی میگم(این تکرار و مکررات واسه این هست که همه افراد با  درصد مختلف از درک موارد حقوقی بتوانند  کاملا درک کنند قضیه رو امیدوارم ناراحت نباشید از بنده)
اگر کسی بیاد شرکت بزنه بگه من درامد میدم این درامد در ازای اینه که شما که خواهان کسب درامدی باید شبکه فروش و بازاریاب خودت رو بسازی.در ازای این درامد من میتونم بهت١- پول بدم،٢-کالا بدم،٣-ببرمت مسافرت و سایر خدمات ارائه کنم واست،٤-کالا ها و خدمات داخل جامعه رو من با قیمت کمتر بهت بدمو ٥-جایزه بدم بهت .(اعلام کردیم باید به پلن شرکت ها توجه کرد که این پلن درامدی شرکت اون درامد وعده داده شده ان چی هست،که عموما واسه جذب افراد روش پرداخت درصد یا همان پورسانت انتخاب میشود)
مهم مهم مهم مهم مهم
مهم مهم مهم مهم مهم
هزاران بار مهم اینجا رو دقت کنید.
امیدوارم تا اینجا تونسته باشم منظورم رو برسونم .
اما شورای نگهبان اومد گفت این بند مبهمه و شامل همه موارد نمیشه وحتی ، دقت کنید دوستان شاید شامل "معاملات صحیح شرعی و قانونی "بشود.
٢-اینجا بود که اقای لیدر شرکت بادران گفت:ببین منظور شورای نگهبان از معاملات صحیح و شرعی و قانونی بازاریابی شبکه ای بوده چون در همه دنیا مورد قبوله و شبکه های هرمی مخاطب قانونه چون داخل سایت نوشته شده :
""""به نظر شورای نگهبان، از آنجا که احتمال شمول حکم بند (ز)(بند ز  که بار اول رد شد توسط شورا نگهبان) به معاملات صحیح شرعی و قانونی نیز وجود داشت، این بند مبهم بوده و باید از آن رفع ابهام می‌شد. پس از رفع ابهام و اصلاح این بند (همانگونه که در پاسخ به پرسش دوم آمد)، مصوبه مذکور مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.""""
در جواب این افراد باید به اصطلاح تیر خلاص را شلیک کرد و سطل اب یخ رو ریخت رو سر طرف.
معنای این جمله شورای نگهبان چیست؟ کدام معاملات صحیح شرعی و قانونی؟
برای جواب دادن به این سوالات و جواب این دست ادم ها که شک دارم حتی یک بار سراغ این سایت ها رفته باشند و هرچه دارند از کارگاه ها و جلسات رفع ابجکشن هست باید عنوان کنم که ٢ جواب برای شما هست:
١-اولا بازاریابی شبکه ای یا همان نتورک مارکتینگ(NM) با بازاریابی چند سطحی یا همان مولتی لول مارکتینگ(MLM) متفاوت است.این طرح مجلس اصلا برای قانونی کردن و اجرای"قانون تجارت الکترونیک" (بازاریابی شبکه ای یعنی شبکه و اینترنت یعنی NMنه اینکه شبکه سازی یا به اصطلاح MLM)و جلوگیری از هرگونه سواستفاده و دور زدن های قانونی تصویب شد.اگر دقت کنید در سایت شورای نگهبان سوال کننده پرسیده است:
 "آیا این ممنوعیت فعالیت شامل همه شرکت‌های هرمی است؟ به عبارت دیگر آیا طبق این قانون، اساساً تجارت الکترونیکی در ایران ممنوع شده؟ یا نه نظام از تجارت الکترونیکی حمایت می‌کند؟
که سخنگوی شورای نگهبان پاسخ می دهد:
با توجه به مصوبه مجلس، ممنوعیت فعالیت تنها شامل مؤسسات و شرکت‌هایی است که ویژگی مذکور در بند (ز) ماده(1) مصوبه را داشته باشند. بر این اساس، تجارت الکترونیک در چارچوب قوانین و  مقررات جمهوری اسلامی ایران ( به خصوص قانون تجارت) نه تنها هیچ منع قانونی ندارد، بلکه از آن حمایت نیز می‌شود.
دوستان از این واضح تر؟!!!
بازم توضیح میدم؛ قانون "تجارت الکترونیک" نه قانون بازاریابی شبکه ای در مجلس تصویب میشه و در "بند ز" این قانون بیان میشه(ز ـ تأسیس، قبول نمایندگی و عضوگیری در بنگاه، مؤسسه، شرکت یا گروه به منظور کسب درآمد ناشی از افزایش اعضا به نحوی که اعضای جدید جهت کسب منفعت، افراد دیگری را جذب نموده و  توسعه زنجیر یا شبکه انسانی تداوم یابد.)
یعنی کسب و کار و فروش محصول از طرق فروشگاه های اینترنتی نه تنها هیچ منع قانونی ندارد، بلکه از آن حمایت نیز می‌شود.ولی استفاده ازNM  برای انجام فعالیت هایی با ماهیت MLM تحت هر اسمی ممنوعه.
شورای نگهبان طرحی رو قانون کرد که کسب درامد از طریق تشکیل شبکه فروش بدون انتها و زنجیره انسانی رو با هر اسمی و هر روشی در قوانین تجارت الکترونیکی رو ممنوع کرد.

