آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

**ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
**ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
**ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
**نظر یادت نره**

آخرین نظرات
نویسندگان

همانطور که می دانیم اساس فعالیت بازاریابی شبکه ای بر مبنای خرده فروشی قرار گرفته است، اما متاسفانه این موضوع در بسیاری از شرکت های فعال در عرصه بازاریابی شبکه ای نادیده گرفته شده است. در این شرکت ها اکثریت توزیع کنندگان که نمایندگان فروش مستقل و یا راهبران هم نامیده می شوند تمرکز بر فروش مستقیم محصولات جهت رسیدن به سود پایدار ندارند. اگر از توزیع کنندگان فعال در این شرکت ها سوال شود چه راهی منجر به کسب سود بیشتر توسط آنان می شود، آنان جذب افراد جدید را به عنوان بهترین منبع دریافت پورسانت و رسیدن به سود عنوان می کنند. اما این سوال مطرح است آیا تمرکز بر جذب توزیع کنندگان جهت رسیدن به پورسانت به جای تمرکز بر فروش مستقیم نشانه یک کسب و کار سالم بازاریابی شبکه ای است؟ اگر قرار بر این باشد که کسب و کاری که خرده فروشی در آن اولویت کار است، تمرکز بر جذب افراد جدید باشد، می توان به این طرح یک طرح بازاریابی شبکه ای سالم گفت؟ جواب ما به این پرسش ها خیر است. شما در یک طرح هرمی مشغول به فعالیت هستید.

  • عضوگیری به عنوان یکی از ملاک های پرداخت پورسانت

شرکت های MLM دو معیار برای پرداخت پورسانت دارند: میزان فروشی شخصی ، میزان فروش مجموعه. وقتی شرکت بازاریابی شبکه ای پورسانت و یا امتیاز پاداش دهی اش بر اساس میزان فروش مجموعه ای تعیین می شود، این طرح پرداخت مستقیما عضو گیری بی پایان را تشویق کرده است. این اقدام بازاریابان را به این فکر می اندازد که تنها راه رسیدن به سود سریع و ماندگار تشکیل مجموعه می باشد.

  •  تعیین حجم مشخصی برای خرید و جذب عضو

برخی از شرکت های بازاریابی شبکه ای به منظور فعال نگه داشتن افراد در خرید و عضو گیری حجم مشخصی را برای نمایندگان فروش تعیین می کنند و زمانی که نمایندگان فروش نتوانند این توقعات را برآورده کنند، نمی توانند پاداش تعیین شده را دریافت کنند. در این شرکت ها سطح بندی های مشخصی برای نمایندگان فروش تعیین شده است همانند گلد و سیلور و…. که برای دستیابی به این سطوح افراد باید تعداد مشخصی زیر مجموعه داشته باشند. این ساختار، ساختار پلکانی نیز نامیده می شود که با کسب شرایط تعیین شده افراد پله به پله به بالای نردبان تعیین شده صعود خواهند کرد و به پاداش های تعین شده دست خواهند یافت. اگر نگاهی دقیق به این ساختار داشته باشیم می توانیم ببینیم در این ساختار تعیین شده در واقع میزان خرید مشخص و تعداد اعضاء مشخص را الزام کرده است. افرادی که در رأس این ساختار قرار می گیرند، بیشترین میزان پورسانت را دریافت می کنند و این میزان پورسانت به دلیل میزان فروشی است که زیر مجموعه آنان انجام داده است. این سیستم به نوعی مشوق افراد برای عضو گیری است. میزان خرید مشخص شده، الزام عضوگیری، حجم تعیین شده برای تعداد اعضا، مشارکت کنندگان درMLM را بی رحم می کند، این افراد تمام وقت و تلاششان را برای تقویت زیر مجموعه شان به کار می گیرند و برای رسیدن به اهدافشان ازهر حربه ای استفاده می نمایند. هیچکدام از مسایل ذکر شده در بالا فروش مستقیم یا فروش خانگی نیست بلکه ساختن هرمی از اعضا و تلاش برای افزایش تعداد آن هاست. در این سیستم ساخته شده، سود فقط برای افراد در سطوح بالا اندوخته می شود. اگر سود بر مبنای سطوح اعضا پرداخت شود فقط کسانی که در سطوح بالایی قرار دارند به سطحی از سود آوری خواهند رسید. برای برنده شدن عده ای در سطوح بالا، عده ای دیگر در سطوح زیرین باید بازنده باشند. نسبت بازندگان به برندگان از قبل تعیین شده است و معمولا از ۱۰۰ به ۱ است. هزاران نفر بازنده می شوند تا یک نفر برنده شود. این موضوع به این دلیل است که سود پایدار از طریق خرده فروشی به دست نمی آید بلکه متعلق به افرادی است که گروه بزرگی را تشکیل دهند، با این شرایط همیشه تعداد کمی برنده هستند و بازاریابی شبکه ای یک فرصت برای همه نیست بلکه یک فرصت برای عده کمی است و این برخلاف آن چیزی است که برخی از شرکت های بازاریابی شبکه ای در ابتدا ادعا کرده اند.

