آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

**ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
**ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
**ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
**نظر یادت نره**

آخرین نظرات
نویسندگان

با بحث گلدکوئست و فعالیت های غیرقانونی آن و دعوا مرافعی که باعث آن شد به خوبی آشنا هستیم. اما نکته ای که کمتر بدان پرداخته شد قدرت جذب و سازماندهی آن بود که حتی در زمان غیرقانونی اعلام شدن نیز موفق می شد جمعیت کثیری از میانسال و جوان را به سمت خود جذب کند. اما به راستی راز پشت پرده آن چه بود؟ شاید یکی از رموز آن را بتوان در جزوات آموزشی و اتاق فکر روانشناسی شده آن جستجو نمود. شایان ذکر است که این جزوات حکم ناموس گلدکوئست را داشت و چنانچه در آخر این جزوه خواهیم دید اکیدا توصیه شده است که این متن هرگز در اختیار دیگران قرار نگیرد و برای آن امضا و تعهدنامه نیز گرفته اند. این جزوه جزوه آموزشی اصلی گلدکوئست است که به هیچ عنوان تاکنون در فضای مجازی منتشر نشده است و همانگونه که مشاهده می شود، بند بند و قدم به قدم آن شامل نکات دقیق روانشناسی و مدیریتی است که به مانند یک سناریو در دستور کار اعضای گلدکوئست قرار گرفته است و حتی در چندین جای این متن اشاره شده است که: اعضا فقط موظف به دستورالعمل های استاندارد این جزوه هستند و لاغیر!

گلدکوئست

با عرض سلام و تبریک جهت پیوستن به شبکه جهانی QI به اطلاع دوستان عزیز می رساند که هدف اصلی ما حمایت و پشتیبانی از شما، برای انجام درست و صحیح این تجارت توسط شما می باشد در این متن اصول اولیه این تجارت برای شما توضیح داده شده است و شما می توانید با خواندن دقیق و رعایت کردن این اصول، در این کار موفق شوید.
فراموش نکنید که شما اولین فردی نیستید که در دنیا، کشور خود، شهر خود و یا بین دوستان خود وارد سیستم شده اید، پس برای دستیابی به موفقیت، از تجربیات دوستان خود و شرکت QI استفاده نمایید.
در ضمن توجه کنید که پس از ورود هر کدام از زیر مجموعه ها، باید این متن را در اختیار آنها قرار داده و آنها را موظف به خواندن این متن نمایید تا آن ها نیز بتوانند با انجام درست این مراحل این کار در رشد مجموعه خود و شما موفق شوند. به یاد داشته باشید که مراحل و جملات کلیدی زیر توسط روانشناسان و جامعه شناسان طراحی شده و یک روال علمی، عملی و حساب شده می باشد و رعایت نکردن آن ها باعث عدم پیشرفت شما خواهد شد.
دراین متن فرض شده که شما دوست عزیز تازه به این شبکه وارد شده اید و قصد دارید که این سیستم را به دوستان خود معرفی کنید. لطفا به نکات زیر توجه کنید:
• در نظر بگیرید شما بهترین، سریع ترین و قوی ترین ماشین دنیا را خریداری نموده اید. اما در ابتدا طرز استفاده از آن را نمی دانید. خوب مسلما، داشتن این ماشین شما را راضی نخواهد کرد و شما به قصد استفاده از این ماشین، آن را تهیه کرده اید. بنابراین شما حتما کتاب های راهنمای این ماشین را تهیه خواهید کرد و نحوه استفاده از آن را فرا خواهید گرفت و سپس از آن استفاده خواهید نمود. فراموش نکنید شاید شما وارد بهترین شبکه تجاری شده باشید اما تا اصول استفاده از آن را فرا نگیرید هرگز نمی توانید از آن بهره برداری کنید. بنابراین حتما از افرادی که شما را به این سیستم معرفی کرده اند بخواهید که جلسات آموزش و تمرین را برای شما برگزار کنند. خصوصا دیدن ۸ سی دی آموزشی این سیستم همراه معرف خودتان، که به عنوان راهنمای این سیستم توسط خود کمپانی ارائه شده و بسیار ضروری و لازم می باشد.
• فکر نکنید به دلیل اینکه مبلغ سرمایه سرمایه گذاری برای شروع در این تجارت کم است، پس این یک کار کوچک، آسان و یا تفریحی است. تنها در صورتی موفق خواهید بود که در این کار جدی و پرتلاش باشید و با آینده نگری فعالیت کنید.
• معمولا از هر ۱۰ نفر دوست شما، ۱ نفر توسط شما وارد این شبکه می شود، بنابراین ممکن است با شنیدن پاسخ های منفی از طرف دوستان خود بسیار ناامید و دلسرد شوید، در صورتیکه این یک روال عادی است که برای تمام افراد، پس از ورود به این سیستم به وقوع می پیوندد و این مساله نباید باعث ناامید شدن شما گردد.

از مخالفت مهراس، چرا که بال ها در خلاف باد و نه موافق آن به پرواز در می آیند

• دلیل اصلی عدم موفقیت افراد در این سیستم نداشتن (نفهمیدن) نیست. مردم به خاطر انجام ندادن و پشت کار نداشتن شکست می خورند و همچنین شکست یک نفر در این مجموعه، شکست این تجارت نیست.
• معمولا از زمانی که شما QI را به دوستی معرفی می کنید، تا زمانی که وی تصمیم نهایی خود را برای ورود به سیستم بگیرد و پول خرید سکه را فراهم کند، ۳ الی ۴ هفته طول می کشد، بنابراین در این تجارت صبور و با حوصله باشید.

موفقیت چیزی نیست که بهایی برایش بپردازید، این شکست است که بهایش را خواهند پرداخت.

مراحل جذب افراد جدید:
برای جذب هر شخص مراحل زیر باید انجام شود. این مراحل بسیار ساده و آسان می باشند ولی بسیار پر کاربرد و پرقدرت می باشند و با انجام آن ها به سادگی موفق می شوید. توجه کنید که روال زیر مانند کلیدی برای کسب موفقیت در این تجارت است. با وجود اینکه وزن و اندازه دندانه های یک کلید بخشی کوچک از وزن و اندازه خود کلید می باشد، وجود هر کدام از این دندانه ها برای باز کردن قفل بسیار لازم و ضروری است و بدون هر کدام از این دندانه ها قفل باز نخواهد شد. تک تک جملات مراحل زیر مانند دندانه های کلید می باشند. بنابراین شاید به نظر دوستانی که تازه کار و در ابتدای راه هستند، بعضی از بخش ها و جملات در حالات خاصی بلااستفاده و قابل حذف باشند ولی بدون رعایت کردن مو به موی مراحل زیر در این تجارت موفق نخواهید شد.

۱- تعیین هدف

مردم اغلب از بی وقتی شکایت می کنند، در حالی که مشکل اصلی بی هدفی است.

انسان برای انجام هر کاری احتیاج به هدفی دارد تا انگیزه کافی برای انجام آن کار را داشته باشد. بسیاری از دوستان بدون تعیین و داشتن هدف خاصی، صرفا به خاطر اعتبار شما وارد این سیستم می شوند. بنابراین انگیزه لازم برای انجام این تجارت را ندارند. اولین وظیفه شما نوشتن اهداف خود برای انجام این تجارت می باشد. شما باید بدانید که چرا وارد این تجارت شده اید. توجه کنید که حتما باید اهداف خود را بنویسید. مثلا برنامه خود برای خرید خانه، ماشین، ازدواج و حتی آینده فرزندان خود را بنویسید وهمیشه آن را همراه خود داشته باشید. این کار با وجود سادگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نوشتن اهداف در انجام این تجارت بسیار موثر و ضروری می باشد. توجه کنید تمام دارایی های ما در امروز، جزو آرزوها و رؤیاهای دیروز ما می باشند! مانند داشتن خانه، ماشین و یا حتی بلند شدن قدمان که قبلا آرزوی ما بوده است.