٢-در سایت امده ""به نظر شورای نگهبان، از آنجا که احتمال شمول حکم بند (ز)(بند ز  که بار اول رد شد توسط شورا نگهبان) به معاملات صحیح شرعی و قانونی نیز وجود داشت، این بند مبهم بوده و باید از آن رفع ابهام می‌شد.""
به عبارت "معاملات صحیح شرعی" دقت کنید
بازاریابی شبکه ای مطلقا صورت شرعی نداره و اکثریت مراجع تشیع ان را جایز نمیدانند(در علم فقه یعنی حرام) و درامد ان را به واسطه عدم انجام هیچ فعالیتی از جانب حتی یک لول بالا تر از فروش زیر مجموعه آن را "اکل مال به باطل" میدانند و ان را حرام و هم ردیف ربا و اعلام جنگ با خدا میدانند.حال در قسمت "رد بازاریابی شبکه ای از طریق شرع فقه شیعه" برای شما دوستان تمامی جنبه های ان را بیان میکنم.
در انتها بیان کنم بازاریابی شبکه ای به اصطلاح قانونی :
١-فقط و فقط یک مصوبه در وزارت بازرگانی سابق هست(صنعت و معدن و تجارت اکنون)
٢-دولت از خلاء و ابهام قانون فقط و فقط و فقط واسه درامد خودش سوء استفاده کرده(مالیات بر فروش،مالیت بر درامد بازاریاب،مالیات بر درامد شرکت و ...)وقتش هم برسه چون مصوبه وزارت خونه است و یک صنف هست بازاریابی شبکه ای میشود با بک مصوبه دولت یا حتی تغییر دولت و روی کار امدن یک دولت دیگه کلا در صنف رو تخته کرد.(لطف خودتون برید قوانین تشکیل اصناف و عزل انها ،تصویب و تعلیق مصوبات دولت رو بخونید،حالا متوجه میشید چرا همه دوست دارن سریع تر بارشون رو ببندند و هر روز شرکت ها دارن در پوشش رقابت پلن هاشون رو جذاب میکنند)
٣-صحبت های نماینده های مجلس رو بخونید(یک سرچ ساده در گوگل)همه متعجب هستند که چرا برای هر تجارتی که داخل ان پول های عظیم جابجا میشه قانون داریم مثل قانون بانکداری اما واسه نتورک فقط یک مصوبه دولت!!!!!
٤-در انتها سر بسته عرض کنم بهتون چون بنده کمی در بطن ماجرا هستم،با گسترش نت ورک کم کم داره صدا ها بلند میشه،از اساتید دانشگاه،روحانیون و مراجع،نمایندگان و ...ولی خب به خاطر وضعیت کشور و تحریم ها و رکود ،دولت مجبوره و این انتخاب بین بد و بدتره ولی یک روز از یک جا میزنه بیرون.(یاد بیارید سخنان مقام معظم رهبری رو که ماه گذشته عنوان کردند "میخواهند کاری کنند که شکم مردم از مال حرام پر بشه"حالا به هر روش بماند که تاثیر لقمه حرام چیه)
در قسمت بعدی مشکل شرعی رو توضیح میدم.
سوالی بود در خدمتم.
هر کسی داره یه جنسی میگیره و تخفیف میگیره حتی اگه ته شبکه باشه چه ضرری میکنه ؟ با دلیل صحبت کنید 
سلام
متاسفانه هیچ اراده برای مبارزه با این دسیسه وجود نداره و لیدرا دارن هر روز قربانی میگیرن و جیباشون رو پر میکنن  دولت میخواد این تعادل خود به خود ایجاد بشه ولی تا اون روز شاهد قربانیهای زیادی خواهیم بود