  • وعده در آمد های واهی، فریبی برای ساختن هرم اعضا

افرادی که فریب درآمد نامحدود و پاداش های میلیونی در هر ماه را می خورند لحظات سختی در این حرفه خواهند داشت. در بسیاری از گروه ها این وعده برای بسیاری از بازاریابان آشناست. در آموزش هایی که به افراد داده می شودادعا می شود با ساختن مجموعه پر تعداد می توانند به در آمد هنگفتی در ماه دست یابند و بعد از مدتی بدون نیاز به کار کردن هرماه در آمد ثابتی را دریافت کنند. اگر کمی فکر کنید متوجه فریبنده بودن این وعده خواهید شد. مبنای این در آمد کجاست؟ همان پول مشارکت کنندگان در طرح است. باز هم افرادی که در بالاترین نقطه سطح قرار دارند بیشترین پاداش را به دست خواهند آورد. دست یابی به پاداش در سیستمی که بیشترین پاداش به افرادی پرداخت می شود که بیشترین مجموعه را دارند به دو عامل بستگی دارد: جایگاهی که دارد، زمان شروع کار. در این سیستم بیشتر افراد بازنده هستند و خرده فروشی جایگاهی ندارد. هرچقدر هم که میزان خرده فروشی را افزایش دهید بازهم میزان دریافتی تان افزایش نخواهد یافت تا اینکه بتوانید گروهی با تعداد اعضای زیاد را تشکیل دهید. در این سیستم ذکر شده از رهبران به عنوان انسان های فوق العاده یاد می شود. گفته می شود که پیروان آن ها می توانند آسمانی پر از پول را به دست بیاورند اما به شرطی که دقیقا همان قوانینی که لیدر هایشان برایشان تعیین کرده اند را دنبال کنند. در این سیستم اعضاء، لیدر ها را می پرستند تفکر را به خاطر آنان متوقف کرده اند و تمام زندگیشان را وقف این طرح کرده اند در این سیستم به بازاریابان اعلام می شود پرداخت پول به آنان دایمی است حتی اگر فعالیتی نداشته باشند شک کردن به وعده های داده شده یک گناه بزرگ محسوب می شود. سوال کردن نقض عهد و بدعت گذاری است. آیا این موارد نشان دهنده یک کسب و کار سالم است؟ کمبود در فرصت های خرده فروشی، پرداخت کمیسیون بر مبنای خرید افراد جذب شده، حجم مشخص عضوگیری و سود آوری بر مبنای عضوگیری گروهی، همه این ها زنگ هشداری است برای دوری از طرح هایی با چنین مشخصاتی.

