آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

**ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
**ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
**ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
**نظر یادت نره**

آخرین نظرات
نویسندگان

باسلام خدمت دوستان عزیز سعی کردیم این صفحه هم اضافه کنیم تا همه ی افراد نظر بدهند تا امکان هیچ شبهه ای باقی نمونه.

هم مخالفین وهم موافقین نظرات وتجربیات خودشون رو بگن.

فقط خواهشأ از کلمات رکیک وکلماتی که مناسب شخصیت شماست به کار نبرید.خجالتی

نظرات  (۱۵)

چند چراغ‌قرمز که من در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای دیدم:

 شما مشتری شرکت هستید نه بازاریاب

شرکت‌های معمولی حتی اگر یک کارمند اضافه استخدام کنند به ‌اندازه حقوق آن کارمند متضرر خواهند شد ولی اگر یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای نتواند "بازاریاب" جدید بیابد ورشکسته خواهد شد. این به این دلیل است که شما مشتری و منبع درآمد شرکت هستید نه کارمند شرکت و شرکت از ضرری که درنتیجه خرید کالاهای آن خواهید کرد، سود می‌برد.

فضای شرکت‌های شبکه‌ای مشابه فضای یک فرقه است

در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای به بازاریابان (بخوانید مشتریان) گفته می‌شود درآمد شبکه منطقی نیست و به شیوه‌های گوناگون منطق و اندیشه انتقادی مشتریان تضعیف می‌شود. در این شرکت‌ها افراد رأس هرم به‌نوعی پرستیده می‌شوند و صفات فرا انسانی به آن‌ها نسبت داده می‌شود.

 تعداد بسیار کمی از بازاریابان (بخوانید مشتریان) شرکت درآمد ثابت دارند

همه شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای متشکل از لشکری بازنده و تعداد معدود افراد با درآمد کافی هستند. آموزش‌دهندگان شرکت درآمد این افراد را به نحوی اغراق‌آمیز برجسته می‌کنند ولی چیزی از اکثریت متضرر نمی‌گویند.

 شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای طرح اقتصادی خود را کامل و در صورت شکست، فرد را متهم می‌کنند

در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای طرح اقتصادی کامل جلوه داده می‌شود و به بازاریابان گفته می‌شود تنها دلیل شکست در شبکه تلاش نکردن است. این ترفندی است که برای فرافکنی، رفع مسئولیت و القای عذاب وجدان به فرد در صورت شکست استفاده می‌شود. با این حال، مسئله این شرکت‌ها در طرح اقتصادی آن‌ها است که طراحی‌شده است تا عده‌ای معدود از زیان عده‌ای کثیر سود ببرند.

سو استفاده از روابط عاطفی

شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای از روابط عاطفی افراد برای منفعت خود سوءاستفاده می‌کنند. از بازاریابان جدید خواسته می‌شود تا به نزدیک‌ترین افراد زندگی خود بیاندیشند و مشتریان و شاخه‌های خود را از میان آن‌ها انتخاب کنند. این منجر به انتقال حس نارضایتی از کالا به رابطه عاطفی و فاصله گرفتن خانواده و دوستان از بازاریاب می‌شود (که به عنوان یک فروشنده نگریسته می‌شود) که خود منجر به فرورفتن بیشتر بازاریاب در دام بازاریابی شبکه‌ای می‌گردد.

 فروش تلقینی

معمولاً فرد زمانی اقدام به خرید کالا می‌کند که شخصاً به آن احساس نیاز کند. در این هنگام او به ارائه‌دهنده کالا مراجعه کرده و کالا را خریداری می‌کند. اما در بازاریابی شبکه‌ای کالا از راه تلقین نیاز و یا حتی تحقیر مشتری با برجسته کردن کاستی‌های او فروخته می‌شود. این مسئله ریشه در ماهیت فروش مستقیم  و انبار شدن کالا نزد بازاریاب دارد.