هدفی که عجولانه و سطحی انتخاب شده باشد، با اولین ناملایمات و سختی ها به دست فراموشی سپرده می شود

۲- تعهد:
یکی از مهمترین ارکان موفقیت در هر کاری متعهد بودن به هدف تعیین شده، برای انجام آن کار می باشد. می توان گفت که هدف و تعهد دو بال هر انسان در مسیر رشد و تکامل می باشند. بنابراین متعهد بودن به هدف های تعیین شده برای کسب موفقیت و پیشرفت در این تجارت بسیار لازم و ضروری می باشد و قصد ما در این بخش متعهد شدن و ارزش نهادن نسبت به اهداف و آینده خود و خانواده خودمان می باشد. هر چند که این مساله یک مساله کاملا درونی است اما برای تقویت میزان تعهد، راه های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال می توان از افراد یک تعهدنامه گرفت به این صورت که از وی بخواهیم متنی را مبنی بر متعهد بودنش نسبت به اهداف و آینده اش بنویسد و سپس میزان زمانی که مایل است به انجام این کار اختصاص دهد را مشخص کند و بنویسد و امضا کند و این متن را پیش خود نگه داریم، یا می توانیم از وی بخواهیم که این متن را خود شخصا نگه داری کند و در جایی قرار دهد که هر روز مجبور باشد به آن نگاه کند. برای بالا بردن تعهد خود نیز می توانیم اهداف و آرزوهای خود را همیشه همراه خود داشته باشیم یا در محل مناسبی در مقابل چشم خود (مانند در کمد یا روی آینه) قرار دهیم و هر روز آن ها را بخوانیم و در ذهن خود شبیه سازی کنیم. توجه کنید که منظور رؤیاپردازی و خیالبافی نمی باشد!
مشخص کردن و دانستن میزان تعهد افراد به ما کمک می کند که بتوانیم تعیین کنیم که چقدر مجاز به فشار آوردن به افراد در انجام این تجارت هستیم. در واقع تعهد مانند دکمه کنترل می باشد به این صورت که اگر شخصی طبق تعهدش عمل نکرد، به سادگی می توان تعهد او را یادآوری کرد و به اندازه مورد نیاز به او فشار آورد و از او انتقاد کرد.
۳- تخصیص زمان:

 

هرگز نمی توانید در حالی که دست هایتان را در جیب خود فرو کرده اید، از نردبان موفقیت بالا بروید.

سرمایه شما برای شروع موفقیت در این کار زمان است نه هزینه خرید یک محصول. اگر شما به این نتیجه رسیده اید که وارد این تجارت شده و آن را انجام دهید، باید زمانی را به این کار اختصاص دهید. بنابراین با یک زمان بندی درست و منظم باید این کار را شروع کنید. توجه کنید که حداقل زمان لازم برای شروع این تجارت روزی ۴ ساعت است و کمتر از آن به نتیجه نخواهید رسید. تقریبا مشکل تمام کسانی که در این کار به سود دهی نرسیده اند تخصیص ندادن زمان برای انجام این کار می باشد. این افراد مانند کسی که یک رستوران را در مرکز شهر افتتاح کرده ولی همیشه تعطیل است، هرگز به سود نخواهند رسید. بعضی از دوستان به این دلیل که به سوددهی سیستم خوش بین نیستند زمانی را به این کار اختصاص نمی دهند. به این دسته از دوستان پیشنهاد می کنیم که تنها یکماه از وقت خود را به صورت تمام وقت یا دوماه از وقت خود را به صورت نیمه وقت در اختیار این سیستم قرار دهند مانند کسی که هنگامی که قصد شروع یک کار جدید را دارد، ابتدا برای شروع و راه اندازی آن کار وقت می گذارد و سپس به سود خود می رسد، پس فراموش نکنید که سرمایه شما برای شروع و موفقیت در این کار، زمان است.
ابتدا یک برنامه زمانبندی دقیق برای کار خود تهیه کنید و آن را به معرف خود هم ارائه دهید تا وی بتواند با برنامه ریزی دقیق برای وقت شما، تمام مدتی را که شما به انجام این کار اختصاص داده اید همراه شما باشد.
هرگز نگو وقت نداری، تو دقیقا همان تعداد ساعت در روز را در اختیار داری که پاستور، مادر ترزا، میکل آنژ، هلن کلر، لئوناردو داوینچی، توماس ادیسون وآلبرت انیشتن در اختیار داشتند.
۴- نوشتن لیست:
چهارمین، اصلی ترین، مهم ترین و پر کاربردترین کار برای شروع این تجارت، نوشتن لیست دوستان، آشنایان، فامیل ها و همکاران می باشند. توجه کنید که نوشتن لیست بسیار لازم و واجب می باشد و بدون نوشتن لیست شما شانس زیادی نخواهید داشت. برای نوشتن لیست ابتدا دوستان خود را گروه بندی کنید مثلا گروه فامیل ها، دوستان دانشگاهی، گروه دوستان هم محله ای و … سپس هر گروه را در یک لیست جداگانه بنویسید. برای نمونه یک لیست در انتهای این متن آورده شده، از آن کپی بگیرید و دوستانتان را طبق گروه بندی در لیست ها بنویسید. پس از نوشتن لیست دوستان ستون های موجود در لیست را نیز پر کنید. به این صورت که در ابتدا شماره تلفن و شغل وی را بنویسید و سپس حساب کنید که شما پیش دوستانتان چقدر اعتبار دارید و دوست شما چقدر به شما اعتماد دارد.
اگر دوست شما به شما ۱۰۰ درصد اعتماد داشته باشد حتما به این دلیل که شما وارد این شبکه شده اید، وارد این سیستم می شود، پس به نسبت اعتمادی که دوست شما به شما دارد بین ۱ تا ۵ به وی امتیاز دهید.
سپس به اندازه تحصیلات وی به او بین ۱ تا ۵ امتیاز دهید مثلا: دکترا و فوق لیسانس ۵، لیسانس۴ و… به همین روش امتیازدهی، به قدرت ریسک پذیری دوستتان از ۱ تا۵ امتیاز دهید و در ستون ریسک بنویسید. سپس وقت آزاد تخمینی دوست خود در روز را محاسبه کرده و در لیست بنویسید. نوشتن شغل افراد به محاسبه میزان ریسک پذیری آن ها بسیار کمک می کند. برای مثال یک کارمند قدرت ریسک کمتری نسبت به شخصی با شغل آزاد دارد.
سپس لیست نوشته شده را به لیدر خود- شخصی که شما را به سیستم معرفی کرده- نشان دهید تا در اولویت بندی به شما کمک کند. لیدر شما وظیفه دارد شما را در تنظیم لیست هایتان راهنمایی و کمک کند. توجه کنید که مهمترین عامل در انتخاب افراد- حدود ۹۰ درصد میزان اعتبار شما نزد دوستتان است و بقیه موارد بسیار کم اهمیت تر می باشند. به این دلیل که بازار کار ما در این زمینه، جامعه ای از انسان ها با اخلاق ها و منطق های متفاوت می باشند، نمی توان هیچ فرمول خاصی برای دعوت و جذب افراد ارائه داد اما آمارهای گرفته شده نشان می دهد که دیگر فاکتورهای ذکر شده نیز در این امر موثر می باشند. نمی توان هیچ فرمول خاصی برای دعوت و جذب افراد ارائه داد. اما آمارهای گرفته شده نشان می دهد که دیگر فاکتورهای ذکر شده نیز در این امر موثر می باشند. معمولا افرادی که دارای تحصیلات بالاتری هستند، سریعتر و بهتر سیستم را درک می نمایند و افرادی که ریسک پذیری بیشتری دارند نیز معمولا بهانه سرمایه اولیه را نمی آورند. معمولا دوستانی که وقت آزاد بیشتری دارند، بهانه وقت نداشتن را نمی آورند. البته کسانی نیز بوده اند که به هیچ عنوان هیچ وقت آزادی نداشته اند اما با درک این سیستم زمانی را به این کار اختصاص داده و در حقیقت زمان آزادی را ایجاد نموده اند.
سپس برای پر کردن لیست ابتدا تاریخ تماس با هر فرد جهت دعوت برای جلسه معرفی را در لیست بنویسید. سپس تاریخ جلسه معرفی را بنویسید. تاریخ اولین تماس پس از جلسه (پیگیری اول) و توضیحات آن را یادداشت کنید و به همین روش لیست را پر کنید.
o طبق آمار گرفته شده درصد موفقیت و پیشرفت خانم ها در نتورک مارکتینگ حدود ۵۰ درصد بیشتر از آقایان می باشد. پس هرگز آن ها را از دست ندهید.
o پیشنهاد می گردد که دوستان و آشنایان را به صورت زیر گروه بندی کنید:
۱- فامیل ها و خویشاوندان
۲- دوستان نزدیک
۳- همسایه ها و هم محلی ها
۴- دوستان دوران تحصیل در مدرسه
۵- دوستان دوران دانشگاه
۶- دوستان آموزشگاه ها
۷- افرادی که تازه با آن ها دوست شده اید.
۸- همکاران افرادی که هم اکنون و یا قبلا با آن ها همکاری نموده اید.
۹- مشتری های قبلی و فعلی شما
۱۰- دوستانی که در مجموعه ها و کلوپ ها با آن ها آشنا شده اید.
o توجه کنید که بهترین دوستان شما، دوستان دوران تحصیل شما هستند- راهنمایی و دبیرستان- و به دلیل قدمت دوستی به شما اعتماد زیادی دارند و به راحتی وارد سیستم می شوند، پس به هیچ عنوان آن ها را از لیست خود حذف نکنید و یک گروه جدا برای آن ها ایجاد کنید.
o اولین بهانه دوستان برای ننوشتن لیست کم بودن تعداد دوستانشان می باشد. اگر حتی در کل دوران عمر خود فقط ۵ نفر را ملاقات کرده اید، حتما نام آن ۵ نفر را در لیست خود بنویسید. البته واضح است که هر کسی در طول عمر خود بیش از ۵ نفر را دیده و می شناسد. پس نام تمام کسانی را که می شناسید در لیست بنویسید.
o بهترین روش برای نوشتن لیست ها به این صورت می باشد که در هنگام نوشتن نام افراد یک گروه، ابتدا اسامی افرادی را بنویسید که مطمئن هستید به شما اعتماد کمی دارند و به هیچ عنوان وارد این سیستم نخواهند شد و سپس اسامی افراد دیگر را اضافه کنید.
o از دفتر تلفن یا تلفن همراه خود به عنوان لیست استفاده نکنید، هرچند نام تمام دوستانتان در آن موجود باشد.
o به این بهانه که افراد مورد نظر شما قادر به درک سیستم نیستند یا مایل به اینگونه سرمایه گذاری ها نمی باشند نام آن ها را از لیست خود حذف نکنید، زیرا با این کار علاوه بر اینکه فرصت میلیونر شدن را از دوست خود گرفته اید، باعث کاهش رشد مجموعه خود نیز شده اید. توجه کنید که اگر در آینده- که وضعیت مالی شما متحول شده- دوست شما از شما علت معرفی نکردن سیستم را به خودش جویا شود، هیچ دلیلی نخواهید داشت.
o هرگز بعضی ها را به این دلیل که فکر می کنید آن ها خیلی پولدار، گرفتار، فقیر، بی تجربه، پیر، جوان، موفق و ناموفق هستند، فراموش نکنید و از دست ندهید. در غیر این صورت اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید. این فرصت را به همه بدهید که از راه درست با این سیستم آشنا شوند و خود تصمیم گیری کنند. برای دعوت کردن افراد از نظرات وتجربه های بالا سری های خود استفاه کنید.
o توجه کنید که لیست شما همیشه در حال رشد کردن است، زیرا شما هر روز با افراد جدیدی آشنا می شوید و همچنین دوستان زیادی از قبل دارید که هنوز نام آن ها را ننوشته اید.