منبع : ایران هشدار

نظرات  (۴)

ایه ۲۳ سوره جاثیه 

ای پیامبر نمیبینی این مردم ارزهای خود را خدا قرار میدهند 


در جایی دیگه از قران میفرماید 
بامن مکر نکنین که باهاتون مکر میکنم 

از امام صادق ع پرسیدند مکر خدا با بندش چگونه است فرمود .
سرشو به دنیا گرم میکند 

جایی دیگه امام صادق ع میفرماید  (درکتاب کافی )

ارزوهای دور و دراز موجب هر اشتباهی و خطایی هست
   دوستان عزیز ثروت بسیار غفلت به همراه داره 


بنده خودم تو شرکت سیمرغ بودم بنا به گفته خودشون  دارن فرهنگ سازی بازاریابی حلال رو رواج میدن  اما به جرئت میگم من که تو این جماعت بودم به چشم دیدم دروغ میگن 

این مواردی که من گفتم همگی در سایت ایران هشدار اومده عزیز دلم

اتفاقا با ابر تجارت بسیار بر خورد شده 12 بار شرکت تعلیق شده عزیز دلم

نت ورک سالمه منتها بعضی شرکتا از جمله ابر تجارت اونو درست رعایت نمی کنند

اگه فقط یه ماه تو بیز کار میکردی اینطوری و اینگونه رفتار نمی کردی
داداش من چشمات از ترس کور شدن 
مجموع پورسانتر لیدر های بالا سر من از میلیارد گذشته و با ماشین های شخصیشون هر روز مارو فالو میکنند .

داداش من بیز سال قبل جان میلتون فاگ و برایان تریسی بزرگان نت ورک دنیا رو آورد تهران نت ورک بیز ایرانو تکون داده فروش ماهیانه بالای 30 میلیارد یعنی همه محصولات کیفیت فوق العاده ای دارند و این یعنی ابر دو زار بدرد نمی خورد مشتریان اگه از محصولات راضی نبودن پس چرا هر ماه سی میلیارد فروش میخوره؟

فرق رو ببین

پاسخ:
برعکس اینی که جناب عالی میگی بنده با خیلی ها که درتماس هستم اکثرا بیز هستن
وتا حالا که کسانی که اومدن بیرون کسی راضی نبوده ونخواهدم شد
من چند تا مدرکت نشونت بدم که خیلی از جنس های این شرکت ها همون بیزی که میگی بی کیفیت وگرون و...است
این حرف ها چیه که میزنی برو لینک هایی رو که برات گذاشتم  ببین بعد با قاطعیت بگو
بیزی که میگی عسلش بارکد نداره بارکدی که روی لواشک میخوره روی اون محصول نیست خنده داراست مگه نه طبق قانونی که سال1389 گذاشته شد تمام محصولات باید بارکد داشته باشندو...
شامپوشو بارکدشو وارد کن میبینی که اصلا نمیشناسدش سیستم
دالی آلمان را وارد کن همه چیو برات میاره که کی خریدار است کجای ایران و...
راستی گفتی چرا خرید 30میلیارد آخه جناب عالی چاره ای نداری که حداقل برجی 100فروش بزنی و... وهرجنسی که بود برداری
سلام
دوست عزیز من نمی دونم یا شما جوابی ندارید بدهید یا اصلا نظر رو نمی خونید به نظر من شما از روی ترسی که براتون ایجاد شده بنده را محکوم به این می کنید که عجولانه صخبت می کنم و تحقیق نمی کنم
سایت ایران هشدار نسبت به شرکت هایی که مجوز ندارند اینگونه هشدار داده اند و گفته اند که اگر شرکت های حاضر که نت ورک نا درست انجام می دهند اینگونه رفتار کنند نا درسته
کمیته نظارتی بر نت ورک هر 15 روز یه بار جلسه نظارتی دارند و هواسشان کامل هست به گونه ای که پورسانتر بازاریابان قبل واریز توسط این کمیته و موسسات زی ربط بررسی و بعد پرداخت می شود
من مثبت اندیش هستم واقع گرایانه هم به این موضوع نگاه میکنم
شما ساکن شیراز هستید 
من در تهران تمام این موارد رو از وزارت صنعت و معدن تحقیق و پرس و جو کردم
پاسخ:
چطوری است که هر 15 روز جلسه دارن ونظارت میکنن ولی ابر تجارت این همه خلاف کرد ویا همون بیز که خودتون میگین و... این ها همش حتما عمدی بوده.
عزیز دل شما اگر 9 ماه کار میکنی بنده سه سال است تو این ماجرا هستم وخیلی اطلاعاتم از شما کامل تر است وزیر وبم این شرکت ها را میدونم چیست خودتم گول نزن ونگو مثبت اندیش هستم
سلام دوست عزیز من از این که حضرت عالی همچین وبلاگی ساختید بسیار سپاس گذارم چون تمام شبهات کار ما را مطرح می کند.

