آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

**ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
**ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
**ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
**نظر یادت نره**

آخرین نظرات
نویسندگان


ترفند هرمی که از سوی این شرکت ها دنبال می شود، نوعی مدل کسب‌و‌کار غیر پایدار است. شکل کلی آن به این صورت است که افراد با پرداخت مقداری پول عضو شرکتی می‌شوند تا در آینده با به عضویت در آوردن چند نفر دیگر و رشد زیرمجموعه مشتریان به چند برابر حق عضویت دست پیدا کنند. برخی از این شرکت‌ها به واسطه عضویت باواسطه نیز به اعضایشان حق‌الزحمه می‌دهند ولی در اکثر این سیستم‌ها، عضو می‌بایست دست‌کم دو نفر را مستقیماً به شرکت معرفی کند.

تبعات و فعالیت این شرکت ها برای وضعیت اجتماعی خانواده ها و همچنین وضعیت اقتصادی جامعه بسیار زیاد است و سر ریز آن در قالب پرونده های قضایی به سمت دستگاه قضا در جریان است.یکی از این شرکت های هرمی که منجر به تشکیل پرونده قضایی در قوه قضائیه شده است، "شرکت ابر تجارت کهکشان" است که متاسفانه بسیاری از خانواده ها در حال حاضر درگیر این پرونده و تخلفات این شرکت هستند.

شرکت ابرتجارت کهکشان در تاریخ 20 مهرماه سال 90 با هدف بازاریابی شبکه ای غیرهرمی در امر توزیع کالا تاسیس و شروع به کار کرد.با توجه به شکایت افراد متعدد، موضوع فعالیت این شرکت مورد بررسی قرار گرفت که با استعلام از مراجع ذیصلاح اعلام شد که شرکت مذکور اقدام به فعالیت هرمی از طریق عضوگیری و فروش اجباری کالا از طریق افزایش عضو و همچنین توزیع مواد آرایشی و بهداشتی به صورت غیرمجاز و قاچاق کالا می‌کرده است.

سرگروه های اصلی این هرم با تأسیس این شرکت هرمی با عنوان "ابر تجارت کهکشان" به صورت غیر قانونی فعالیت خودر را آغاز و با تشکیل 4 شعبه مجزا از هم در یک ساختمان تجاری سعی در کلاهبرداری از مردم را داشتند.

در پی محرز شدن تخلفات شرکت بازاریابی شبکه ای «ابر تجارت کهشکان» و در راستای پیشگیری از مالباخته شدن مردم، مجوز فعالیت این شرکت به استناد ماده 20 آیین نامه اجرای چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر اصناف در فضای مجازی از سوی مرکز اصناف و بازرگانان و دبیر هیأت عالی نظارت لغو شده و شرکت مذکور در حال حاضر مجاز به فعالیت نمی باشد.

عمده فعالیت این شرکت در استان های فارس،گرگان و اذربایجان شرقی بوده است.

27 دی ماه سال 94 بود که حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی حقی» دادستان عمومی و انقلاب گرگان از رسیدگی نهایی به پرونده شرکت تجاری ابر تجارت کهکشان در دادسرای تهران به خبرگزاری میزان خبرداد و گفت: 6نفر از متهمان پرونده شرکت تجاری ابرتجارت کهکشان که از استان‌های فارس و آذربایجان شرقی اقدام به فروش محصولات بهداشتی، آرایشی و چرمی در گرگان می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: این افراد با تشکیل شرکت هرمی به بهانه‌هایی چون اعطا پورسانت به افراد اقدام به عضوگیری می‌کردند که با هوشیاری مراجع قضایی و مردم درمدت کوتاهی دستگیر و روانه زندان شدند.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان در ادامه بیان کرد: متهمان این پرونده به اتهام اخلال در نظم اقتصادی دستگیر شده‌اند که پس از قرار مجرمیت و با تعیین وثیقه 100 میلیون تومانی برای هر کدام از این افراد به دلیل وجود شرکت اصلی در تهران موضوع برای ادامه رسیدگی به دادسرای تهران ارسال شده است.

«علی القاصی مهر» رئیس کل دادگستری فارس هم در این خصوص به میزان گفت: با توجه به وجود کالای قاچاق در انبار دستور پلمپ انبار مربوطه صادر شده است. با توجه به وصول شکایت‌های متعدد و مدارک و مستندات موجود در پرونده، سایت شرکت مذکور فیلتر و مسدود شده و روند رسیدگی و ادامه تحقیقات در شعبه تحقیق دادسرا ادامه دارد.

اغلب شرکت های بازاریابی شبکه ای از اهداف اصلی ترسیم شده در اساسنامه که همان عرضه محصولات مفید و پرمصرف، رونق تولید داخلی، حذف واسطه ها و پویایی اقتصادی است؛ فاصله گرفته و اغلب به فروش محصولات خارجی قاچاق روی می آورند که ضمن لطمه به اقتصاد داخلی، بیشتر ترویج مصرف گرایی و گرایش به محصولات غیرضروری مانند لوازم آرایشی است.

شرکت ابر تجارت کهکشان تنها یک مورد از پرونده هایی است که باعث شده است افراد سودجو به بهانه فرصت های شغلی و کسب درآمد بیشتر،جوانان و بسیاری از خانواده ها را درگیر و قربانی کنند.

اغلب شرکت های بازاریابی شبکه ای از اهداف اصلی ترسیم شده در اساسنامه که همان عرضه محصولات مفید و پرمصرف، رونق تولید داخلی، حذف واسطه ها و پویایی اقتصادی است؛ فاصله گرفته و اغلب به فروش محصولات خارجی قاچاق روی می آورند که ضمن لطمه به اقتصاد داخلی، بیشتر ترویج مصرف گرایی و گرایش به محصولات غیرضروری مانند لوازم آرایشی است. اغلب محصولاتی در فرایند فعالیت بازاریابی شبکه ای عرضه می گردد دارای کیفیت نازل با قیمت های غیرمتعارف است که این امر باعث فریب افراد می گردد.

مردم می توانند به منظور اطلاع درخصوص ضوابط و مقررات بازاریابی شبکه‌ای و شرکت‌های مجاز، به آدرس اینترنتی www.networkmarketing.mimt.gov.ir مراجعه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت هرمی شرکت های مذکور بلافاصله مراتب را به این معاونت و یا مرکز اصناف و بازرگانان اعلام کنند.
<

نظرات  (۱)

خب معلومه این شرکتم بدلیل قاچاق کالا جمع شد_ وگرنه نوع فعالیت این شرکتا بدون گرفتن حق،عضویته من متعجبم از اون فرد کم سوادی ک این متنو نوشته و ب همین تفاوت فاحش شرکت های،هرمی سالم و ناسالم دقت نداشته_  نکته بعدی نوع کالاهای،ارایه شده هستش ک اگه شما تو وزارت سر بزنید ی قسمت کالاهای،مجاز ب ارایه برای این شرکتا تعریف شده ک آرایشی بهداشتی هم جزو اونهاس_   درمورد قیمت محصولاتم نظر این خبرنگار واقعا کم سواد برای ما نباید ارزشی داشته باشه چون قیمت گذاری محصولات زیرنظر کمیته اصناف،صورت میگیره دوست من
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.