در زندگی به هر آنچه بخواهی می رسی، به شرط آنکه دیگران را نیز در تحقق اهدافشان یاری کنی

۵- دعوت کردن افراد (Invitation)
توجه کنید که هدف اصلی ما دعوت و آوردن دوستمان در این مرحله بدون دادن هیچ گونه آگاهی راجع به سیستم می باشد. بنابراین وظیفه شما در این مرحله فقط ایجاد حس کنجکاوی (در صورت لزوم) و دعوت دوست خود می باشد. بسته به نوع رابطه شما با فرد مورد نظر ۴ روش برای این کار وجود دارد.
۱- دوست خیلی صمیمی و نزدیک: بدون هیچ توضیحی از وی بخواهید که ۲ ساعت از وقت خود را در اختیار شما قرار دهد.
۲- دوست هم سن و سال یا همکار: بگویید یک تجارت جالب است که شما تازه با آن آشنا شده و مشغول فعالیت شده اید و سود بسیار خوبی هم دارد. سپس به دوستتان بگویید اگر مایل باشی می توانم آن را به شما معرفی کنم و فقط ۲ ساعت از وقت شما را خواهم گرفت.
۳- دوستی که از شما بزرگ تر است: بگویید یک تجارت جالب است که شما تازه با آن آشنا شده و مشغول فعالیت شده اید و احتیاج به مشورت با یک نفر آدم با تجربه دارید و از وی بخواهید که ۲ ساعت از وقت خود را در اختیار شما بگذارد.
۴- می توانید از این جملات نیز استفاده کنید: به دوستتان بگویید که قصد دارید یک نحوه جدید و نوین تجارت را به وی معرفی کنید که در تمام زمینه ها کاربرد دارد و درآمد خوبی هم دارد.
o بهترین افراد کسانی هستند که با شما صمیمی و نزدیک هستند یا دوستان قدیمی شما هستند، پس حتما۲ ساعت از وقت خود را بدون چون و چرا در اختیار شما قرار می دهند و در ضمن می توانند بدون هیچ خجالتی -جهت پیگیری- هر روز به آن ها زنگ بزنید و یا آن ها را ملاقات کنید.
o پس از بیان یکی از جملات استاندارد فوق دوست شما بلافاصله شروع به سوال کردن در این زمینه می کند. به هیچ عنوان، و به هیچ عنوان هیچ توضیحی در مورد این کار ندهید حتی به هیچ عنوان نام Qi و یا نحوه سوددهی این سیستم را هم به او نگویید، در غیر این صورت به احتمال بسیار زیاد آن دوست را از دست خواهید داد. در جواب سوالات وی بگویید که چون باید مدارکی را به اون نشان دهید و مدارک مورد نیاز را نمی توان از پای تلفن نشان داد، نمی توانید این کار را توضیح دهید و این جواب را در مقابل سوالات او تکرار کنید.
o اگر دوست شما خیلی کنجکاوی کرد به او بگویید که ضرری ندارد که ۲ ساعت از وقتش را در اختیار شما قرار دهد و فقط یک بار به حرف های شما گوش دهد و بگویید هیچ توقعی از وی ندارید و تنها ضرری که می کند این است که یک آبمیوه مهمان شما خواهد بود.
o حتما به او بگویید که هیچ قولی به او نمی دهید و هیچ چیزی را تضمین نمی کنید که وی سیستم پیشنهادی شما را نمی پسندد. اما با شناختی که از دوست خود دارید مطمئن هستید که در این کار موفق خواهد شد. با بیان این جمله در حقیقت نشان می دهید که شما هیچ درخواستی از دوست خود ندارید و دوست شما هیچ مسئولیتی نسبت به شما و وقت شما ندارد و هیچ اجباری برای انجام دادن کاری ندارد و کاملا در تصمیم گیری آزاد است.
o برای اینکه دوست شما دست از سوال کردن بردارد با وی قراری برای معرفی سیستم بگذارید و خودتان دو روز مختلف را به وی پیشنهاد کنید، مثلا بگویید دوشنبه یا چهارشنبه. در این حالت ذهن دوست شما به جای دادن جواب منفی بین دوشنبه یا چهارشنبه زمان بهتری را انتخاب می کند. بعد از تعیین روز به سرعت دو زمان را خودتان تعیین کنید. مثلا بپرسید چهارشنبه ساعت ۴ یا ۷؟
o اگر قرار شما برای بیش از سه روز آینده بود، پس از سه روز با وی تماس بگیرید و به بهانه چک کردن قرار این موضوع را به وی یاد آوری کنید.
o امکان زیادی وجود دارد که دوست شما قبلا راجع به Qi یا شرکت های مشابه مطالبی شنیده باشد و به شدت منفی شده باشد، بنابراین حتی نام شرکت Qi را به زبان نیاورید. حتی اگر دوست شما حدسی زد و مثلا پرسید که آیا راجع به این سکه های طلاست- در صورتی که دوست صمیمی شما باشد!!!- می توانید با ابراز بی اطلاعی از قضیه سکه های طلا! این مساله را انکار کرده و مجددا از دوست خود بخواهید که دو ساعت از وقت خود را در اختیار شما قرار دهد. در غیر این صورت اگر دوست شما بی درنگ شروع به انتقاد و مخالفت کرد، با آرامش بگویید که اطلاعاتش در این زمینه ناقص واشتباه است. برای نشان دادن برتری خود و بی اطلاعی دوستتان می توانید از وی بپرسید که آیا راجع به flash out- step- cycle- voucher- network marketing چیزی می داند؟ با این کار دوستتان را ترغیب می کنید که حداقل برای به دست آوردن اطلاعات کافی دو ساعت زمان در اختیار شما قرار دهد.
o از دعوت کردن افرادی که مطمئن هستید، فعلا به هیچ عنوان هیچ زمانی برای انجام این کار ندارند صرف نظر کنید. زیرا اگر در شرایط گرفتاری آن ها، سیستم را به آن ها معرفی کنید، مسلما عضو نخواهد شد و در صورتی که عضو شوند نمی توانند زمانی را برای آموزش و تمرین اختصاص دهند احتمال اقدام آن ها در آینده نیز به شدت کاهش می یابد، پس عجله نکنید و منتظر فرصت مناسبی برای خالی شدن وقت دوستتان باشید. دقت کنید که اگر مثلا دو یا سه ماه صبر کنید، و سپس در فرصت مناسب سیستم را به آن دوست معرفی کنید، با وجود اینکه سه ماه را از دست داده اید ولی یک شاخه جدید با پتانسیل چند هزار دلار ایجاد کرده اید. به یاد داشته باشید این تجارت روش مطمئنی برای پولدار شدن می باشد، نه یک روش سریع برای پولدار شدن.
o هر کسی برای شروع باید افرادی را دعوت کند که از نظر کاری به وی اعتماد کامل داشته باشند زیرا هنوز سکه و چکی دریافت نکرده که به عنوان مدرک ارائه دهد و همچنین این تجارت بر پایه اعتماد متقابل افراد به هم پایه ریزی شده. توجه کنید که هر کس بین دو تا شش نفر را دارد که آن ها به وی اعتماد کامل دارند پس دقت کنید که اگر با روش درست سیستم را به آن ها معرفی نکنید آن ها را از دست خواهید داد و نمی توانید در این کار موفق شوید.
o هیچ موقع از دوست خود خواهش یا معذرت خواهی نکنید زیرا در حقیقت شما شانس پولدار شدن را به او می دهید. پس همیشه و همیشه به یاد داشته باشید که کاملا با شکم سیری کامل!!! و بدون ابراز احساس نیاز به وجود و حضور دوست خود، آن ها را دعوت کنید و نشان دهید که سود شما به حضور او بستگی ندارد.
o اگر دوستی را به صورت اتفاقی ملاقات کردید- مثلا در حیاط دانشگاه یا حتی اتوبوس- به هیچ عنوان راجع به کار حرف نزنید. به او مهلت دهید تا خود او حرف کار را به میان آورد. معمولا اولین سوال بعد از حال و احوال پرسی، سوال راجع به کار است پس به دوست خود فرصت دهید تا او حرف کار را به میان آورد. سپس بدون دادن هیچ اطلاعاتی، طبق یکی از روش های مذکور او را برای یک جلسه دعوت کنید و اسم آن دوست را به لیستتان اضافه کنید.
o اگر نام دوستی را در لیست دارید که مدت زیادی است از او بی خبرید به هیچ عنوان توسط تلفن از وی دعوت نکنید. حتما یکبار با او ملاقات کنید و در آن قرار پس از آنکه دوست شما حرف کار را به میان کشید از وی برای یک جلسه معرفی دعوت کنید. فراموش نکنید که عجله همیشه تاثیر معکوس دارد.
o هرگز بدون مشورت با لیدر خود اقدام به دعوت دوستان و معرفی سیستم به آن ها نکنید.
o طبق اولویت در نظر گرفته توسط لیدر دوستانتان را دعوت کنید.