خخخخخخ
جوابمو گرفتم. شکست خورده خخخخخ
نتورکر = طوطی
ما هیچ ترسی نداریم شما میتونی زندگی روزمره خودت رو داشته باشی و همون مخالفت های همیشگیت رو بکنی با همه ی قضایا با همه ی چیزایی که بدون منطق بحث میکنید 
شما جواب حرف های من رو با منطق بده و جواب منطقی بگیر شما دلیل مخالفتت رو نمیگی  چون هیچ دلیلی نداری و همون شکست خورده ای میتونی به همون زندگی هر روزه خودت ادامه بدی کسی زور نکرده
ما تلاشمون تغییر زندگی افرادیه که میخوان تغییر کنن همین
پاسخ:
سلام آقا مجتبی دلیل بخون مطالب وبلاگ رو بعد لطفا نظر دهید..
بنده با افرادی مثل شما زیاد صحبت کرده ام وهمه همون تعصب دارن که بدون تفکر است.
  • حامد حمزه ئی
  • یه چیزی که هست جالبه بازاریاب های شبکه ای مثل طوطی از بالاسری حفظ میکنن پایین انتقال میدن بدون اینکه بفهمن چی خوردش دادن/!
    منفی میدی مثل طوطی میگن شکست خورده ای!
    من با فکر واندیشه و مطالعاتی که انجام دادم فهمیدم بازایابی شبکه ای بدلیل چندسطحی بودن سرشار از ایراده و توی اسلام هم نوع معامله حرامه... اگه شما اطلاعاتتون ناقصه دیگران رو شکست خورده ندونید
    اگه یکی مخالف نتورکه اونم با دلیل و مدرک نمیشه به زور کشوند بازایاب بشه دادا
    چرا مگه میترسی از مجموعه ات کم بشه؟!!
    شماکه خرده فروشی رو تمرکز داری روش! پس برا تو چه فرقی میکنه که ما مردمو آگاه کنیم یا نع!

    حرف های آقای حسن بیشتر شبیه جوک میمونه
    شما هنوز تفاوت ککوئست و بازاریابی شبکه ای رو نمیدونی کوئست اصلا کالا نداشت دوما آموزش هفت سنگ بنا برای یکی از بزرگان کوئست بود ولی دلیل بر این نمیشه که برای کارهای دیگه نشه ازش استفاده کرد
    در مورد سوال از مرجع تقلید شما هیچ اشاره ای که شخص زمان برای افراد دیگه میزاره نکردید سوال ناقص جواب ناقص هم داره شخص کل ساعات روزش رو برای افراد دیگه زمان میزاره عین یک مدیر و پول زمان و انرژی رو میگیره حتماً شخص نباید بیل بزنه که بهش پول شرعی تعلق بگیره
    اگه فروشی نباشه شرکت برای چی پورسانت بده خوب فروش کمتر کن پورسانت کمتری بگیر
    استراتژی رو هم فکر کنم از 2000 سال پیش تو هر مسئله ای باید رعایت کرد بدون برنامه ریزی و هدف گزاری انسان به هیچ جایی نمیرسه مثل این میمونه شما برای کنکور برنامه ریزی نکنی بعد بخوای شریف قبول شی 
    تبلیغ اغوا گرانه کار اشتباهی هست و کاملا احمقانه کاری که اکثر ما انجام نمیدیم و این کلی نیست تو صنف پزشکا دزد نداریم ؟ تو طلافروشا چی ؟ پس به کل نمیشه تعمیم داد
    تشکیل جلسات رو هم میشه داخل هر مکانی انجام داد چون اکثر افراد با هم خانواده هستند و میتونند هر جایی که اراده کنند با هم دیدار کنند
    در مورد استراتژی کار 50 درصد فروش 50 درصد مجموعه سازی 
    محصولات رو هم هر جایی میرید سس مهرام داره ؟ یا اگه داره 1000 تا داره ؟
    شما شکست خوردید و برای توجیه بی ارادگی خود به دنبال بهانه اید به فکر اصل ماجرا باشید نه حذف صورت مسئله
    موفق باشید
    برای فهمیدن مفهوم نتورک نیازی نیست زمان زیادی توش باشی؛
    بنده به شخصه خیلیارو میشناسم هنوز نتورک کار میکنن و چیز زیادی نمیدونن!
    فقط کافیه اطلاعات خودتو زیاد کنی و منطقی فکر کنی؛

