آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

خدایا برای همه خوشبختی میخواهم....

آری فقط نتورک نه

**ابتدا تحقیق سپس عمل کنیم**
**ابتدا مشورت سپس باور کنیم**
**ابتدا فکر سپس انتخاب کنیم**
**نظر یادت نره**

آخرین نظرات
نویسندگان
جادوی پول راهی برای اغوای بازاریابان در شرکت های بازاریابی

جلساتی که هدف اصلی آن معرفی محصول و نحوه انجام کار به بازاریابان جدیدالورود است. برگزاری این جلسات از وظایف اصلی لیدرها و یا سرگروه های و حضور در این جلسات از وظایف اصلی بازاریابان است که منجر به یادگیری و پیشرفت آنان می شود. ایران هشدار- جلسات پرزنت و آموزش اسمی است که به گوش همه بازاریابان آشنا است؛ جلساتی که هدف اصلی آن معرفی محصول و نحوه انجام کار به بازاریابان جدیدالورود است. برگزاری این جلسات از وظایف اصلی لیدرها و یا سرگروه ها و حضور در این جلسات از وظایف اصلی بازاریابان است که منجر به یادگیری و پیشرفت آنان می شود.
اهمیت برگزاری این جلسات تا به جایی است که در آیین نامه مصوب سرفصل های آن را مشخص کرده اند. علاوه بر سرفصل های تعیین شده با عنوان آموزش آیین نامه، قوانین داخلی شرکت و حقوق اولیه بازاریابان؛ به منظور توانمند سازی بازاریابان دوره های آموزشی تکمیل کننده دیگری نیز توسط شرکت ها تدارک دیده شده است. این دوره ها شامل: 1- دوره های معرفی و آشنایی با محصولات، 2- دوره آموزشی تکنیک های فروش، 3- آموزش طرح درآمدی شرکت است.
بازاریابی شبکه ای صنعتی است که در آن همه افراد فارغ از هرگونه محدودیت و بدون نیاز به دارا بودن توانایی های خاص می توانند وارد آن شده و با تلاش و صرف زمان برای یادگیری به موفقیت دست پیدا کنند.
از دلایل تأکید بر برگزاری دوره های آموزشی همین ورود بدون محدودیت افراد است. بسیاری از افراد با ماهیت این حرفه و روش های صحیح کار آشنایی نداشته و با عملکردهای ناصحیح منجر به وارد آمدن ضربه بر چهره صنعت خواهند شد.
در تمامی کشورهای پیشگام در عرصه این صنعت به جلسات آموزش و پرزنت توجه خاص می شود؛ چرا که این جلسات فقط جلسات آموزش فنون و مهارت ها نیست بلکه در آن روابط بین افراد در گروه ها ساخته می شود، افراد پیشرفت هایشان را مطرح کرده و مورد تشویق قرار می گیرند، افراد داستان های موفقیت را می شنوند، هیجان موجود در جلسه به افراد انرژی کار کردن را می دهد؛ در واقع در این جلسات انگیزه و تعهد به شرکت را در بازاریابان ایجاد می نمایند. در این شرکت ها  برنامه ریزی های بسیار دقیقی برای آموزش وجود دارد و براساس استعدادهایی که در افراد و در جلسات اولیه آموزشی شناسایی کرده اند، آن ها را تشویق به فروش محصولاتی می نمایند که توانایی عرضه و فروش آن را بر حسب استعدادشان دارا هستند. محصولات به صورت طبقه بندی شده به افراد معرفی شده و ویژگی های دقیق آن شرح داده می شود. تکنیک های مناسب کار جزء اصلی ترین قسمت آموزش این شرکت هاست، با آموزش این تکنیک ها و ایجاد انگیزه برای کار قانونمند و صحیح تعهد به شرکت را در بازاریابان ایجاد می نمایند. انگیزه های داده شده به افراد صرفاً انگیزه های مالی و کسب یک شبه ثروت نیست. رسالت اصلی آنان این است که افراد خود را بخشی از آرمان های شرکت ببینند، این شرکت ها می دانند زمانی افراد مشتاق و متعهد به کار خواهند شد که خود را منشأ اثر ببینند و احساس قهرمان بودن کنند. در این شرکت ها بازاریابان وسیله ای برای دست یابی افراد بالاسری به مطامعشان نیستند و به عنوان یک کارآفرین به آن ها نگاه می شود.
با مطرح کردن مباحث بالا قصد داریم مقایسه ای را با جلسات پرزنت و آموزش برگزار شده در برخی شرکت های فعال داخلی انجام دهیم.
جلسات برگزار شده در برخی از شرکت های داخلی صرفاً جنبه انگیزه بخشی دارد اما نه انگیزه بخشی در جهت مثبت بلکه انگیزه بخشی جهت ایجاد حس طمع و تحریک؛ در برخی از جلسات برگزار شده به جای تمرکز بر معرفی محصولات و آموزش تکنیک های فروش، تمرکز بر اغوای افراد صورت گرفته است. آنان برای تغییر نگرش و همراه سازی افراد با خود از جادوی پول استفاده می کنند. رؤیای ثروتمند شدن نیروی فوق العاده ای در افراد ایجاد می کند که انگیزه بسیار قوی برای جست و جوی آن خلق می کند. انگیزه کسب ثروت می تواند منجر به بروز رفتارهای افراطی در افراد شود. بسیاری از افرادی که با عنوان سارق حرفه ای، برندگان شرط بندی شناخته می شوند همگی رؤیای ثروت مند شدن را در سر داشته اند. متأسفانه برخی از افراد سودجو در جایگاه لیدر برای دست یابی به مطامع خودشان با ترفند های مختلف افراد را تحریک کرده تا بتوانند به درآمد مورد نظر خودشان دست پیدا کنند. در جلسات برگزار شده توسط این افراد روابط انسانی،  آموزش های کاربردی و محصولات جایی ندارد بلکه صرفاً القاء تفکر کسب ثروت فوری هدف اصلی جلسات در این گروه ها است. به دلیل القاء همین تفکر است که شاهد بروز رفتارهای غیرقانونی و برخلاف چارچوب هستیم.
وقتی از بازاریابان موفق انگیزه فعالیت شان را جویا می شویم با یک کلمه مواجه می شویم و آن ایجاد تغییر در زندگی است. این تغییر فقط شامل تغییر مالی نیست؛ پول و کسب درآمد نیمی از آن است، رشد شخصی و اجتماعی بخش مهم تری از آن را تشکیل می دهد.
از افرادی که ادعای درآمدهای هنگفت ماهیانه در این حرفه را دارند، دوری کنید. رسیدن به درآمد مناسب صرفاً در طول زمان و باسابقه شدن در این حرفه امکان پذیر است نه از طریق دور زدن قانون و تن دادن به اغوا و فریب افراد ناآگاه.

منبع سایت ایران هشدار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.