موفقیت، مجموعه ایست از تلاش های کوچک روزانه

۶- معرفی (presentation):
باید قدم قدم و طبق سی دی آموزشی و آموزش های لیدر خود همراه با کاتالوگ های مورد نیاز انجام پذیرد در غیر اینصورت مطمئنا معرفی بی فایده خواهد بود. دقت کنید در صورتی موفق خواهید بود که دوست شما بدون پیش زمینه قبلی در طول حداکثر دو ساعت کلیه اطلاعات مقدماتی مورد نیاز را دریافت نماید و بتواند با اطلاعات کافی قضاوت کند.
یکی از مهمترین نکات، مکان برگزاری جلسه معرفی می باشد. جلسه باید در یک اتاق در بسته برگزار گردد که هیچ صدای اضافی مانند صدای تلفن، تلویزیون، صدای بچه، صدای آشپزخانه و … تمرکز حاضران را از بین نبرد و همچنین به هیچ عنوان هیچ رفت و آمدی در آن مکان انجام نگیرد.
o بهترین مکان، منزل خود شما که قصد معرفی دوستتان را دارید می باشد و بدترین مکان منزل دوستی که شما قصد معرفی وی را دارید. اگر معرفی منزل شما برگزار گردد شما از نظر روحی به دوستتان تسلط کافی دارید و او هرگز به خود اجازه نمی دهد که در میان جلسه حرفی بزند یا حتی بخواهد از جلسه خارج شود. یکی از بزرگترین مزایای این کار، نشان دادن این مطلب است که این تجارت هیچ احتیاجی به امکانات ندارد و بنابراین هر شخصی به راحتی می تواند این کار را در منزل خود، همراه با دوستانی که همیشه به منزل وی رفت و آمد دارند انجام دهد.

o اگر جلسه در منزل دوست شما برگزار شود، علاوه بر اینکه شما تحت تسلط وی هستید، او می تواند به خود اجازه دهد که صحبت شما را قطع کند و یا حتی برای پذیرایی از شما چندین دفعه جلسه را ترک کند و یا با تلفن صحبت کند. در اتمام جلسه نیز این حس به وی القا گشته که هر چند کار پردرآمدی را به وی معرفی نموده اید اما او برای به سود رسیدن، باید برای پرزنت کردن مردم ماننده دوره گردها به منازل آنها مراجعه کند و این حس ناخوشایند باعث می شود که دوست شما وارد سیستم نشود.

o اگر جلسه در منزل پرزنت کننده برگزار شود دوست شما در انتها تصور خواهد کرد که در نهایت اگر روزی بخواهد در این کار موفق شود، باید در منزل خود را به روی همه بگشاید و باید شخصا همه زیر مجموعه هایش را پرزنت کند.

o اگر شما در یک مکان تجاری مانند دفتر کارتان جلسه را برگزار کنید در انتها به دوست خود القا کرده اید که برای موفق شدن در این کار باید حتما امکاناتی مانند امکانات شما را فراهم کند و از آنجایی که هر کسی قادر به خرید یا اجاره یک دفتر کار- به دلیل بالا بودن هزینه ها- نمی باشد و قابلیت مدیریت دفتر کار را هم ندارد، افراد زیادی را از دست خواهید داد.

o یکی از نکات مهم دیگر تعداد افراد جدیدی است که شما قصد معرفی کردن سیستم به آن ها را دارید. بهترین حالت و نتیجه از جلسات تک نفره حاصل می شود و جلسات تک نفره توسط خود Qi بسیار توصیه گشته و بسیار قدرتمند و نتیجه بخش می باشد. زیرا در این جلسات، پرزنت کننده می تواند تمام انرژی خود را به روی یک نفر متمرکز کند و با کمال صبر و حوصله پس از پرزنت کردن به سوالات دوست شما پاسخ گوید. بخشی از معایب جلسات بیش از یک نفر به این شرح می باشد:
o اگر یک نفر آدم منفی بین دوستانتان باشد، به راحتی روی دیگر دوستانتان تاثیر منفی می گذارد و شانس عضویت آن ها را کاهش می دهد.
o این جلسات عجله را به افراد القا می کند، به این صورت که مثلا اگر سه نفر در جلسه حضور داشته باشند، آن اشخاص به دید رقیب به هم نگاه می کنند، و احساس می کنند که باید سریع تر از دوستان خود افراد بیشتری را برای پرزنت بیاورند. در صورتیکه این روش، روش سریعی برای پولدار شدن نیست.
o انرژی پرزنت کننده بین افراد پخش می شود و نمی تواند به صورت تاثیرگذار پرزنت کند.
o اگر جلسه به هر دلیلی به هم خورد یا برگزار نگردد، مثلا برای پرزنت کننده مشکلی پیش بیاید- به جای از دست دادن چند نفر، فقط یک نفر را از دست می دهید.
o افراد احساس خواهند کرد که برای انجام این کار، باید به فن بیان تسلط داشته باشند تا بتوانند در یک جمع سخنرانی کنند.
o نفرات اول معمولا همیشه کسانی هستند که بیشترین اعتماد را به شما دادند باید حتما به صورت تک نفره و تنها به سیستم معرفی شوند تا درصد عضو شدن آن ها حداکثر شود.
o همیشه معرفی سیستم به اولین دوستان خود را به عهده بالاسری های خود قرار داده و جدا از توضیح به آن ها بپرهیزید.
o تا زمانی که تبحر کافی در بیان مطالب را کسب نکرده و همچنین کاتالوگ های مورد نیاز را فراهم نکرده اید، جدا از توضیح دادن به آن ها بپرهیزید.
o به یاد آورید که این تجارت بر پایه اعتماد متقابل می باشد، پس همیشه دوستانی را که برای معرفی نزد بالاسری ها می فرستید همراهی کنید زیرا آن ها به اعتبار و اعتماد شما وارد این شبکه خواهند شد و شما باید در کنار آن ها باشید. پس همیشه دوستان خود را همراهی کنید.
o ممکن است جلسه توسط کسی برگزار شود که چند سطح بالاتر از شما می باشد. در این حالت همیشه بهتر است شخص بالاسری شما همراه شما در جلسه معرفی حضور داشته باشد. پس همیشه جلسات معرفی را با حضور لیدر مستقیم خود برگزار کنید.
o توجه کنید که همیشه خانم ها و آقایان متاهل را با همسرهایشان به صورت دونفری پرزنت کنید و همچنین افرادی که استقلال مالی ندارند و به پدر و مادرشان متکی هستند، باید حتما همراه آن ها پرزنت شوند.
o به محض ورود به جلسه موبایل خود را خاموش کنید و از دوست خود نیز بخواهید که این کار را انجام دهد. توجه کنید که اگر برگزارکننده و یا بالاسری شما این درخواست را از دوستتان بخواهد انجام دهد، دوست شما حتما ناراحت خواهد شد، پس وظیفه شماست که این مطلب را به دوستتان یاد آوری کنید.
o به هیچ عنوان در جلسه معرفی سیگار نکشید و اگر دوست شما خواست سیگار بکشد شما باید مانع وی شوید، در واقع شما نشان دهید در مقابل وقتی که پرزنت کننده برای شما صرف می کند، شما نیز برای او ارزش واحترام قائل هستید.
o مهمترین کار شما در زمان برگزاری یک جلسه، نشستن و گوش دادن با دقت به سخنان سخنگو می باشد، حتی نت برداری از سخنان نیز بسیار مفید می باشد. هر زمان که احساس کردید دوست شما تمرکزش را از دست داده با گفتن جمله ی «دقت کن این قسمت، قسمت مهمی است»، دوباره تمرکز او را متمرکز کنید. پس فراموش نکنید که در هنگام جلسات همیشه با دقت به برگزار کننده توجه کنید. میزان دقت وتمرکز شما بیانگر میزان علاقه شما به این کار می باشد و شما با رفتار خود در جلسه معرفی به دوست خود نشان خواهید داد که چقدر این کار را جدی گرفته اید. زیرا در حقیقت دوست شما ابتدا به رفتار شما توجه می کند و سپس به سخنان سخنگو.