درآمد خالص منفی

برخی از بازاریابان شرکت‌های شبکه‌ای می‌اندیشند از این راه درآمدی داشته‌اند چون درآمد ناخالص خود را می‌بینند و فراموش می‌کنند درآمد خالص آن‌ها پس از کسر همه هزینه‌ها از درآمد ناخالص محاسبه می‌شود. شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای کالا را با تخفیفی اندک به بازاریابان جدید می‌فروشند و برخی بازاریابان هم فراموش می‌کنند برای محاسبه درآمد خالص خود باید هزینه زمان، کرایه، حمل، انبارداری و... را از سود ناخالص خود کسر کنند. اگر منظور از درآمد درآمد خالص باشد، درآمد خالص بسیاری از بازاریابان منفی است که به معنی متضرر شدن اکثر بازاریابان است.

کالا پوششی برای ساختار هرمی شرکت است

بسیاری از بازاریابان شرکت‌های شبکه‌ای اقرار می‌کنند که علاقه‌ای به فروش ندارند و امیدوارند روزی بتوانند از شاخه‌ها (افرادی که جذب می‌کنند) درآمد کسب کنند. ازآنجاکه افراد جدید نیز به این امید به بازاریابی شبکه‌ای کشیده می‌شوند (یعنی به امید سود از زیان دیگران) کالا تنها یک پوشش برای پنهان کردن ساختار هرمی شرکت است.

فروش اجباری

در شرکت های بازاریابی شبکه ای افراد به شیوه های مختلف مجبور به خرید کالا از شرکت می شوند. بااین که خود شرکت معمولا وانمود می کند مخالف فروش اجباری است، ولی این طرح اقتصادی شرکت است که افراد را وادار به فشار به زیرشاخه ها برای خرید می کند چون هزینه پرداختی توسط فرد برای کالا میان اعضای بالاتر از او در هرم تقسیم می شود و تا خریدی انجام نشود این اتافق نخواهد افتاد.

 

این رابرت کیوساکی رو بیار ایران کلا غلط بکنه در مورد نتورک نظری بده!
  • مهدی لطفی
  •                               قانون «ممنوعیت فعالیت هرمی»

    این قانون با الحاق یک بند و یک تبصره به ماده (1) قانون «مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور» تصویب شد.

    طبق این بند، فعالیت هرمی یکی از مصادیق اخلال در نظام اقتصادی کشور شمرده می‌شود.

    براساس بند «ز» این قانون : « قبول نمایندگی ، عضوگیری بنگاه ، موسسه ، شرکت یا گروه برای کسب درآمد ناشی از افزایش اعضاء ، به نحوی که اعضای جدید برای کسب منفعت ، افراد دیگری را جذب کرده و توسعه زنجیره انسانی تداوم یابد ، جرم محسوب می‌شود.»

    براساس قانون ممنوعیت فعالیت شرکت‌های هرمی ، فعالان اصلی این طرح‌ها که قصد ضربه زدن به نظام را داشته باشند، مفسد فی‌الارض تلقی می‌شوند و مجازات اعدام برای آن ها تعیین شده است و برای فعالان اصلی فاقد قصد مجازات ، حبس از 5 تا 20 سال و 20 تا 74 ضربه شلاق در انظار عمومی و برای فعالان جزء ، مجازات حبس از 6 ماه تا 3 سال و جزای نقدی معادل دو برابر اموال نامشروع به دست آمده از این راه قید شده است.

     در تمامی موارد یاد شده، دادگاه باید تمام اموالی که از راه خلاف قانون به دست آمده است را ضبط کند و به محرومیت از هرگونه خدمات دولتی یا انفصال ابد از آن ها به تمامی شرکا و معاونان جرم ، حکم دهد.

     نکته مهم این است که هیچ یک از مجازات‌های مقرر در قانون قابل تعلیق نیست و هیچ یک از جزاها، امکان تخفیف یا تقلیل ندارند.

     گرچه در بدو امر ممکن است به نظر آید عمل فردی که به عنوان عضو معمولی در این سیستم عضو است، عملی اخلال‌ گرانه به حساب نیاید ، اما باید گفت که عضویت در این شبکه‌ ها نیز خود مصداق عمل مجرمانه اخلال در نظام اقتصادی کشور به حساب می‌آید و توجیه قانون‌گذار آن است که هر عضو عادی به اعضای بالای هرم متصل بوده و افراد دیگری را در مجموعه خود عضو کرده است.