    به قول ادمین:
    **ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
    **ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
    **ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
    اگر بازم اطلاعات خواستی میتونی به کانال آنتی نتورک مارکتینگ بپیوندی:
    https://telegram.me/nomlm

  • حسام رضویان
  • سلام دوستان.من به شدت نیاز دارم با فردی صحبت کنم که وارد نتورک شده و ترجیحا مدت زمان زیادی رو اونجا گذرونده و الان پشیمون شده و بیرون اومده.فقط همچین آدمی میتونه من و دوستانم رو نجات بده.لطفا اگر همچین فردی رو میشناسید با تلگرام من تماس بگیرید ممنون.
    Telegram.me/hesraz
    09396575434
    کانال سروش یا تلگرام بهتر هست برای تنیجه گیری بهتر
    سلام این ایمیل رو برای شورای نگهبان نوشتم متاسفانه در برخی از شرکتها بشدت تفکر کوییستی موج میزنه حتی در رده های بالا تماما اموزشای گلد کوست از جمله هفت سنگ پلت من و... تدریس میشه براتون میزارم یکم ویرایش کنید بزارین تو وبلاگ اماده ام باهاتون در زمینه همکاری بکنم در حال تهیه ی مقاله در مورد نفد شرکتهای بازاریابی شبکه ای در ایران بخصوص بیز که تفکرات 100در100 کوستی هستند هم هستم با تشکر

    با سلام خدمت شما عزیزان ودلسوزارن بنده به شکت بیز دعوت شدم و در خلال تحقیقاتم به موارد زیادی برخوردم که میخوام با شما در میان بگدارم و جوابشو در اسرع وقت در اختیارم بزارین ممنون میشم
    اول از همه بنده از خیلی از مراجع این کار و ماهیتش و با عن.ان دقیق نام شرکت استفتا کردم که پاسخ اکثرشان منع شرعی این کار بوده از جمله این استفتاعات .استفتا مرجع عالیقدر حضرت ایتت الله سیستانی هست که سوال و جواب و کد استفتا رو براتون اینجا بیان میکنم



    نام: حسن
    ایمیل: hassanmirani7@gmail.com
    کشور: ایران - گرگان
    جنسیت: مرد
    کد استفتاء: 536054
    موضوع: بازاریابی شبکه ای
    —————————
    پرسش: با سلام
    نظر نظر (معظم له) درباره شرکت های بازاریابی شبکه ای مانند شرکت بیز شرکت بادران شرکت پنبه ریز که از طریق بازاریابی شبکه ای محصولات خود را بفروش می رسانند چیت آیا فعالیت در این شرکت ها و فروش محصولات و عضوگیری زیرمجموعه منع شرعی دارد یا خیر
    قابل به ذکر است در این شرکت ها فرد در ابتدا باید از شرکت محصولی را بخرد سپس ان را به چند نفر معرفی کند تا انها هم از شرکت خرید کنند ما بین نفر اول از کل مجموع فروش زیر مجموعه خود پورسانت و سود دریافت میکند و هیچ محدودیتی در تعداد زیر مجموعه نیست تمامی افراد بالاتر از انتهای مجموعه با خرید در شبکه و مجموعه پورسانت دریافت میکنند..

    پاسخ معظم له:
    دفتر مرجع عالیقدر سید علی حسینی سیستانی - بخش استفتائات
    آقا (مد ظله) اجازه ورود در چنین معاملاتى را نمى دهند.