o به هیچ عنوان سر خود را پایین نیندازید، چرت نزنید، هیچگاه خود را با سکه سرگرم نکنید، با سکه بازی نکنید، با دوستان دیگر صحبت نکنید و در زمان تشکیل جلسات هیچ کاری جز گوش دادن به سخنان برگزار کننده انجام ندهید.
o به هیچ عنوان سوال هایی را که معرف، از حاضران می پرسد- مانند سوال های صفحه مثالی از حسابداری شرکت و…- پاسخ ندهید واجازه دهید که دوستان شما راجع به سوال فکر کنند، تمرکز خود را به دست آورند و آن را جواب دهند. زیرا هدف از سوال کردن جلب تمرکز افراد در جلسه می باشد.
o به هیچ عنوان سخنان دوست خود را قطع نکنید و هیچ توضیحی را اضافه نکنید. فقط گوش دهید و مواردی که برگزارکننده جلسه فراموش کرده، یادداشت کرده و در آخر جلسه یادآوری کنید. با این کار علاوه بر نشان دادن تبحر و اطلاعات خود به دوستتان، عملا نشان دهید که چقدر این کار را جدی گرفته و در انجام آن بسیار فعال هستید. بنابراین هیچگاه با اضافه کردن توضیحی، تمرکز حاضران را به هم نزنید.
o پس از اتمام جلسه معرفی، وظیفه شما به عنوان معرف دوسستان، انجام راهنمایی های زیر می باشد. شما باید جملات زیر را به ترتیب، به دوستانتان که تازه با Qi آشنا شده اند بگویید. توجه کنید که اگر این جملات توسط برگزارکننده جلسات یا شخص دیگری غیر از شما بیان گردد، نتیجه عکس خواهد داشت زیرا دوستتان فکر می کند که آن فرد قصد گمراه کردن و کلاه گذاشتن بر سر وی را دارد. بنابراین اگر و تنها اگر این جملات از طرف شما -که مورد اعتماد دوستتان هستید- بیان شود، مفید و موثر خواهد بود. توجه کنید که اهمیت بیان این جملات، بیشتر از اهمیت معرفی سیستم می باشد. بگویید: شما به سه دلیل ممکن است بخواهید که راجع به این سیستم با دوستان خود صحبت کنید:
۱- به دلیل نداشتن اطلاعات کافی بخواهید راجع به صحت این سیستم با دوستان خود مشورت کنید که این کار اشتباه است زیرا علاوه بر اینکه نت ورک مارکتینگ در ایران استفاده نمی شود و کسی با آن آشنایی ندارد، طرح تجاریQi یک طرح جدید- هفت ساله- در سطح جهان است که حتی اکثر اقتصاددانان نیز از این طرح و نحوه انجام محاسبات مربوط به قیمت گذاری روی اجناس و میزان پرداخت سود بی اطلاع می باشند، پس اطلاعات فعلی شما از اطلاعات دوستان شما در این زمینه بیشتر است و مشورت کردن با آن ها نه تنها بی فایده است بلکه باعث ایجاد یک دید منفی در آن ها و در نتیجه در خود شما خواهد شد، مثلا اگر شخصی قصد خرید ماشینی را داشته باشد به جای مشورت با دوستان خود با فردی مشورت خواهد نمود که در این ار دارای تجربه و تخصص باشد بنابراین فقط افرادی شایسته مشورت کردن می باشند که از این سیستم اطلاعات کافی داشته باشند. بنابراین من به شما قول می دهم که با هر کسی که مشورت کنید حتما جواب منفی می دهد و خواهد گفت که این سیستم اشتباه و کلاهبرداری است. تنها و بهترین راه جهت تحقیق در این زمینه اینترنت است. در سایت های خبری، علمی، تجاری، تبلیغاتی، وبلاگ ها و دانشگاه ها اطلاعات جامعی در زمینه نت ورک مارکتینگ و Qi پیدا خواهید کرد.

۲- اگر اطمینان کافی جهت ورود به این سیستم در شما ایجاد شده و بخواهید افراد جدیدی را وارد مجموعه کنید، نباید خودتان سیستم را برای آنها توضیح دهید چون این کار اشتباه است. زیرا همانطور که اگر من یک آهنگ زیبا و جدید از یک خواننده محبوب شما را بشنوم و سپس آن را برای شما بخوانم، به دلیل اینکه من از علم موسیقی بی اطلاعم و صدای مناسبی نیر ندارم نه تنها شما از آن آهنگ لذت نمی برید، بلکه کاملا از آن دلزده هم می شوید. پس دقت کنید که هر چند موضوع خوب و جالبی را فرا گرفته اید اما به دلیل نداشتن اطلاعات کافی راجع به آن، نحوه انتقال آن و کاتالوگ های مورد نیاز نمی توانید آن را منتقل کنید. پس بیان و انتقال این موضوع را به عهده من و بالاسری های من بگذارید. فراموش نکنید که این سیستم یک روش سریع برای پولدار شدن نیست بلکه یک روش مطمئن برای پولدار شدن می باشد و عجله کردن در این سیستم باعث ضرر کردن خود شما خواهد شد.
۳- سپس بگویید قبل از وارد کردن دوستان جدید ابتدا باید خود عضو شوید زیرا اولین سوال دوستان شما این است که آیا خود شما وارد شبکه شده اید یا نه و اگر جواب شما منفی باشد آن ها کاملا بی اعتماد می شوند زیرا شما شک خود را به آن ها القا می کنید وامکان ورود آن ها به این سیستم کاهش می یابد. فراموش نکنید که اولین اصل این تجارت صداقت است و شما هرگز نباید که دروغ بگویید که وارد این سیستم شده اید. در ضمن بعضی از دوستان شما فکر می کنند که اگر ابتدا دو نفر خود را پیدا کنند و پس از مطمئن شدن از ورود آن ها خود وارد سیستم شوند (زرنگی!!!) ریسک این کار را از بین برده اند. این تفکر مانند این است که شما قصد برپایی یک مجتمع آموزشی را داشته باشید، اما قبل از آن شروع به گرفتن چک تضمینی از دوستان خود جهت آمدن به آموزشگاهتان را نمایید. مسلما شما موفق نخواهید شد زیرا همانطور که می دانید برای راه اندازی یک آموزشگاه ابتدا باید مکان آن را اجاره یا خریداری کرد و سپس ابزار آموزشی مورد نیاز را تهیه کرد و همین طور مدرسان با تجربه را استخدام نمود و سپس شروع به فعالیت و تلاش و ثبت نام دانشجویان نمود و در آخر به سود رسید.

o توجه کنید که حتما مطالب فوق را باید خود شما که دوست خود را جهت معرفی آورده اید به دوستتان بگویید. زیرا اگر کسی که معرف سیستم بوده، آن را بگویید. دوست شما حتما به آن عمل نخواهد کرد.

o می توانید راجع به نت ورک مارکتینگ، سابقه آن، نحوه فعالیت و موفقیت های آن برای دوست خود بیشتر توضیح دهید. در واقع نشان دهید که واقعا وارد یک سیستم جهانی قوی و پر قدرت تجاری شده اید و دید وسیع و انگیزه زیادی برای انجام این تجارت دارا می باشید.