     

                

                      متن مصوب مجلس در زمینه بازاریابی شبکه ای مورخ 17/7/1384 :


    طرح الحاق یک بند و یک تبصره به ماده 1 قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب 19/9/1369 و اصلاح تبصره 1 ماده 2 این قانون

    ماده واحده - بند «ز» و یک تبصره به ماده 1 قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب 19/9/1369 افزوده می شود و همچنین تبصره 1 ماده 2 آن به شرح زیر اصلاح می‌شود.

    ز- تاسیس، قبولِ نمایندگی، عضوگیری و ثبت‌نام پیشنهاد ثبت نام در بنگاه، موسسه، گروه یا فهرست اسامی با وعده کسب درآمد ناشی از افزایش اعضا بصورت شبکه‌ای، خواه از طریق عرضه کالا یا خدمات، یا اجبار به خرید کالا یا دریافت حق عضویت یا شیوه‌های مشابه دیگر خواه از طریق جلب مشتریان به عنوان بازاریاب یا هر عنوان دیگر با وعده دریافت کالا یا خدمات رایگان یا به قیمتی کمتر از قیمت واقعی یا دادن درصد(پورسانت) یا توزیع جایزه.

    ماده2-...
    تبصره1- در مواردی که اخلال موضوع هریک از موارد مذکور در بند‌های هفتگانه ماده 1 عمده یا کلان یا فراوان نباشد، مرتکب حسب مورد علاوه بر رد مال به حبس از 6 ماه تا 3 سال و جزای نقدی به دو برابر اموالی که از طرق مذکور به دست آورده محکوم می‌شود.

     