در ابتدا باید بگویم نت ورک مارکتیگ بر روی دو ریل سوار است .

1. مارکتینگ
2.نت ورک 

مارکتینگ به معنای فروش است چرخه ی کار نت ورگ مبتنی بر فروش است و اگر فروشی رقم نخورد هیچ گونه پورسانتری هم نخواهد بود. نت ورک آدم محور نیست فروش محور است در هیچکدام از پلن های در آمدزایی به تعداد افراد مجموعه اشاره نشده بلکه کاملا به حجم فروش اشاره کرده . در قبال ایجاد حجم فروش به نت ورکر پورسانتر تعلق می گیرد.

مارکیتنگ در نت ورک به دو شیوه صورت می  گیرد شخصی و جمعی 

اگر شما توانایی فروش بالا دارید و می توانید صد ملیون حچم فروش ایجاد کنید شرکت ها به شما سهم قابل توجهی تقریبا 20 در صد پورسانتر می دهد . 

ولی عملا کسی نمی تواند چنین حرکتی بزنه و توانایی شو نداره.

ولی شرکت ها راه دیگری گذاشتن که شما می توانید که با آموزش و پرورش نیروی کار و مدیریت آن ها برای ایجاد حجم فروش بالا پورسانتر دریافت کنید

قطعا با وجود نیروی کار بیشتر حجم فروش بیشتری هم ایجاد خواهد شد.

این جاست که کارگروهی معنا می پذیرد و به جای استفاده از نیروی صد در صدی یک نفر از یک در صد نیروی صد نفر استفاده می شود. که معنای ریل دوم یعنی نت ورک رو معنی می کند.

باز هم می گویم ملاک باز حجم فروش است مثلا یک نفر با 10 نفر حجم فروش 20 ملیون ایجاد می کند.
یک نفر با 20 نفر این حجم را ایجاد می کند .
که پورسانتر هایشان برابر است پس آدم محور نیست و کاملا متمرکز بر خرده فروشی است.

نت ورک مارکتینگ یعنی انجام کار فروش به صورت گروهی

این روند کار و تشکیل تیم فروش به سختیه فروش تک نفره است چون احتیاج به آموزش پیگیریه مداوم است.

ولی فرقش این است که این کار گروهی پایدار و مداوم است و جای پیشرفت دارد.


در ضمن دوست عزیز با سند صحبت کنید 
ممنون
پاسخ:
باسلام خدمت دوست عزیزم
ببیند ابتدا بگم که مدرکش اگر تا ته مطلب را خوانده باشید می بینید که منبعش ایران هشدار است
بعدش بگم عزیز شما یا خیلی مثبت اندیش هستی یا بهت گفتن احمقانه مثبت باش
عزیز دلم خودتو گول نزن طبق مصوبه وزارت صنعت ومعدن باید تاکید برخرده فروشی شود ونه بر زیر مجموعه سازی در حالی که تمام این شرکت ها تاکید بر زیر مجموعه سازی دارند.
این اشکال دارد هم از نظر شرعی وهم از نظر قانونی
عزیز بازم شاید بنده اشتباه میکنم شما که اهل تحقیق هستی برو از چهار نفر با تجربه تر بپرس مثلا از اساتید دانشگاه یا اقتصاد دان ها و... هرکسی که به نظرت  از همه بهتره من نمیگم همه ی این مطالب درست است ولی میگم انسان در هرکاری باید مشورت بگیرد خودتم برو مشورت بگیر بعدأ شاید نظرت جور دیگری تغییر کند
وخودتم میدونی عقلانی با این شیوه که این شرکت ها در پیش گرفتن منجر به ضرر افرادی که دیر آمدن می باشد وزیر مجموعه ها ضرر میکنن شاید از نظر مالی نباشد ولی از نظر عمر ووقت ضرر بزرگی میکنن
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.