o حتما به دوست خود بگویید که بابت معرفی سیستم هیچ منتی بر گردن او نیست و شما هیچ توقعی از او ندارید و اگر به شما جواب نه بدهد شما هرگز ناراحت نخواهید شد و ضرر هم نخواهید کرد. بگویید که این قضیه تنها بهانه ای برای دیدار و گپ زدن با او بوده و تنها قصد شما دادن این فرصت به وی بوده است و این حس را به وی القا کنید که مجموعه شما در حال رشد می باشد و بدون او هم به سود خود خواهید رسید. سپس بگویید یکی از بهترین چیزها در این تجارت پیدا کردن دوستان جدید و محکم تر و صمیمی تر شدن با دوستان قبلی است.

o اکثر دوستان با این دید از جلسه خارج می شوند که باید ده نفر را شخصا به این سیستم معرفی نمایند تا به سوددهی برسند، به آن ها یادآوری کنید که به صورت نرمال با معرفی و آموزش دو نفر به آسانی می توانند کار خود را شروع کنند و به نتیجه برسند. این مساله بسیار مهم می باشد پس حتما با مثال های مختلف این نکته را به دوست خود بفهمانید.

o مشکل اکثر دوستان برای شروع این کار مبلغ اولیه آن است. زیرا این کار به صورت یک کار بلندمدت و با درآمد عالی نمی بینند. باید تصویر آینده را برای آن ها در ذهنشان مجسم کنید. بگویید مسلما هر کس از روز اول هزاران زیر مجموعه ندارد، اما کم کم و به صورت تصاعدی زیرمجموعه ها رشد خواهند کرد. با مثال های متعدد آینده را به آن ها نشان دهید. سپس بگویید که با این مبلغ هیچ جای دنیا هیچ کار و تجارتی را نمی توان راه اندازی کرد و روی این مطلب تاکید کنید که به این دلیل که عضو شبکه ای می شوید هزینه شروع این تجارت بسیار پایین است اما سود خوبی دارد.
o از دادن هرگونه توضیح اضافی و زدن مثال های دیگر جدا خودداری کنید! و فقط از مثال های استاندارد همین سیستم استفاده نمایید. همچنین به هیچ عنوان از این سیستم –به طور مستقیم- تعریف نکنید.

o به هیچ عنوان برای ورود دوستان خود عجله و اصرار نکنید در غیر اینصورت به دوست خود القا خواهید کرد که با ورود وی به شما سود خواهد رسید. مثلا حتی اگر دوست شما گفت سیستم بسیار عالی است و حتما وارد خواهد شد ولی فعلا پول وی حاضر نیست و یک ماه دیگر به سیستم وارد می شود، به جای اینکه مثلا بپرسید خوب چقدر پول کم داری؟ تا به وی قرض دهید در کمال آرمش و اطمینان بگویید که هیچ عجله ای نیست و اتفاقا فرصت بیشتری برای تفکر و تصمیم گیری، در اختیار دارید. سپس بگویید با دوستانی که مدتی صبر کردند و موفقیت و پیشرفت دوستان خود را در این سیستم دیده اند، با انگیزه و ایمان بیشتری وارد این سیستم شده اند. با این کار وی را برای سریع تر وارد شدن به این سیستم ترغیب می کنید.

o اگر هنوز به سودی دست نیافته اید به هیچ عنوان راجع به سودهای این سیستم صحبت نکیند. مثلا نگویید که قرار است من این کار را بکنم یا فلان چیز را بخرم زیرا با این کار به دوست خود القا می کنید که در صورتیکه وارد این سیستم شود شما موفق خواهید شد، یعنی فقط قرار است که به آرزوهای خودتان برسید! و دوست شما این مطلب را برداشت خواهد کرد که صورت ورود به سیستم، تنها در حالتی سود خواهد کرد که بتواند دوستانش را وارد سیستم کند و در حقیقت شما این مساله را القا می کنید سود هر شخصی در گرو ورود دوستانش به این سیستم است. بگذارید افرادی که به سود رسیده اند، با شوق و اطمینان از سود واقعی خود تعریف کنند، یا از سود افرادی که به سود رسیده اند صحبت کنید با این کار عملا به دوست خود این نکته را می گویید که حتی قبل از ورود شما به این سیستم افراد زیادی سود زیادی برده اند و اگر شما هم وارد این سیستم نشوید اتفاق خاصی نخواهد افتاد و هر کس پس از ورود به این سیستم سود زیادی خواهد برد و برداشت دوست شما به این صورت خواهد بود که به این دلیل که تا قبل از اینکه من وارد سیستم شوم، آن شخص سود زیادی برده و سوددهی وی ادامه دارد، پس اگر من هم وارد سیستم بشوم حتما سود زیادی خواهم برد.

o اگر دوست شما در همان لحظه تصمیم خود را برای ورود به سیستم نگرفت از وی بخواهید که بیشتر فکر و تحقیق کند و نتیجه را به اطلاع شما برساند و به او بگویید که با او در تماس خواهید بود.

 

شما باید چه بکنید عکس العمل افراد ۱۰نفر حالت روحی افراد
حتما از آن ها دوری کنید احتمال ورود آن ها به سیستم بسیار پایین می باشد ۲ منفی
آن ها را در جریان موفقیت های خود قرار دهید پس از دیدن موفقیت شما به سیستم وارد می شوند ۳ منفی
به پیگیری مرتب نیاز دارند نیاز به زمان دارند، می گویند جای ما را نگه دار! ۳ مثبت
لیدرهای موفقی خواهند شد آموزش آن ها را فراموش نکنید همان لحظه ثبت نام کرده و یا فردای آن روز راس ساعت مشخص با شما قرار خواهند گذاشت ۲ مثبت

۷- پیگیری (fallow up):
اگر بخواهیم این تجارت را با بازی گلف مقایسه کنیم کل شش مرحله اول مانند زمانی است که چوب گلف را به عقب برده و به توپ ضربه می زنیم. حال اگر پس از ضربه زدن چوب گلف را متوقف کنیم توپ به سمت هدف پرتاب نمی شود و همانجا بر روی زمین می افتد. ولی اگر در ادامه ضربه، چوب را به سمت جلو امتداد دهیم، توپ ما به سمت هدف حرکت خواهد کرد. در این تجارت، بخش پیگیری مانند بخش دوم حرکت چوب می باشد و در حقیقت پنجاه درصد کار در این مرحله انجام می گردد. بدون پیگیری شما، هیچ کدام از دوستانتان وارد این شبکه نخواهند شد. نکته مهم، وظیفه شما در این مرحله می باشد. وظیفه مهم شما پس از جواب دادن به سوالات افراد، ساختن یک دید کامل از آینده و ملموس کردن سود این سیستم برای دوستانتان است. پس از معرفی شدن این سیستم توسط خود شما یا بالاسری هایتان به دوستانتان، حداکثر بعد از ۲۴ ساعت یا یک روز با دوست خود تماس بگیرید و پس از یادآوری QI از وی نتیجه تحقیقات او را بپرسید. فرض کنید شما قطعه آهنی را گداخته اید و حداکثر یک روز وقت دارید تا آن را شکل دهید. مثلا برای آغاز صحبت می توانید از جمله هایی مانند آیا مطلب جدیدی پیدا کرده ای یا آیا تحقیقاتی کردی استفاده کنید و اگر سوال یا اشکالی داشت جواب او را بدهید و اگر جواب مناسب برای سوال وی نداشتید بدون سعی کردن در جواب دادن و دفاع از سیستم بلافاصله با بالاسری های خود تماس بگیرید و جواب مناسب را جویا شده و سپس در اختیار دوست خود قرار دهید.

o مرحله پیگیری باید به صورت حضوری انجام شود. در هر حال شما باید با رفتار خود، به دوستتان نشان دهید که چقدر به این کار ایمان دارید و مطمئن هستید. بهترین روش برای نشان دادن این مطلب این است که بدون آوردن بهانه و اتلاف وقت مستقیما و با اطمینان، پیگیری را شروع کنید. در غیر این صورت با رفتارتان به دوست خود خواهید گفت که اینقدر به این کارتان مطمئن هستید که حتی برای صحبت کردن راجع به آن، به یک بهانه احتیاج دارید.

o حتما به دوست خود اطمینان دهید که که در قبال وقت و زحمتی که برای او می کشید هیچ توقعی ندارید و در صورت انصراف او هم اصلا ناراحت نمی شوید و هیچ ضرری هم نخواهید کرد.