    با سلام و خسته نباشید دوسته عزیز
    بنده وبلاگ شما رو پیوند کردم عزیز !
    و تمام تلاشم رو میکنم که مطالب منتشر بشه
    راستی کانال تلگرامیتون رو قبلا داشتم
    چندین بار دنبالش داخل وبلاگ گشتم ولی پیداش نکردم
    میتونم دوباره آدرسش رو داشته باشم؟
    سپاس فراوان !
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز کانال پاک شده یعنی دلیت اکانت که شدم دیگه دنبالش نرفتم
  • نتورکر بازنشته
  • با سلام خدمت تمام مغز شست و شو داده شده ها و همه ملت عزیز ایران؛
    بر اساس نظر همه مراجع بازاریابی شبکه ای که از طریق زیر مجموعه ها شما به سود برسی حرام است اما خرده فروشی حلال است و از آنجا که اکثر افراد به دنبال سود از زیر مجموعه هستند پی بازار یابی شبکه ای حرام محض است. 
    مطلب دیگه ای که باید بگم اینه که این شرکت ها خودشان کارشان دلالی و پرورش دلال است در حالی که ادعا میکنن ما دست دلال را کوتاه میکنیم
    مراقب باشید اینها در هر شهری که خوب رشد کنند معضل بیکاری در آن شهر بسیار بیشتر خواهد بود چرا خیل عظیمی از دلال ها در آن شهر رشد کرده و محصولات را از شهرهای صنعتی تر به آن شهر آورده و پول بیشتری را از شهر شما خارج میکنند
    سلام و خسته نباشید خدمت تو دوست عزیز
    من یک نتورکر هستم ... اما به شخصه منتقد شدید وضعیت نتورک فعلی ایران هستم چون خیلی جاها دور از قوانین کار میشه و میشه گفت مثل آمپول زدنه اگر دقیق علمش را بدونی به یک بیمار کمک میکنی و جونش را نجات میدی اما کوچکترین اشتباه ممکنه منجر به مرگ فرد بشه .. نتورک هم همینه ... قسمت هدف از ایجاد وبلاگ را خوندم .. تا حد زیادی بلاهایی که سر تو اومده سر منم اومده چرا بخاطر اینکه حرص و طمع یه سری لیدرام این اتفاق افتاد اما وقتی فهمیدم رویه درستش چیه خودم گفتم درستشو انجام میدم ... با درصدی از مطالب سایتت موافقم اما اینا اکثرش چالش های نت ایرانه نه معایب نت ... به هر حال دائم به سایتت سر میزنم چون تویی که مخالفی انتقاد هایی میکنی که به منی که میخواد درست انجامش بده کمک میکنه امیدوارم موفق و تندرست باشی ... روز خوش
    یه پاسخی دارم برای هدفی که شما تعریف کردین از راه اندازی سایتتون.عزیز دلم شما خیلی بد کردی که به خاطر نتورک درست رو ول کردی داداش من. خب همینه بی احترام شدی تو فامیل و پیش پدر و مادر.عزیز من خوب یه کم هدف مند مطالعه میکردی بعد وارد نتورک میشدی.تو هیچ نتورکی قرار نیست تو بعد 15 ماه میلیاردر بشی خب هر کی لیدرت بوده و تو هر سرکتی بودی به من ربطی نداره اما پاک اغفالت کردن واسه وردو به نتورک داداش! !! تجارب تلخ خودت رو سعی نکن وارد مخ افرادی کنی که با مطالعه وارد نتورک شدن...
    شعار گروه ما اینه که هیچ راه سریعی بدای ثروتمند شدن وجود ندارد!!! بله عزیزم.هر کی این بهت گفته بود خیلی گمراهت کرده و خودت خیلی بی فکر بودی که همه ی رویاهای جوونیتو حرومکنتورک کردی خب پدر من....
    خود من همین دیدوز از سایت رهبری استفتاء خواستم.و جالب اینجاست بعد دو روز این پاسخ اومد.سوال شما پاسخی ندارد!!!!!!
    میبخشید اونوقت  پول هایی که اینهمه کارمندمیگیرن بابت مفت مفت چرخیدن و ازیر بار کار فرار کردن حلاله ایا?اولا.
    دوما,مگه هر کی مرجع تقلید خودش رو نداره?به شما چه هر کی حرام اعلام کرده رو اوردین تو سایت.میبخشیدا اگه طرف حلال حروم واقعی حالیش باشه,به حرف و حدیث سایت های مخرب نتورک و مبلغ نتورک که از اهرم شرعی بودن و نبودن این درامد فقط جهت رسیدن به اهداف شخصیشون استفاده میکنن,اکتفا نمیکنه و از ریز سنگ هم که شده پیدا میکنه حلال حروم بودنشو!!! روزتون خوش دوستان نون  به نرخ.......و به ظاهر عادل
    قوانین کسب و کاری که در آن عدالت نباشد و هر چیز سر جایش نباشد ، آیا به نظر شما باید حلال باشد؟؟ 
    قوانین بازاریابی شبکه ای ، به گونه ای مهندسی و طراحی شده تا شما فقط به فکر  جذب نیرو و ایجاد شبکه برای خود شوید و...... تا در شرکت محصول بیشتری فروخته شود. 
    شما در این شرکت برای جذب کردن نیرو ، تلاش میکنید ، آموزش میدهید و چه زحماتی که نمیکشید ، ولی شرکت هیچ حقوقی در قبال اینکار به شما نمی دهد. 
    شما خرده فروشی را انجام میدهید ، اما شرکت هیچ وقت تا هر زمانی که فعالیت کنید سود واقعی خرده فروشی  را به شما نمی دهد و آن را به بالا دستی هایتان می دهد. 
    تا اینکه در نهایت برای موفقیت در این شرکت مجبور شوید ، نیرو جذب کنید و شبکه  تشکیل دهید تا سود کم شده از خرده فروشی تان و هزینه صرف کردن وقت برای دیگران و آموزش آنان ها و حتی سود بیشتر....... از جایی که هیچ ارتباطی ندارد یعنی از گرفتن سود  واقعی خرده فروشی زیر دستانتان ، تأمین شود ، نه از شرکت..... ، که این بده  بستان(داد و ستد) ، هیچ ارتباطی با هم ندارند !!!! و این یعنی بی عدالتی در بازاریابی شبکه ای !!!!