    این در مورد منع شرعی مراجع
    اما در مورد کار خواهش میکنم از کارشناسانتون ی سری به سایت این شرکت بزنن متاسفانه اکثر محصولات این شرکت ناموجوده و خیلی وقت هست که ابدیت نشده و هیچ ماهیتی ندارد و فقط یکسری کالا ها و محصولات خاص که در استراتژی های فروش تیم های فروش این شرکت که خودش(یعنی تعیین استراتژی خرید که خودش طبق ایین نامه شما )خلاف هست در سایت به چشم میخوره
    این شرکت در شهرستانهای از جمله گرگان که بنده ساکن هستم تخلفات زیادی رو انجام میده از جمله:

    اجبار به خرید یا سرمایه گذاری و
    تشویق به خرید محصولات بیش از توان فروش و یا مصرف شخصی در یک دوره مشخص (انبار شدن کالا)
    و
    تعیین استراتژی (مشخص نمودن حجم مشخصی از خرید کالا)
    و

    تشکیل جلسات در خارج از محل شعب(متاسفانه  یک سوله واقع در شهرک افسران اجاره کردن و بیشتر کلاسهای اموزشی در اونجا انجام میشه در صورتی که این مرگز جزو مراکز اموزشی و شعب این شرکت در سایت شما و سایت خود شرکت نیامده است)
    و

    تبلیغ خلاف واقع درباره محصولات و
    تبلیغات اغواگرانه به منظور کسب درآمد بیشتر

    تمامی این موارد در صورت ورود کارشناسان به این مراکز قابل اثبات هست در جلسات توضیح دادن کار هم بیشتر به عضو گیری که کار شرکت های هرمی هست تاکید دارند تا خرده فروشی که هدف اصلی بازاریابی شبکه ای هست

    و همان طور که قبلا ذکر کردم اکثر محصولات سایت ناموجود و غیر قابل دسترسی هست و جالب اینجاست اکثرا محصولاتی که که
    تو استراتژی هاشون برای زیر مجموعه تعیین کرده و مجبور به خریدشون میککندد البته با بهانه واهی اینکه اگه میخواید پیشرفت کنیدا باید از استراتژی های سایت پیروی کنید دقیقا همون کاری که در شرکت هرمی کوست انجام میشد


    متاسفانه چیزی بیشتر کارشناسان هم از  اون اطلاع نداره این شرکت ها و تیم های فروش با تفکرات 100 در 100 گلد کوستی اداره میشه و حتی جالبه بدونید که در اموزش های رده بالاتر سایت ههنوز از اموزش های کوست استفاده میشه مثل هفت سنگ پت من و...


    خواهش میکنم تا بنده راهنمایی بفرمایید تا جلوی این افکار شوم که بوی هرمی و گلد کوست میدن رو بگیرم چون بسیری از دوستانم تحت تاثیر 
    تبلیغ خلاف واقع و
    تبلیغات اغواگرانه  لیدر های این شرکت و تیم کار اصلی خودشان را   رها کرده و به امید سراب درامدهای میلیونی طی 2 الی 3 سال وارد این کار شدند  بنده خودم قبلا کوست کار کردم از ترفندها و روش های فریب جوانان در کوست کاملا اطلاع دارم و وقتی رفتار لیدر های این شرکت را با رفتار لیدرهای کوست مقایسه میکنم هیچ تفاوتی نیست فقط چون از طریق شما نهاد محترم کسب مجوز کرده اند و حتی مجموعه نمی دانند که این صرفا یک ایین نامه هست و هنوز به تصویب مجلس و ... نرسیده جوانا جویای ثروت رو براحتی به دام میندازن

    من همه زندگی و اعتبارم تو این شرکتها از بین رفت لطفا بنده رو راهنمایی کنید تا بتونم جلوی تخلفات این افراد سودجو و فریب دوستانم رو بگیرم لازم به ذکر هست که رهبر انقلاب نیز در مورد این کارها به هر اسمی اعم از بازاریابی شبکه ای حکم حرمت و اشکال شرعی رو داده اند که در صورت نیاز استفتا ایشان را نیز برای تان بیان میکنم

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.