آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

**ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
**ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
**ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
**نظر یادت نره**

آخرین نظرات
نویسندگان

معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس، بار دیگر بر لزوم توجه شهروندان به مجوز دار بودن شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد رحمانیان تصریح کرد: براساس تبصره ماده یک قانون مجازات اخلالگران نظام اقتصادی، با شرکت‌های هرمی برخورد قانونی انجام شده و می‌شود.

وی توضیح داد: در بازاریابی شبکه‌ای، شخص حقوقی به صورت حقیقی یا در فضای مجازی افرادی را به عنوان بازاریاب به منظور فروش محصولات خود به کار می‌گیرد و هر بازاریاب با معرفی بازاریاب دیگر به عنوان زیرمجموعه خود با ایجاد گروه فروش چندسطحی موجب گسترش و افزایش فروش می‌شود و در قبال این اقدام پاداش یا کمیسیون دریافت می‌کند.

وی افزود: متأسفانه مسئولان این شرکت‌ها با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و بیکاری نسل جوان و تحصیلکرده و همچنین تبلیغات کذب مبنی بر به دست آوردن درآمدهای کلان، زمینه جذب جوانان را فراهم و در ادامه فعالیت‌های بازاریابی زمینه ایجاد مفسده‌های مختلف را ایجاد می‌کنند.

این مقام قضایی استان فارس گفت: اغلب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای از اهداف اصلی ترسیم شده در اساسنامه که همان عرضه محصولات مفید و پرمصرف، رونق تولید داخلی، حذف واسطه‌ها و پویایی اقتصادی است؛ فاصله گرفته و اغلب به فروش محصولات خارجی قاچاق روی می‌آورند که ضمن لطمه به اقتصاد داخلی، ترویج مصرف گرایی و گرایش به محصولات غیرضروری مانند لوازم آرایشی را دنبال می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به استفاده این شرکت‌ها از برچسب‌های جعلی اصالت و سلامت محصولات داخلی عرضه شده، اظهار کرد: اغلب محصولاتی که در فرایند فعالیت بازاریابی شبکه‌ای عرضه می‌شود، کیفیتی نازل و قیمت‌های نامتعارف دارد که زمینه‌ساز فریب افراد است.

وی افزود: به دلیل مجهول و غیرشرعی بودن منابع تأمین کالا و طریق سوددهی شرکت‌های هرمی، صرفاً شرکت‌هایی که مجوز فعالیت از مرکز اصناف و بازرگانان ایران و دبیرخانه هیئت عالی نظارت را اخذ کرده‌اند، مجاز به فعالیت هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با تصریح این‌که «مسئولیت نظارت بر فعالیت شعب شرکت‌های مجاز و بازاریابان بر عهده صاحب پروانه کسب است» ادامه داد: مردم هنگام فعالیت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای دقت کنند؛ چراکه برخی از این شرکت‌ها مجوز فعالیت دارند اما ماهیت اقدام آنان به‌صورت هرمی و با وعده پرداخت سودهای زیاد، غیرمتعارف است.

وی گفت: به‌دنبال محرز شدن تخلفات شرکت بازاریابی شبکه‌ای ابر تجارت کهکشان، مجوز فعالیت این شرکت به استناد ماده 20 آئین نامه اجرای چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر اصناف در فضای مجازی، از سوی مرکز اصناف و بازرگانان و دبیر هیئت عالی نظارت، لغو شده است.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ضوابط و مقررات بازاریابی شبکه‌ای و شرکت‌های مجاز، به نشانی اینترنتی www.networkmarketing.mimt.gov.ir مراجعه کنند.

لینک خبر:سایت خبری تابناک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.