  • آتلیه عروس
  • سلام وقت بخیر به نظر من هم شرکت های هرمی ماننده گلد کوئست حرامه به دلیل اکل مال باطل هست کمال تشکر از سایت خوب و بی نظیرتان دارم برای اینکه سوالاتمون می پرسیم و جواب انها را دریافت می کنیم ممنون از زحماتتون امیدوارم همیشه موفق و شاد باشین


    سلام جا داره جواب این دوستمونو بدم 
    اولا گفتم نرفته مجلس و قانونی براش تصویب نشده  و فقط مقررات داره که اونم وزارت صنعت گذاشته  کی گفتم نرفته مجلیس حرامه خوب دقت کن ببین نوشتم درامد حاصله حرامه نه اینکه نرفته مجلس حرامه 
    ۲ کدوم نظارت کدوم پلیس فتا این همه دختر و پسرا تو پارک کافه دارن باهم عین نقل و نبات حرف میزنن کو پلیس فتا کو قوه قضاییه 

    در ضمن معنی اکل مال به باطل خیلی بیشتر از این حرفاست که شما گفتی ان شالله توضیح مفصلی درباره اکل مال بر باطل خدمتت عرض میکنم تا بیدار شویم
    سلام
    یعنی هرچی وارد مجلس نشده حرامه؟
    مثلا برنامه نویسی اندروید تو مجلس تصویب نشده پس حرامه؟
    حیر دوست عزیز (برعکسش مجلس اجازه داده هرکی یه تار موش بیرون بود برخورد کنین؟ پس یه تار مو حلاله که مجلس کاری نداره؟ بازم خیر)
    استدلال شما کاملا مغلطه محض هست

    اما جواب دوستمون شرکت های هرمی ماننده گلد کوئست حرامه به دلیل اکل مال باطل (یعنی شما بابت کار نکرده پول میگیری) اما شما در یک بازاریابی شبکه ای بین 8 تا 80 ساعت وقت میزاری صرفا برای اموزش (حتی از یه معلم هم حقوقت کمتره) لذا نمیشه گفت اکل مال باطل هست
    لذا دلیلی برای حرام شدن نیست
    لذا خیلی ها با شروطی (که توسط ناظرین نظارت میشه) حلال اعلام کردن
    در ضمن وزارت صنعت معدن مجوز داده
    پلیس فتا و قوه قضاییه هم مستقیما نظارت می کنه
    پاسخ:
    عزیز دلم جناب عالی چرا این طوری میگی شما بیشتر میفهمی یا مراجع اگر شما بهتر میفهمی که دیگه جای صحبت نمیمونه ولی اگر مراجع بهترمیدونن خوب منم تا دلت بخواد مطلب باسندگذاشتم مطالعه فرمایید وبعد نظردهید
    در ضمن حرف شما درست هرچیز مجلس تصویب نکنه حلال وحرام بودنش نمیشه بگی که مشکل داره یانه ولی اینم بدونید که مجلس باید همچین کاری رو که به قول خودتون خیلی خوبه رو تصویب کنه تا تکلیف این کار مشخص بشه
    همچین شغلی اگر خوبه واگر ماندگار است چرا تواین چند سال مجلس تصویب نکرده اصلا چرا مجلس نمیبرن که تصویب بشه این ها همش جای بحث داره
    درضمن شما مگر نمیگید روزی 2تا4ساعت پس چه جوری این همه زحمت میکشید تکلیف مارو روشن کنید بالاخره روزی 2تا4ساعت هرموقع دلم خواست ویانه تمام وقت مال شرکت هستم ودارم کارمیکنم
    سلام بله دوست عزیز از نظر شرعی مشکل داره و درامد حاصله حرام هست زیرا هنوز وارد مجلس شورای اسلامی نشده وهیچ قانونی در باره این کار وضع نشده
    من در اینجا در اولین سوال میپرسم که آیا این کار از نظر شرعی مشکل دارد ویا خیر لطفا همه گی با مدرک صحبت کنید
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.