آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

**ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
**ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
**ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
**نظر یادت نره**

آخرین نظرات
نویسندگان

ایران هشدار- یکی از سؤالاتی که برای بازاریابان مطرح می شود و از شعارهای مطرح شده بر روی سایت ایران هشدار نیز هست در مورد این جمله است"دارا بودن مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای دلیل بر مورد تأیید بودن فعالیت این شرکت ها نیست."
بسیاری در مورد مفهوم این جمله دچار تردید هستند و منظور از آن را درک نکرده اند. با توجه به سؤالات مکرری که کاربران سایت در مورد این موضوع داشته اند، توضیحاتی را به منظور شفاف سازی موضوع ارائه می نماییم.
از زمانی که نام بازاریابی شبکه ای در کشور ما مطرح شد، سوء استفاده های بسیاری از آن صورت گرفت. بسیاری از شرکت ها با نام نتورک مارکتینگ اقدام به فعالیت نمودند؛ بدون آنکه محصول واقعی و باارزشی را ارائه نمایند. در واقع فعالیت این شرکت ها یک فعالیت هرمی بوده که محصول نقش چندانی در آن ها نداشته است. با گسترش شکایت های مردمی از فعالیت این شرکت ها برخوردهای گسترده ای با آن ها صورت گرفت، اما هر سال شرکتی با نام جدید فعالیتی مشابه با فعالیت شرکت های قبل را آغاز می نمود تا اینکه نهادهای قانون گذار به منظور پیشگیری از فعالیت غیرقانونی برخی از شرکت ها با نام نتورک مارکتینگ اقدام به تدوین و تصویب اساسنامه ای در این زمینه نمودند تا بستر سالم و قانونی برای فعالیت بازاریابی شبکه ای واقعی که محصول محور باشد را ایجاد نمایند. پس از تصویب این اساسنامه، تمامی شرکت های علاقه مند به فعالیت بازاریابی ملزم به اخذ مجوز فعالیت گردیدند. در مدت بیش از 5 سالی که از فعالیت این شرکت ها می گذرد فراز و نشیب های زیادی بر سر راه این حرفه در کشور وجود داشته است و شرکت ها نیز عملکرد متفاوتی از خودشان نشان داده اند. برخی کاملاً براساس ضوابط عمل کرده و پایبند به قوانین بوده اند و برخی دیگر تخطی هایی داشته اند؛ حتی در مدت زمانی که از فعالیت شرکت ها می گذرد، شرکتی لغو مجوز گردیده است.
آن چیزی که در این مطلب قابل ذکر است الزامی بودن رعایت مقررات آیین نامه مصوب موضوع ماده 87 قانون نظام صنفی کشور است.
متعهد بودن به رعایت ضوابط و مقررات این آیین نامه است که مهر تأییدی بر روی عملکرد شرکت ها است نه فقط اخذ مجوز بازاریابی شبکه ای از مرکز امور اصناف.
همه افراد متقاضی و علاقه مند با فراهم کردن مدارک و تأمین شرایط تعیین شده توسط مرکز امور اصناف می توانند درخواست مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای را نمایند که بعد از بررسی توسط مرکز مزبور مجوز برای آنان صادر خواهد شد. اما کار به همین جا ختم نمی شود، ادامه عملکرد این شرکت ها منوط به رعایت مقررات و ضوابط بازاریابی شبکه ای است. برخی ها گمان می کنند صرف داشتن مجوز از مرکز امور اصناف به منزله مورد تأیید بودن همه جانبه عملکرد این شرکت ها است؛ در صورتی که دارا بودن مجوز تنها گام اول در فعالیت و مورد تأیید بودن عملکرد آن ها است.
اگر شرکت ها خواستار بقاء در این حرفه و ادامه عملکردشان هستند می بایست خود را متعهد به رعایت ضوابط و مقررات آیین نامه مصوب نموده و آن را به افراد فعال در شرکت شان نیز آموزش دهند؛ چرا که مسئولیت عدم رعایت مقررات توسط بازاریابان بر عهده شرکت ها قرار دارد.
فعالیت خارج از چارچوب مقررات موجب درج تخلف، اخطار و حتی لغو مجوز فعالیت شرکت ها می شود.

منبع ایران هشدار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.