آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

**ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
**ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
**ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
**نظر یادت نره**

آخرین نظرات
نویسندگان

بزرگ ترین شرکت هرمی در روسیه، شرکت اِم . اِم .اِم (M.M.M) می باشد که 2 میلیون نفر را درگیر و حدود 1.5 میلیارد دلار سرمایه جمع آوری کرد.

ایران هشدار- بزرگ ترین طرح هرمی در روسیه، در دهه 1990 توسط شرکت اِم . اِم .اِم (M.M.M) شکل گرفت. این شرکت با درگیر کردن 2 میلیون نفر و جمع آوری نزدیک به 1.5 میلیارد دلار سرمایه، یکی از معروف ترین شرکت های هرمی در روسیه بوده است. این شرکت در ابتدای تأسیس خود وارد کننده تجهیزات اداری وکامپیوتری بود، اما در سال 1992 به دلیل مشکلاتی که برای شرکت در دریافت وام بانکی به دلیل اتهام فرار از پرداخت مالیات و همچنین مشکلات اقتصادی ایجاد شده در تجارت خارجی، بوجود آمد؛ شرکت وارد فعالیت های مالی گردید. یکی از فعالیت هایی که شرکت در اواسط سال 1993 به آن اقدام کرد و به تبع آن به رشد سریعی دست یافت، جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران سرمایه در یک طرح هرمی و تعهد به پرداخت سالانه ده برابر سرمایه اولیه بود. شرکت با ارتباطات کلامی قوی خود و تبلیغات جذاب اقدام به جلب توجه افراد کرد و توانست خود را به عنوان یکی از خوش نام ترین شرکت های روسی مطرح نماید؛ به طوری که در زمان اوج فعالیت، به طور متوسط روزی 11 میلیون دلار از طریق فروش سهام کسب کرد و 2 تا 5 میلیون سرمایه گذار نیز در این شرکت سرمایه گذاری انجام دادند. موفقیت های این شرکت منجر به تأسیس شرکت های دیگر گردید. یکی از این شرکت های تأسیس شده درآمد سالانه ای معادل 30 برابر سرمایه گذاری اولیه را تعهد کرده بود.
در 22 ژانویه سال 1994، پلیس مراکز «اِم . اِم . اِم» را به دلیل فرار از مالیات تعطیل کرد. این شرکت بین 50 میلیون تا 1.5 میلیارد دلار به سرمایه گذاران بدهکار شده بود و بیش از 50 سرمایه گذار به دلیل از دست دادن سرمایه شان خودکشی کردند.
در ماه اوت سال 1994 رئیس شرکت به دلیل فرار از مالیات توسط پلیس دستگیر شد و سرانجام در 22 سپتامبر 1997، شرکت اعلام ورشکستگی نمود.
فروپاشی «اِم . اِم . اِم» تأثیر بسیار بدی بر بازار سهام روسیه برجای گذاشت و موجب بدبینی و سلب اعتماد مردم از بازارهای سهام گردید؛ محبوبیت و فروپاشی این شرکت منجر شد بازار سهام و سیستم بانکی روسیه به مدت یک دهه بدون پیشرفت باقی بماند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.