آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

**ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
**ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
**ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
**نظر یادت نره**

آخرین نظرات
نویسندگان

در طرح های هرمی حرفه ای تر محصولاتی را نیز دارا هستند که بازاریاب ها می بایست برای دست یابی به در آمد بالا مقدار مشخص شده محصول توسط شرکت را خریداری کنند تا عنوان توزیع کننده به آن ها داده شود. شخصی که شما را جذب برای خرید می کند 50 درصد کمیسیون دریافت می کند و مابقی هزینه پرداخت شده به جیب شرکت می رود.
اما طرح های هرمی تغییر شکل داده شده به راحتی قابل شناسایی نیستند. دراین طرح ها اغلب محصولاتی انتخاب می شوند که تولید آن ها با هزینه اندکی صورت گرفته است. یعنی از مواد اولیه ارزان قیمت ساخته شده اند اما ارزش بازاری تثبیت شده ای ندارند. همانند برخی از دارو های عجیب و غریب عرضه شده ، محصولات معجزه آسا و موارد ی از این قبیل. این محصولات تعیین اینکه آیا مصرف کننده واقعی برای محصولات وجود دارد یا نه را دشوار می کند.

این طرح ها چه تفاوتی با فرصت های درآمد قانونی دارد ؟

برخی ازمروجین طرح های هرمی تلاش می کنند تا طرح هایشان شبیه روش های بازاریابی چند سطحی که یک روش کاری مشروع و قانونی است و از شبکه توزیع کنندگان برای فروش محصولات به مصرف کنندگان استفاده می کند به نظر بیاید. کسب و کارهایی که مبنایشان طرح هرمی است به ندرت درگیر فروش خدمات و محصولات واقعی که دارای ارزش پولی تثبیت شده است، می شوند؛ به جای آن در آمد به وسیله جذب نیرو های جدید به دست می آید.
تفاوت این دو فرصت کاملاً مشخص است. یک طرح هرمی به دنبال کسب در آمد از شماست.
یک طرح بازارایابی شبکه ای سالم به دنبال کسب در آمد از طریق شماست و شما نیز کسب و کارتان را از طریق فروش محصولات و خدمات واقعی به مصرف کننده نهایی می سازید.

عناصر محتمل در شناسایی طرح های هرمی

بر طبق اعلام انجمن فروش مستقیم در اروپا، توزیع کنندگان و شرکت هایی که در اروپا فعالیت می کنند می بایست از ایجاد، اجرا و ترویج طرح های هرمی که در آن مصرف کنندگان به دنبال دریافت پورسانت از طریق معرفی مشتریان دیگر به طرح هستند به جای فروش یا مصرف محصولات، خودداری کنند.
علاوه بر ممنوعیت فروش هرمی که در سر تا سر اروپا وجود دارد فروش مستقیم اروپا ( DSE ) در سال 2013 لیستی از عناصر احتمالی را ارائه داده که هدف آن کمک به مصرف کنندگان  در شناسایی طرح های هرمی است وجود حداقل دو مورد از شرایط زیر دلالت بر وجود طرح هرمی دارد:
مصرف کنندگان موظف هستند مبلغی را به عنوان شرط ورود به طرح یا ادامه مشارکت در طرح پرداخت کنند و آن ها چیزی را در ازای این مبلغ دربافت نمی کنند یا فقط محصولاتی را دریافت می کنند که ارزش آن هیچ رابطه منطقی با مبلغ پرداخت شده آن ها ندارد.
مصرف کنندگان محصولات طرح را به عنوان شرط ورود به طرح خریدار می کنند و به آن ها وعده دریافت پورسانت در ازاء خرید بالا داده می شود.
مصرف کنندگانی که وارد می شوند و یا مشارکت در طرح دارند، بسته های آموزشی آغازین را با هزینه های بالا دریافت خواهند کرد و در ازاء خرید این بسته ها نیز به آن ها وعده دریافت پورسانت داده می شود.
برای مصرف کنندگانی که طرح را ترک می کنند حق بازپرداخت در نظر گرفته نشده است ، در قانون باز پس گیری حداقل 90 درصد هزینه اولیه محصولات یا کیت ها و مواد آموزشی که تاریخ مصرف آن ها نگذشته باشد، عیبی پیدا نکرده باشند و در طول 12 ماه خریداری شده باشند، به توزیع کنندگان برگردانده می شود.
در این طرح ها مصرف کنندگان به پرداخت مبلغ زیادی پول به عنوان شرط ورود به طرح موظف می شوند و تنها راه قابل تصور برای آن ها تا پورسانت برابر یا بیشتر از مقدار پرداختشان دریافت کنند این است که تعداد زیاد غیر واقعی از مصرف کنندگان را وارد طرح کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.