توضیحات داده شد فوق در این زمینه را مجددا برای وی توضیح دهید و بگویید: زمانی که شخصی یک ایده تجاری تازه برای درآمدسازی پیدا می کند، معمولا با اعتباری که دارد سرمایه اولیه برای شروع آن را فراهم می کند و سپس پس از اینکه آن کار به سوددهی رسید از درآمد آن سرمایه اولیه را بازپرداخت می کند. مثلا کسی که قصد تاسیس یک شرکت تجاری یا کارخانه ای دارد با گرفتن وام یا اعتبار، آن را راه اندازی می کند و سپس از درآمد آن شرکت یا کارخانه هزینه اولیه را پرداخت می کند. سپس بگویید در واقع ما پیشنهاد خرید محصول به کسی نمی دهیم بلکه راهی جهت سرمایه گذاری، به دوستمان معرفی کنیم. این کار نیز همانند یک سرمایه گذاری میان مدت و با سود بسیار خوب می باشد.
o دوستان شما به دلیل کم بودن مبلغ اولیه این تجارت آن را جدی نمی گیرند. به آن ها بگویید به این دلیل که شما می توانید به صورت رایگان از امکانات بالاسری ها- مانند دفتر کار و اطلاعات- استفاده کنید، هزینه شروع بسیار کاهش می یابد. بگویید شما در این کار شریک بالاسری های خود می شوید و کلیه راه ها و رموز این کار را از آن ها فراخواهید گرفت. برخلاف کارهای دیگر که هیچ مدیری رموز کار خود را در اختیار کارمندانش قرار نمی دهد و امکان استفاده از امکانات خود را به کارمندانش نمی دهد. سپس بگویید اتفاقا همین مساله یکی از نقاط قوت این سیستم است زیرا به دلیل مبلغ کم همه می توانند در آن سرمایه گذاری کنند.

o اگر احساس کردید دوست شما از انجام یک کار جدید وحشت دادرد یا قدرت ریسک انجام یک کار جدید را ندارد به او بگویید که در طبیعت انسان هم مانند تمام اشیاء موجود در طبیعت اینرسی وجود دارد. یعنی انسان در برابر تغییرات مقاوم است و از تغییرات فراری است. برای همین افراد به صورت ناخودآگاه برای ورود به این سیستم مقاومت می کنند. این تجارت تغییرات بنیادینی در خود فرد و روابط فردی و اجتماعی او پدید خواهد آورد. در ابتدا فرد با یک تجارت جدید آشنا می شود و با فراگیری اصول آن می آموزد که چگونه با کمک کردن به دیگران درآمدی داشته باشد. در ادامه و به تدریج، به دلیل رشد زیر مجموعه هایش تبدیل به یک مدیر موفق می شود و راه و روش اداره زیرمجموعه هایش را فرا می گیرد. ساعت کارش کم کم از چهارچوب ساعت ادارات و شرکت ها خارج می شود و در حقیقت خود شخصا ساعت کاری خود را تنظیبم می کند. هیچ مدیری بالاسر او نیست و کاملا آزادی عمل دارد. درخواهد یافت که تنها در برابر خود مسئول است و جای جوابگویی به مدیر خود، باید جوابگوی خود باشد. در همین میان دوستان زیادی پیدا می کند که همیشه و همه جا در کنار او هستند و به او در همه کار کمک می کنند زیرا با او هم هدف هستند و در نهایت به دلیل درآمد رؤیایی خود می تواند نحوه زندگی خود را عوض کند. مثلا به جای ۶ روز کار برای ۱ روز استراحت می تواند ۱ روز کار کند و ۶ روز به امور دیگر برسد. رویارویی با همه این تغییرات بسیار مشکل و پذیرفتن آن ها بسیار دشوار می باشد زیرا انسان از تغییر در زندگی وحشت دارد.
o اگر دوست شما به این فکر بود که به تنهایی نمی تواند ۱۰۰ نفر را وارد مجموعه کند و مجموعه خود را رشد دهد به او بگویید هر راه طولانی با یک قدم کوچک آغاز می گردد و سپس در ذهن او این تصویر را ایجاد کنید که اگر بتواند در هر سمت خود یک نفر مانند کسی که جلسه معرفی را برای او انجام داده- لیدر(LEADER)- تربیت نماید، زیر مجموعه او چگونه رشد خواهد کرد. اگر در هر سمت ۲ لیدر داشته باشد چه؟ و اگر در هر سمت ۱۰ لیدر داشته باشد پس از یک سال مجموعه او چقدر رشد خواهد کرد. پس از ۱۰ سال چه؟

o اگر دوست شما با شخصی که مدتی قبل TC دریافت کرده و در این کار ناموفق بوده، مشورت نموده و کاملا نسبت به این کار بدبین و منفی شده باشد، به او یادآوری کنید، اولین اصلی که در قسمت معرفی، بازده این تجارت مطرح شد، آموزش، تمرین و حمایت کامل بالاسری ها است و موفقیت در این تجارت بیش از ۹۰ درصد به همین آموزش، تمرین و حمایت کامل بالاسری ها بستگی دارد. به دوست خود اطمینان دهید که مطمئنا آن شخص از حمایت و آموزش بالاسری هایش بهره مند نبوده. از او بخواهید که از آن شخص بپرسد که آیا با روال منطقی با این سیستم آشنا شده؟ آیا سیستم را توسط کاتالوگ به دوستان خود معرفی کرده یا مثلا با تلفن این کار را انجام داده؟ آیا بالاسری های او در برگزاری جلساتش به وی کمکی کرده اند؟ آیا اصول گفته شده برای برگزاری جلسات را رعایت کرده؟ آیا بالاسری های او آموزش لازم را به او داده اند و در تمرین های او کمکی کرده اند؟ آیا متن های آموزشی و سی دی های آموزشی در اختیار او قرار گرفته؟ آیا در جلسات هفتگی و ماهانه آموزشی و تمرینی این تجارت شرکت کرده؟ آیا با یک لیدر در ارتباط بوده تا در این سیستم کمکش کند؟ به سادگی می توان نشان داد افرادی که در این تجارت موفق نبوده اند هیچ کدام از اصول گفته شده در این متن را رعایت نکرده اند! زیرا هیچ پشتیبان و کمکی برای انجام این کار نداشته اند. به عنوان مثال به دوست خود بگویید اگر شما به من شغلی را معرفی کنید مثلا بگویید که کار کامپیوتر درآمد خوبی دارد و من مغازه ای در بازار اجاره کنم و پس از مدتی متضرر و ورشکست شوم، مسلما مقصر تجارت کامپیوتر نیست و نمی توان گفت که این اشتباه وغلط و بی نتیجه و سود است، زیرا من به این دلیل شکست خورده ام که راه وچاه و نحوه انجام این تجارت را بلد نبوده ام و از تجربیات کسی نیز استفاده نکرده ام. به سادگی و با اطمینان بگویید کسانی در این تجارت موفق خواهند شد که اصول آن را توسط آموزش بالاسری ها فراگرفته واستفاده کنند.

o افرادی که قاطعانه و بدلایلی مانند عدم اعتقاد به این نوع سیستم ها جواب منفی می دهند را فعلا کنار گذاشته و دیگر پیگیری نکنید تا سکه و اولین چک خود را دریافت کرده و سپس به آن ها نشان دهید. اگر دوباره مخالفت کردند آن ها را فراموش کنید. بدانید که این مشکل از طرف شما نبوده که آن ها وارد این شبکه نشدند بلکه آن ها افرادی هستند که نمی توانند آینده این سیستم را در ذهن خود تصویر کرده و برای این سیستم برنامه ریزی کنند و در حقیقت به خود نه گفته اند، نه به شما.

o هیچگاه پس از شنیدن جواب منفی از دوست خود، رابطه خود را با او قطع نکنید. مثلا اگر از دوستی چند ماه یا بیشتر خبری نداشتید و به خاطر این موضوع با وی ارتباط برقرار نمودید، ارتباط خود را با او حفظ کنید مثلا هر ۲ هفته یکبار با وی تماس بگیرید و نشان دهید که این موضوع تنها بهانه ای برای ایجاد مجدد رابطه دوستی بین شما بوده. این کار باعث می شود که آن شخص فکر نکند که تنها قصد شما از تماس با وی داشتن درآمدی از جانب وی بوده است. پس از مدتی دوست شما جویای موفقیت های شما می شود و با دیدن سودهای دریافتی شما، حتما برای ورود به سیستم تشویق می گردد. در ضمن شما می توانید هرگاه که یک یا چند ورودی جدید داشتید، با وی تماس بگیرید و آن شخص را در جریان رشد مجموعه خود قرار دهید و او را برای وارد شدن و فعالیت کردن تشویق نمایید. توجه کنید که معمولا عده این افراد از ۱۰ نفر تجاوز نمی کند، بنابراین وقت زیادی را از شما نخواهد گرفت.

o هیچگاه به دوست خود برای خرید اصرار نکنید، فقط اطلاعات صحیح را در اختیار او قرار دهید. اکثر افراد از شما تضمینی جهت سودآور بودن این سیستم می خواهند، شما در عوض بگویید در صورت انجام درست و صحیح این کار و پیروی از نوشته های این متن و سی دی های آموزشی موجود، این سیستم سودآور خواهد بود. اگر دوست شما پرسید چرا با ندادن یک تضمین، یک مشتری خودش را که می تواند خیلی موفق باشد را از دست می دهد، بگویید به این دلیل که خود شرکت ۱۰۰% تضمین کرده که با دادن چنین تضمینی این شخص موفق نخواهد شد و تنها کسانی در این تجارت موفق خواهند بود که با دید باز، درست و کامل وارد این تجارت شوند.

