آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

**ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
**ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
**ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
**نظر یادت نره**

آخرین نظرات
نویسندگان

ایران هشدار- یکی از مشکلاتی که دامنه آن امروزه در حال گسترش است، سوء استفاده برخی از لیدرها از جایگاهشان و اعمال قدرت در عملکرد بازاریابان است.
در مطالب قبلی به بررسی جایگاه و وظایف لیدرها پرداختیم و بیان کردیم که این افراد دارای جایگاه پرنفوذی در شرکت ها هستند؛ به گونه ای که حتی در برخی از تصمیمات شرکت ها اعمال نفوذ کرده و مسئولین شرکت ها به دنبال تأمین منافع این افراد برای جلب رضایت شان هستند. اما متأسفاته این سیاست غلط شرکت ها بعضاً منجر به سوء استفاده آن ها از جایگاه شان شده است.
برخی از این لیدرها از ناآگاهی بازاریابان سوء استفاده کرده و آن ها را در جهت تأمین منافع خودشان تحت فشار قرار می دهند و حتی وقتی با مخالفت این افراد روبرو می شوند اقدام به تهدید آن ها می کنند؛ در برخی موارد نیز با دسترسی داشتن به کلمه کاربری و رمز عبور این بازاریابان اقدام به حذف جایگاه، تغییر اطلاعات و دسترسی کاربری آن ها می نمایند.
در بنرهای آموزشی و اطلاعیه های سایت های مرجع بارها به بازاریابان هشدار داده شده که اطلاعات دفتر کاری آنان نباید در اختیار کسی جز خودشان قرار داشته باشد و مسئولیت هرگونه سوء استفاده از آن بر عهده خود بازاریاب قرار دارد.
با همه تذکرات داده شده باز هم شاهد هستیم بازاریابان کم تجربه که اطلاعات کاری زیادی ندارند به جای اینکه به دنبال توانمند سازی و یادگیری نحوه فعالیت به صورت مستقل باشند در تمامی کارها به بالاسری شان تکیه کرده و اموری از قبیل خرید، عضوگیری و ... را به آن ها واگذار نموده اند؛ لیدرها با دسترسی هایی که در اختیار دارند، اقدام به ثبت خرید به میزان بالا که خارج از توان بازاریاب برای فروش است، می نمایند که چیزی جز مواجه بازاریاب با انباری از کالاهای بلااستفاده را به دنبال نخواهد داشت. در برخی موارد این افراد اقدام به جابه جایی در زیرمجموعه بازاریاب و نقل و انتقالات در دست ها بدون جلب نظر و اطلاع او می نمایند. اقدامات نامبرده نمونه ای از اختیارات تام لیدرها در شرکت های بازاریابی شبکه ای است که این اقدامات بعضاً بدون اطلاع بازاریابان انجام گرفته و حتی در مواردی بر خلاف میل آنان است.
این چنین اقداماتی از جانب سرلیدرهای برخی گروه های بازاریابی شبکه ای نیازمند کنترل و نظارت اولیه شرکت ها جهت شناسایی تخلفات انجام گرفته و اعلام هشدار به لیدرهایی است که بدون توجه به مبانی اصلی فعالیت، موجب تضییع حقوق بازاریابان می گردند. همچنین اقدامات شرکت های بازاریابی شبکه ای در شبکه های اجتماعی و شعب رسمی جهت اطلاع رسانی موارد بازدارنده و هشداری در حفظ حقوق بازاریابان ناآگاه مؤثر خواهد بود.

منبع ایران هشدار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.