آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

**ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
**ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
**ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
**نظر یادت نره**

آخرین نظرات
نویسندگان

برخی از ویژگی های طرح های هرمی و ابهامات وارد شده به بازاریابی شبکه ای از دیدگاه انجمن فروش مستقیم به شرح زیر می باشد.

ایران هشدار- در جلسه هیئت مدیره انجمن فروش مستقیم در ژوئن 2013 علاوه بر ارائه تعریف از فروش مستقیم برخی از اقدامات که نشان دهنده هرمی بودن طرح یک شرکت است را به صورت زیر ذکر کرده است:

• این شرکت ها وعده درآمد بالا با حداقل تلاش را می دهند.
• در این شرکت ها به افراد وعده داده می شود که می توانند صرفاً از طریق جذب افراد به درآمد ثابت در داخل طرح دست پیدا کنند.
• ممکن است کالا فروخته شود و ممکن است فروخته نشود؛ ولی حتی اگر کالایی فروخته شود، ارزش کمی دارد و دارای ارزش واقعی در بازار نیست.
• افراد را متقاعد به خریدن مقدار بالایی از موجودی کالا می کنند. افراد قادر به فروش این موجودی به دیگران نیستند و این میزان قابل بازپس گیری هم نیست.
• این شرکت ها هزینه های ورودی بالایی را برای مشارکت در طرح از افراد مطالبه می کنند، این هزینه ها در قالب پرداخت های مستقیم و یا پرداخت های اجباری برای محصولات مطالبه می شود. همچنین مبلغان این طرح ها به افراد برای ثبت نام فوری فشار می آورند با این ادعا که چنین فرصتی در آینده در دسترس نخواهد بود.

همچنین انجمن یکی از مشکلات موجود در حرفه بازاریابی شبکه ای را ابهامات وارد شده به بازار می داند. مجریان طرح های هرمی و منتقدان فروش مستقیم ابهاماتی را در مورد فروش مستقیم مطرح کرده اند. تنها یک مجری طرح هرمی است که می تواند با استفاده از اطلاعات تحریف شده، این طرح را به صورت یک فرصت خوب جلوه داده و قربانیان را در دام بیاندازد. منتقدان فروش مستقیم نیز با دستکاری کردن برخی حقایق، شرکت های قانونی را بی اعتبار می کنند و به مجریان طرح های هرمی در گسترش فعالیتشان کمک می نمایند. این منتقدان تفاوت بین یک طرح قانونی و غیرقانونی را به خوبی درک نمی کنند و ابهاماتی را با اطلاعات نادرست گسترش داده و وارد بازار می کنند. این مجریان از این واقعیت با خبر هستند که بسیاری از مصرف کنندگان از تفاوت بین شرکت های قانونی و کلاهبرداری آگاه نیستند. بهترین راهکار، آموزش افراد علاقه مند به فعالیت در این زمینه است تا بتوانند یک طرح قانونی از غیر قانونی را تشخیص دهند. توانمند شدن در مورد نحوه تشخیص یک طرح قانونی از غیرقانونی، به افراد هم در محافظت از خودشان و هم در بهره مندی از مزایای فعالیت در شرکت های قانونی، کمک خواهد کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.