 

اگر شما کاری را که همیشه کرده اید، انجام دهید، در نتیجه هر چه را که داشته اید، خواهید داشت.

 

o همانطور که گفته شد مهمترین وظیفه شما در این مرحله، پس از جواب دادن به سوالات و اشکال های دوستتان، ساختن یک دید از آینده و ملموس کردن سود این سیستم برای آن ها است زیرا اکثر دوستان نمی توانند سیستم باینری را درک کنند و رشد سوددهی آن را متوجه شوند. با مثال های مختلف، سوددهی را برای آن ها ملموس کنید. ابتدا دلایل خود برای ورود به سیستم را به آن ها بگویید (بخش ۱) سپس برنامه دوستانتان را برای آینده جویا شوید و مثلا بپرسید: آیا حساب کرده با درآمد فعلی کی می تواند صاحب خانه و ماشین گردد. به آن ها نشان دهید که این تجارت، تجارتی برای دستیابی به اهداف و رویاهای آن ها می باشد. در دوست خود این جسارت را ایجاد کنید که راجع به این موضوع فکر کند که چرا متوسط درآمد ماهانه یک ایرانی در ایران ۲۰۰.۰۰۰ تومان است و در آمریکا ۵۰۰۰$ یا حتی بیشتر؟

ما نمی توانیم راه حل مساله را در همان سطحی که ایجاد شده پیدا کنیم.
به همین خاطر خلاقیت و شهامت لازم است.

 

o دقت کنید که هر فرد با انگیزه و دلیل خاصی وارد این سیستم خواهد شد. بعضی ها به خاطر درآمد، بعضی ها به خاطر زیبایی محصولات، بعضی ها به خاطر جدید بودن نوع این تجارت و استراتژی های خاص آن، بعضی ها به دلیل انجام ریسک، بعضی ها به خاطر سفرهای تفریحاتی و… بنابراین با توجه به شناختتان از دوستتان، بیشتر روی علایق و انگیزه های وی جهت ورود به سیستم تمرکز نمایید.

o فراموش نکنید که دوستان شما هنوز تمرکزی روی این تجارت ندارند و به احتمال زیاد دوست شما به طور کامل این سیستم را درک نکرده و به سرعت این سیستم وحرف های شما را فراموش می کند. پس در کمال صبر و حوصله در تکرار مطالب، ساختن و نشان دادن آینده به آن ها تردید نکنید. مثلا می توانید stage projection 10 را در بازه های ۶ ماهه ولی در ۱۲ stage برای دوست خود بازگو کنید . حساب کنید که اگر ۶ ماه طول بکشد که هر فرد تنها ۲ نفر را پیدا کند باز بعد از ۶ سال بیش از ۳۲۰۰۰۰ دلار درآمد خواهند داشت.

o همانطور که گفته شد بهترین افراد برای معرفی، دوستان نزدیک و صمیمی و آشنایان نزدیک می باشند، زیرا شما هر روز با آن ها در تماس هستید و می توانید این مساله را به آن ها یادآوری کنید و پیگیری خود را انجام دهید. حتی بدون هیچ گونه خجالتی می توانید به بهانه ای گوناگون آن ها را مجددا در جلسات شرکت دهید و در انتها به سوالات آن ها جواب دهید. این جلسات انرژی می دهد و باعث جلب اعتماد و ایجاد انگیزه در آن ها می گردد.

گاهی اوقات بعضی از دوستان نمی توانند سیستم را باور کنند و به آن اعتماد کنند. یکی از روش هایی که ممکن است اعتماد آنها را به این سییستم جلب کند، این است که هنگامی که در مجموعه خود یک ورودی جدیدی دارید، از آن دوست یا دوستان خود دعوت کنید تا عینا شاهد ورود افراد جدید به این سیستم باشند.

o افرادی که در قدم اول به شما جواب مثبت نمی دهند را هرگز از دست ندهید. این افراد برخلاف افراد دیگر که معمولا بلافاصله تصمیم خود را جهت ورود به سیستم اخذ می کنند و سپس، پس از یک هفته، از انجام این کار پشیمان می شوند و این موضوع را فراموش می کنند، افرادی هستند که عموما یا کاری را آغاز نمی کنند و یا در صورت شروع کاری، آن را بسیار جدی، پر تلاش و با انرژی دنبال می کنند و در صورت دریافت اطلاعات کافی درست و منطقی و صرف شدن زمان لازم برای آن ها با داشتن یک دید صحیح و درست از آینده سیستم، وارد این شبکه خواهند شد و بسیار موفق خواهند بود.
o فراموش نکنید که مرحله پیگیری مهمترین مرحله در این تجارت می باشد و گاهی باید تا ۷ بار به شیوه های مختلف این سیستم را به افراد معرفی کرد (رفع آبجکشن ها) تا وارد شبکه شوند و در صورت عدم پیگیری توسط شما، این افراد وارد مجموعه نخواهند شد.

 

هرگز از تلاش باز نایست، تنها از قعر دره است که قله بلند به نظر می رسد.

۸- خرید (purchase):
به هیچ عنوان زمانی که شخصی قصد خرید دارد زمان مناسبی برای معرفی سیستم به دوستان آن شخص نمی باشد. زیرا هر کس پس از ورود به سیستم باید حداقل مدتی را صرف کلاس های آموزشی این سیستم و آموزش و تمرین نحوه انجام این تجارت، به خصوص آموزش مراحل دعوت کردن و پیگیری نماید. سپس شروع به دعوت کردن دوستانش جهت معرفی سیستم نماید.

o بعضی از دوستان برای سرعت بخشیدن به روال جذب زیرمجموعه ها، فرم های مربوط به خرید را در اختیار دوستانشان می گذارند و با گرفتن پول، خود شخصا اقدام به خرید می کنند. توصیه می شود هنگام خرید حتما شخصی که قصد خرید دارد حضور داشته باشد و شاهد خرید باشد. پس از انجام شدن خرید، رسید خرید را پرینت گرفته و به دوست خود بدهید و ورود وی را به این شبکه تبریک بگویید.

o به هیچ عنوان برای ورود دوستان به این شبکه و برای خرید وی، به وی پولی قرض ندهید! QI اکیدا ایجاد هرگونه رابطه مالی و ریالی با زیر مجموعه ها و بالاسری ها را به شدت رد می کند.

 

آنان که کاری را ناممکن می پندارند، با شنیدن خبر انجام آن توسط دیگران، فقط یکه می خورند.

 

با طی کردن مراحل فوق شما به آسانی ولی در طول زمان موفق به جذب افراد جدید می شوید. اما از این زمان به بعد وظیفه اصلی شما برای آموزش دوستتان آغاز می گردد. فراموش نکنید که رمز رشد مجموعه شما آموزش و تمرین می باشد، زیرا بدون آموزش، دوست شما نه انگیزه ای برای انجام این کار دارد و نه نحوه انجام این تجارت را می داند.

۹- حمایت (caddying):

پس از ورود دوستتان به شبکه تنها ۲۴ ساعت فرصت دارید تا با وی تماس بگیرید و به او اعلام نمایید که هدف شما از معرفی سیستم به وی چه بوده و از این به بعد به چه دلایلی باید همیشه همراه وی باشید و در همه جا به وی در انجام این تجارت کمک کنید تا در نهایت ، همراه هم به چه هدفی برسید. توجه کنید که انجام این کار، بسیار مهم وضروری است.

۱۰- همانندسازی (Duplicate):

تنها، تنها و تنها شرط لازم و کافی برای به سود رسیدن در این سیستم، این است که شما خود را متعهد نمایید که تمام زیرمجموعه هایتان خصوصا افرادی که شما معرفشان هستید را به سود برسانید و در غیر اینصورت به هیچ عنوان موفق نخواهید بود. به همین منظور این جزوه به صورتی تنظیم شده که شما بتوانید آن را تنها یا همراه با بالاسری ها و یا زیر مجموعه هایتان مطالعه و اجرا کنید و برآن مسلط شوید. شما با خواندن این جزوه برای دوستانتان به راحتی می توانید روال انتقال و تکثیر اطلاعات را به آنها نشان دهید. کافی است زیر مجموعه های شما، مانند شما این جزوه را برای زیرمجموعه هایشان بخوانند و با هم تمرین کنند و همین روال ساده در مجموعه شما گسترش پیدا کند و همانند سازی شود تا زیرمجموعه هایتان به سود برسند.

(ادامه دارد…)

برگرفته شده از:صاحب نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.